Spaargeld en inflatie

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Spaargeld en inflatie



Bericht door Bob Diesel »

Je leeft je leven
Leef je het voor jezelf :?: of voor een ander :?:

Het is voorbij voor je het weet :shh:

Clubjes en familie
Vriendschap is slechts een illusie
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
tonic
Berichten: 2452
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Spaargeld en inflatie



Bericht door tonic »

Tja.........kinderen en kleinkinderen die elke week langskomen. Ben toch benieuwd hoe je dat met je camper vakanties combineert.🤣🤣 owwww wacht dan kunnen ze een paar maandjes niet komen.
Camper_01

Re: Spaargeld en inflatie



Bericht door Camper_01 »

Mijn beide kleindochters waren altijd boos als die andere opa en oma er niet met hun verjaardag waren. Ze waren dus dan voor 3 maanden in Spanje.
willemzon
Berichten: 1756
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Spaargeld en inflatie



Bericht door willemzon »

Natuurlijk Aad een sociaal leven is heel belangrijk. In Deventer wonen ook onze kinderen en kleinkinderen, als dat niet zo was dan zou ik niet gaan verhuizen ook al is deventer nog zo'n mooie stad.
Vr gr willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
AadenAnke
Berichten: 13248
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Spaargeld en inflatie



Bericht door AadenAnke »

Na een 4 weken toch weer ff thuis voor een week of 2 :lol: is een keuze om bij je kids en familie vrienden e.d. in de buurt te wonen. @Bob vriendschap is niet altijd een illusie maar kan wel verwateren als je maanden aaneengesloten ver weg ben net als het contact met kinderen en klein kinderen is natuurlijk een keuze zoals zo velen in het leven. Voor mij lekker in de buurt van de kinderen. Als je wilt verkassen moet je dat volgens mij doen als jong bent :lol:
Soms als we in de buurt Campersen gaat de telefoon waar zitten jullie oké is goed dat we strak langs komen rijden ze ff naar Kranenburg Gouda Winschoten dat vinden wij onverwacht genieten

Gr Aad
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Spaargeld en inflatie



Bericht door appellover »

Denk dat onze kinderen en kleinkinderen het nu wel gewend zijn na 20 jaar ,19 juli 2002 was mijn laatste werkdag en volgende dag direkt vertrokken uit Nederland .Nooit moment spijt gehad.Zie de familie hooguit 1 keer per jaar ,geen enkele moeite mee gelukkig .Wij hebben geen heimwee .Mis alleen de Action ,Kruidvat opent binnenkort hier wel een filiaal.
Gr.Ron.
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
josé moncayo
Berichten: 1173
Lid geworden op: di 22 mar 2011, 10:55

Re: Spaargeld en inflatie



Bericht door josé moncayo »

Ola

Tjonge als ik dat zo lees dan draait bij velen het leven rond kinderen en kleinkinderen.
Lijkt me idd moeilijk om lang van huis te zijn , wil zwijgen over gaan emigreren.
Wij hebben dat niet .
Wij hebben geen kinderen.
Vroeger graag gehad maar er nu helemaal niet rouwig om.
Wat je nooit heb gehad kun je niet missen ...toch.
Zodoende .
En vrienden ..tja nooit echt behoefte aan gehad.
Alhoewel we er vroeger veel hadden
Toen we ons bedrijf nog hadden en ik ze s avonds in de kroeg gul tracteerde
Nu kan ik ze op de vingers van een hand tellen.
Misschien dat we daarom niets missen hier in het mooie Portugal...
.
Groet José
Beter een hond als vriend,
dan dat je vriend een hond is !!
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Spaargeld en inflatie



Bericht door MonRoe »

Wij hebben zelf geen kinderen, mijn ouders leven nog en die verwachten ons niet elke week bij hen thuis. Oh wacht, ze zijn ook niet thuis, ze wonen 8 maanden per jaar in Spanje. Mijn oma leeft ook nog, is 99 jaar en die zie ik 2 a 3x per jaar. Toen wij in het westen woonde, moesten we al een uur rijden om naar mijn ouders en oma te gaan, nu is dat 5 kwartier.
Voor niemand hoef ik ergens te blijven wonen.

Daarbij vind ik dat als wij nu bezoek krijgen van de schoonfamilie die in het westen woont, dat veel intensiever is, ze komen niet even voor een uurtje bijkletsen, maar zijn er vaak een hele dag of zelfs een heel weekend. Dan heb je gelijk veel beter contact dan even een uurtje.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Beroepsreiziger

Re: Spaargeld en inflatie



Bericht door Beroepsreiziger »

AadenAnke schreef:
do 12 mei 2022, 16:44
Subsidie is dat niet een heel vreemd iets je geeft mensen geld om in dit geval iets te huren dat ze niet kunnen betalen
Het is 'fout' gegaan toen men met subsidie's is begonnen. (Alle subsidie's.)

Door de jaren heen zijn er alleen maar meer subsidie's gekomen.
En subsidie's geven ook kans op fraude.

Zelfde gebeurd met de voedselbanken.
Eerst waren het er een paar, en het worden er steeds meer.

Waar gaat het dan eindigen?
Beroepsreiziger

Re: Spaargeld en inflatie



Bericht door Beroepsreiziger »

hathi schreef:
do 12 mei 2022, 19:04
Camper_01 schreef:
do 12 mei 2022, 18:49
Ja Jos, een appeltje voor de dorst daar hebben we heel lang en hard voor moeten werken. Daarom waren we in staat om ondermeer een camper en nog wat meer te kunnen kopen.
Juist en als je dan iets bij elkaar gewerkt hebt,gaat men Belasting heffen,over niet verkregen rendement,wat puur Diefstal is,alleen jammer dat daar eerst een rechter over moest beslissen,anders was men gewoon door gegaan,en dat is geen klagen,over Nederland,dat is crimineel gedrag
Waarom is er gewacht tot je negatieve rente ging ontvangen?
Waarom is niemand die rechtzaak begonnen toen men meer ving als wat de belastingdienst berekende? :silent:

Nu noem men het diefstal, maar jaren terug waren het gewoon de regels.
Will
Berichten: 3552
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Spaargeld en inflatie



Bericht door Will »

Subsidie's zijn, waren nodig om de economie te stimuleren hoort wat, voort wat. Alleen komen nu de subsidies in verkeerde handen omdat er bureaus zijn die dat haarfijn uitrekenen en er hun beroep van hebben gemaakt.

Jaren lang kreeg men een hoog rendement en nu is het alweer een paar jaar negatief maar kost het een hoop tijd en werk omdat juridisch weer recht te breiden en waar halen we het dan vandaan om het te compenseren juist bij weer bij u. Dus zeg maar vestzak broekzak bij saldo maakt dan niets uit. (bron Buitenhof vanmiddag.)

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Beroepsreiziger

Re: Spaargeld en inflatie



Bericht door Beroepsreiziger »

Ik schreef al, er komen steeds meer subsidie's. Waar gaat het eindigen?

Subsidie om je huis te verbeteren.
Subsidie op zonnepanelen.
Subsidie op elekrische voertuigen. (Fiets auto.)
Subsidie op de brandstof.
Subsidie op de electra.

Dit zijn zomaar wat subsidie's waar de echte armen niks aan hebben, maar de kleine vermogende mensen een stukje te helpen.
Helpen nog rijker te worden.

De armen komen niet eens in aanmerking voor die subsidie's.......

Zelfs met een miljoen op bank, heb je recht op zulke subsidie's.

En zo word de kloof tussen rijk en arm steeds groter.

En voor het geval dat. Ik vind al die subsidie's wel lekker hoor. :mrgreen:
Maar goed, ik ben het ook met Rutte eens, dat het een gaaf land is. 8-)
Beroepsreiziger

Re: Spaargeld en inflatie



Bericht door Beroepsreiziger »

willemzon schreef:
za 14 mei 2022, 15:08
En als wij oud en versleten zijn is het geld op. Onze erfenis naar onze kinderen is waarschijnlijk een paar fotoboeken, that's it.
Dat vind ik een gave uitspraak. :mrgreen:
Je weet blijkbaar hoe oud je gaat worden?

Stel dat je morgen door wat voor reden alle 2 komt te overlijden, dan krijgen die kinderen toch nog een ervenis. :lol3:

Of dat je op de leeftijd komt dat je dacht dat je dood zou gaan, en je geld dus op is, maar je nog 10 jaar blijf leven. :lol3:
Of ga je dan zelfmoord plegen?
Of ga je op tv vertellen hoe slecht je oude dag wel niet is?

Was hier nog iemand. (Geen zin om het terug tezoeken.)
Die schreef niks te sparen, en elke maand zijn geld op te maken. (Populistische uitspraak?)
Die komt nu de kosten stijgen in de problemen. :silent:
Maar dat zal wel weer door iedereen komen.
Gebruikersavatar
Zonneke
Berichten: 1751
Lid geworden op: zo 09 sep 2018, 19:47

Re: Spaargeld en inflatie



Bericht door Zonneke »

Waarom zou die in de problemen komen? Misschien hebben ze nu elke maand wel teveel om uit te geven en doen ze dat dan ook.
Iets met tering en nering. :wink:
Plaats reactie