Spaargeld en inflatie

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
PE1OPQ Theo
Berichten: 4584
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Spaargeld en inflatie



Bericht door PE1OPQ Theo »

Will schreef:
zo 15 mei 2022, 23:48
Alleen komen nu de subsidies in verkeerde handen omdat er bureaus zijn die dat haarfijn uitrekenen en er hun beroep van hebben gemaakt.
Mvrgr.Wil
Waarom komen die dan in de verkeerde handen? Als of de regels overtreden worden.
Als er diensten zijn die de weg weten in regel subsidie land, dan geeft dat mijns inzien aan hoe moeilijk de toegang is tot al die subsidies.
Van 'in verkeerde handen' is geen sprake als er aanspraak gemaakt wordt op een bestaande regeling.

Theo
Gebruikersavatar
Zonneke
Berichten: 1751
Lid geworden op: zo 09 sep 2018, 19:47

Re: Spaargeld en inflatie



Bericht door Zonneke »

Hangt ervan af voor wie de subsidies in jouw beleving bedoeld zijn? Voor de klant of voor het bedrijf dat de diensten uitvoert?
Neem van mij aan dat in de meeste gevallen de tweede ermee gaat lopen. :wink:
PE1OPQ Theo
Berichten: 4584
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Spaargeld en inflatie



Bericht door PE1OPQ Theo »

Dat is niet aan ons om te bepalen, daar zou de toezicht houder van subsidies over moeten waken.
En ja die heeft zijn handen vol aan het controleren van mensen in de uitkering sfeer, want die moeten goed afgeknepen worden.
Maken altijd misbruik van de uitkeringen is de gedachten.

Theo
AadenAnke
Berichten: 13261
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Spaargeld en inflatie



Bericht door AadenAnke »

Nee dat ze je verkeerd Theo :lol: door het bezuinigen op de diensten hebben ze geen mankracht (en kennis) om wat grotere zaken aan te pakken

Gr Aad
Gebruikersavatar
Zonneke
Berichten: 1751
Lid geworden op: zo 09 sep 2018, 19:47

Re: Spaargeld en inflatie



Bericht door Zonneke »

Door gebrek aan mankracht moeten er zelfs al autosnelwegen en tunnels worden gesloten hoorde je vanmorgen op de radio. :mrgreen:
Verder is het ene misbruik niet te vergelijken met het andere.
Het eerste is gewoon diefstal, niet meer en niet minder.
Het tweede is gewoon de vrije markt die handig inspeelt op de opportuniteit die passeert.
De overheid wil door middel van subsidies iets bekomen wat zonder minder of niet zou gebeuren.
Zullen die wakker liggen waar het terechtkomt , als de doelen maar behaald worden.
En vaak weet de klant niet dat een ander ermee gaat lopen dus iedereen happy. :wink:
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Spaargeld en inflatie



Bericht door Marco Polo »

Jij woont volgens mij niet in het land van Zeeuws meisje.
Geen cent teveel en de een mag zeker niet meer krijgen dan de ander :mrgreen:
En dat handhaven we dan vol overgave :thumbup:
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Spaargeld en inflatie



Bericht door Marco Polo »

En als het dan mis gaat dan wijzen we vol overgave naar “de overheid” :mrgreen:
Lekker abstract en ver van het bed 8-)
Dat een democratische meerderheid van het volk dit beleid mogelijk maakt vergeten we maar even :crazy:
Beroepsreiziger

Re: Spaargeld en inflatie



Bericht door Beroepsreiziger »

Hoppa. https://www.nu.nl/economie/6201040/zetj ... elpen.html
Weer een mooi potje 'subsidie'.
Dat zal de huizenprijzen wel naar beneden helpen. Toch?

Kon je met een maximale hypotheek van zeg 250.000€ geen huis kopen, omdat de vraagprijzen hoger zijn.
Kan je met een tonnetje hulp, nu gaan bieden op huizen tot zeg 325.000€ :cheers:
Will
Berichten: 3552
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Spaargeld en inflatie



Bericht door Will »

Vanmiddag naar Buitenhof gekeken als ik het mag geloven gaat de rek eruit op luxe artikelen voor de gemiddelde Nederlander.Drie hoge economen van drie banken kwamen hiermee en gaven een negatief beeld over de toekomst de inflatie is nu 11 % en zal alleen maar toenemen Hoge brandstofprijzen, hoge gasprijzen, hoge hypotheekrente en lage spaarrente. Er wordt geadviseerd om het spaargeld vast te houden omdat je dat straks nodig heb om je dagelijkse uitgaven te managen. Zou er dan toch een kentering komen om af te zien van bijvoorbeeld een nieuwe camper en een huis.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
metatoon
Berichten: 9692
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Spaargeld en inflatie



Bericht door metatoon »

Niets onverwachts.
Anticipeer hier al een poosje op.

Gr. Toon.
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51288
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Spaargeld en inflatie



Bericht door Kroppie »

hier ook, spaargeld hoef ik niet bang voor te wezen, heb ik niet en inflatie?, ach dat alles duurder ben ik ondertussen allang aan gewend, ook aan steeds minder kopen, heb steeds minder nodig (heb eigenlijk alles al merk ik ), dus heb er nog weinig last van
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Will
Berichten: 3552
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Spaargeld en inflatie



Bericht door Will »

Ik krijg ook een beetje het idee dat ze het spaargeld los willen weken en de economie in willen hebben want over de hypotheek rente kwam er een glimlach en over de verhoging van de spaarrente waren ze minder spraakzaam. Het maakt eigenlijk geen moer uit of je Poetin nu boycot met gas of niet want schaarste zorg ook voor hogere omzetten.Een geleerde zei het zo mooi zijn leger rammelt maar de gasleiding is zijn wapen om Europa in de kneep te houden.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51288
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Spaargeld en inflatie



Bericht door Kroppie »

ik gebruik gas enkel om te koken (+-25m3 p jaar), de rest heb ik gratis van de zon, stroom (6800Wp), warmte, en warmwater (4m2 boiler), en dat beetje gas kan ook nog weg , maar ja dan moet ik een nieuwe elektrische kookplaat kopen, en dat kost ook weer, alles op zijn tijd, maar wat mij betreft kan die putin de put in
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
metatoon
Berichten: 9692
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Spaargeld en inflatie



Bericht door metatoon »

Hier ook minimaal gasgebruik.
Geen warme douche meer.
Afwaswater uit waterkoker (panelen) .Ferrasis meter. Kw s houd ik zelf.
Verwarming ligt ook al ruim anderhalve maand op zijn kont.
Gr. Toon
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Plaats reactie