Spaargeld en inflatie

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
lassche
Berichten: 976
Lid geworden op: wo 03 jul 2013, 10:34
Locatie: N.W. Overijssel

Re: Spaargeld en inflatie



Bericht door lassche »

PE1OPQ Theo schreef:Ik wil niet klagen maar als ik zie hoeveel kinderen uit huis geplaatst zijn, door een overheid die willens en weten mensen op de korrel heeft welke zich niet of bijna niet kunnen .

Theo
Ik neem aan dat je hiermee op de toeslagenaffaire doelt.

Die zaak is flink uit de hand gelopen, dat ben ik met je eens. Maar er is ook een nuance, er was weldegelijk een aanleiding toe. Een deel heeft de zaak willens en wetens bedonderd. En dat wordt gemakshalve nogal eens vergeten. En hetzelfde gebeurd nu weer met de compensatieregeling. Hele volksstammen proberen hier voor in aanmerking te komen terwijl ze er geen recht op hebben.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
2014 - 2019 Frankia I650 SD bouwjaar 2001, 2019 - heden Frankia I680 BD Holiday Class bouwjaar 2007
PE1OPQ Theo
Berichten: 4559
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Spaargeld en inflatie



Bericht door PE1OPQ Theo »

JanJD schreef:
do 12 mei 2022, 16:08
@Theo je geeft nogal stevig af op een groep en de overheid; zonder nuances en/of onderbouwing leidt dit snel tot ongewenste polarisatie.
Hiernaast is het, in ieder geval voor mij, onduidelijk wie die sterke schouders of het hogere segment van onze bevolking hier zijn? Dit kan ook onbedoeld stevige misverstanden opleveren. Kan je dit nader definiëren en meer specifiek maken bijvoorbeeld door een vanaf-inkomen of -vermogen te noemen?
Ik wil best nieuws gaan quoten met onderzoeken, maar dat zijn berichten die niet zo heel lang in de krant hebben gestaan.
Kijk even terug bij de NRC, en het zijn geen aannamen dat de zwakste schouders de zwaarste lasten dragen.
Regerings beleid ten aanzien van de huurwoningen, zal terug te vinden zijn.
En de sterkste schouders? Je komt ze dan wel tegen, bedrijven en prive personen.

Theo
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Spaargeld en inflatie



Bericht door Marco Polo »

De “sterkste schouders” die relatief weinig belasting betalen zijn volgens het NRC en CPB 0.01% van de hoogste inkomens.
Die hebben een relatief lage belastingdruk ten opzichte van de midden inkomens en de lagere inkomens die relatief meer belasting betalen.

Weten we even waarover we praten als niet-NRC lezers :mrgreen:
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Spaargeld en inflatie



Bericht door AadenAnke »

Rechten geen rechten zouden we het niet over behoefte moeten hebben? Dat er wel degelijk mensen foute of bewust oneerlijke opgave deden is natuurlijk geen reden om anderen dan maar gewoon schuldig te verklaren en te straffen zonder degelijk bewijs dus een rechtsstaat onwaardig handelen. Net zo onwaardig als op voorhand de ambtenaren en hun leidinggevende die hiervoor verantwoordelijk waren te vrijwaren van rechtsvervolging. Onschuldig tot het tegendeel is bewezen. Dat wordt zo toegepast bij moordenaars en terecht hoor maar zou dan toch zeker met een toeslag moeten gelden. Maar ook hier is de oorzaak een uitgeklede dienst ervan uit gaande dat het zelfreinigende vermogen van bedrijven en branches groot genoeg is en daar vallen dan de overwegend goed willende burgers dan net weer niet onder :think: er zijn bananenrepublieken die we om minder aangesproken hebben :shh: en toch ben ik blij hier te wonen kan gewoon zeggen wat ik ervan vindt

Gr Aad
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Spaargeld en inflatie



Bericht door Marco Polo »

Nog even terugkomend op die “sterkste schouders”.
Waarschijnlijk heb je het met zo’n percentage niet eens over honderden bedrijven en personen maar over tientallen.

Wat mij betreft weer een populistische kreet :mrgreen:
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80323
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Spaargeld en inflatie



Bericht door Dafluc »

Nog even los van het aantal schouders die je meetelt. Dit zegt de FNV in dit verband: „We belasten inkomen uit arbeid veel meer dan inkomen uit kapitaal en bedrijfswinsten”, zegt FNV-bestuurslid Petra Bolster. Volgens haar is dit oneerlijk en leidt het tot scheefgroei. „We moeten nu echt stoppen elkaar voor de gek te houden met ons ’mooie’ sociale belastingstelsel, want dat is het niet.”
Afbeelding
Gebruikersavatar
Robenan
Berichten: 178
Lid geworden op: zo 05 sep 2021, 11:11
Locatie: ZO Brabant

Re: Spaargeld en inflatie



Bericht door Robenan »

Dafluc schreef:
do 12 mei 2022, 14:47
Nee, niet alles is top. Mag je zeker iets van zeggen en vinden. Maar in een topic over spaargeld op een camperforum gaan schrijven hoe slecht het allemaal wel niet is. Sorry, dat voelt een beetje raar. Verder helemaal eens dat we ons voor bepaalde zaken in ons land best mogen schamen.
:shh: Je ontkomt er niet aan he !
Ooit : TN 207D (vorige eeuw ;-) ) Nu: Fiat Ducato 2.8JTD Adria Coral S 650 SP
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Spaargeld en inflatie



Bericht door Kroppie »

JanJD schreef:
do 12 mei 2022, 16:38
Kroppie schreef:
do 12 mei 2022, 16:33
ik heb geen enkel probleem, heb geen spaargeld, gaat elke mand schoon op :-B :-B
Jouw handtekening "het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en geeft dus nooit problemen, ja 1, word misschien eens gemist." geldt dus kennelijk ook voor spaargeld :-)
ja, klopt, ik geniet er NU van, en morgen ?,da,s voor morgen
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Camper_01

Re: Spaargeld en inflatie



Bericht door Camper_01 »

Ja Jos, een appeltje voor de dorst daar hebben we heel lang en hard voor moeten werken. Daarom waren we in staat om ondermeer een camper en nog wat meer te kunnen kopen.
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Spaargeld en inflatie



Bericht door AadenAnke »

De FNV en ook andere vakbonden hebben meestal wel een punt :lol: zeker in de tijd dat ik er werkte :oops: :shh: sommige mensen hebben zoveel vermogen dat werkt gewoon zelf voor hun bijna onbelast :lol:

Gr Aad
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Spaargeld en inflatie



Bericht door hathi »

Camper_01 schreef:
do 12 mei 2022, 18:49
Ja Jos, een appeltje voor de dorst daar hebben we heel lang en hard voor moeten werken. Daarom waren we in staat om ondermeer een camper en nog wat meer te kunnen kopen.
Juist en als je dan iets bij elkaar gewerkt hebt,gaat men Belasting heffen,over niet verkregen rendement,wat puur Diefstal is,alleen jammer dat daar eerst een rechter over moest beslissen,anders was men gewoon door gegaan,en dat is geen klagen,over Nederland,dat is crimineel gedrag
Hans
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Spaargeld en inflatie



Bericht door Kroppie »

Camper_01 schreef:
do 12 mei 2022, 18:49
Ja Jos, een appeltje voor de dorst daar hebben we heel lang en hard voor moeten werken. Daarom waren we in staat om ondermeer een camper en nog wat meer te kunnen kopen.
ik had ook een camper, (burstner 570 1990, op peugeot j5 2,5Td) maar om lichamelijke reden verkocht, was financieel heel goed te behappen
Laatst gewijzigd door Kroppie op do 12 mei 2022, 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Spaargeld en inflatie



Bericht door AadenAnke »

hathi schreef:
do 12 mei 2022, 19:04
Camper_01 schreef:
do 12 mei 2022, 18:49
Ja Jos, een appeltje voor de dorst daar hebben we heel lang en hard voor moeten werken. Daarom waren we in staat om ondermeer een camper en nog wat meer te kunnen kopen.
Juist en als je dan iets bij elkaar gewerkt hebt,gaat men Belasting heffen,over niet verkregen rendement,wat puur Diefstal is,alleen jammer dat daar eerst een rechter over moest beslissen,anders was men gewoon door gegaan,en dat is geen klagen,over Nederland,dat is crimineel gedrag
Gelukkig heeft de rechter gezegd dat uitgaan van een fictief rendement niet correct is en niet het heffen over dat rendement. Nu zal er dus een manier gezocht worden waarin je het daadwerkelijke rendement zal moeten opgeven om te belasten wel weer veel fraude gevoeliger natuurlijk.

Gr Aad
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Spaargeld en inflatie



Bericht door AadenAnke »

Kwam vandaag hier al het stukje woningnood bij o.a. arbeidsmigranten op tafel net een stukje daar over bij rtl nieuws heel kort en terloops aangehaald maar wel heel toevallig

Gr Aad
Plaats reactie