Vraag over Alden Onelight Twin

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Don Esteban
Berichten: 1084
Lid geworden op: ma 23 nov 2015, 17:52
Locatie: Limburg / Costa Brava

Vraag over Alden Onelight Twin



Bericht door Don Esteban »

We hebben recent onze Hymer B 514 CL camper verkocht en een Adria Sonic van 4 jaar oud gekocht. Prachtige camper maar...De eerste (Duitse) eigenaar heeft destijds gekozen voor een Alden Onelight Twin schotel en receiver. Er op googelend zit je dan ook direct op Duitse sites. Ik ben momenteel nog niet erg gelukkig met dit systeem. Misschien moet ik nog wennen maar ik mis nu al de volautomatische Oyster die ik voor de verkoop van de Hymer er nog op had laten zetten. Heeft iemand ook een Alden die me kan helpen?

Het richten naar Astra 19,2 of 23,5 moet handmatig op de Alden receiver gebeuren. Laad ik via Astra 23,5 de Canal Digitaal zenderlijst in, zie ik op het einde dat er slechts 89 TV kanalen en 29 radiozenders zijn ingeladen. Daar zit niet één Duitse zender bij. Van de ene kant logisch want ik laad via Astra 23,5 in. Maar als ik vroeger op mijn eenvoudige Snipe vlakantenne de zenders inlaadde kreeg ik een complete lijst van honderden zenders. Nederlanders, Duitsers, Fransen enz, enz.
Nu krijg ik 89 + 29 zenders. Wil ik Duitse zenders, verander ik handmatig Astra 3 in Astra 1 maar moet ik daarna een compleet nieuwe zenderlijst laden. (Iets wat ik beneden de lijn Costa Blanca sowieso zal moeten doen want de schotel is maar 60 cm) Bekijk ik de lijst met o.a. Duitse zenders zie ik dat de hele lijst van Astra 3 met o.a. de NL zenders verdwenen is. Het behouden van die zenders is niet mogelijk. Ligt dit aan het Alden systeem ? Of is dat een beperking in de Salora TV. (24LED9109 CTS2DVDWIFI) Wat me ook bevreemd is dat nergens de radiozenders te vinden zijn. In de Salora handleiding wordt nergens naar radio verwezen.
Alvast bedankt voor enige hulp.
Vriendelijke groet, Don
Knaus SKY I 700 LX
Afbeelding
Plaats reactie