Douchen bij benzinestation of wegrestaurant?

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Plaats reactie
bus21
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 26 apr 2021, 14:07

Douchen bij benzinestation of wegrestaurant?



Bericht door bus21 »

Wij zijn het type camperaars dat ook graag op campings komt, en mede om daarom de afweging heeft genaakt om geen douche in te bouwen (zelfbouwcanper).

En nou vraag ik me af: in benzinestations en wegrestaurants zijn ook weleens douches.
Maken camperaars die vrijstaan daar ook gebruik van?
Zijn er veel van dat soort douches? Hoe is dat in bijvoorbeeld Scandinavië of Frankrijk?

Natuurlijk begrijp ik dat er camperaars zullen zijn die dat doen, dus reacties in die sfeer algemene sfeer mogen van mij achterwege blijven. Ik zit ook niet te wachten op reacties van mensen die vinden dat een 'echte' camper een eigen douche heeft. Ik weet inmiddels wel dat er mensen zijn die dat vinden, dat is in talloze draadjes te lezen.

Ik zoek vooral reacties van mensen die het WEL doen of gedaan hebben, en hun mening erover.
On-topic, dus graag.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8594
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Douchen bij benzinestation of wegrestaurant



Bericht door seth_space »


Zijn er veel van dat soort douches? Hoe is dat in bijvoorbeeld Scandinavië of Frankrijk?

Natuurlijk begrijp ik dat er camperaars zullen zijn die dat doen, dus reacties in die sfeer algemene sfeer mogen van mij achterwege blijven.
Maar dan...
Ik zoek vooral reacties van mensen die het WEL doen of gedaan hebben, en hun mening erover.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31862
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Douchen bij benzinestation of wegrestaurant



Bericht door Bob Diesel »

Ga er maar van uit dat je bij de meeste van die gelegenheden
De sleutel van de douche voorzieningen niet krijgt
Deze zijn iha voor behouden aan de professionele chauffeurs
Welke ter plekken meestal een maaltijd nuttigen
en hun verplichte rust op de bijbehorende parking door brengen

Maar nee heb je , dus gewoon vragen
En tegenwoordig vaak betalen
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
rollercoaster
Berichten: 1394
Lid geworden op: wo 02 jan 2008, 22:03
Locatie: hart van Nederland

Re: Douchen bij benzinestation of wegrestaurant



Bericht door rollercoaster »

Ben al meer dan 40 jaar chauffeur , maar nog nooit een camperaar gezien die gebruik maakt van douches bij tankstations , en idd , bij de meesten moet je een sleutel vragen , misschien meer kans bij autohofen , die hebben vaak ook een camperplaats.
When nothing is going right ..... go left !!
groet,
Nico.
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Douchen bij benzinestation of wegrestaurant



Bericht door AadenAnke »

Wij hebben dit wel gedaan en zullen dat wel vaker doen! Doe het aan het eind van de ochtend zijn ze schoon en is het rustig met gebruik. Je moet daar meestal voor betalen wel een tijdslimiet sleutel inleveren binnen 20 minuten of zo soms dit bedrag weer terug bij het nuttige van een maaltijd. In Duitsland vroegen ze tot 2 keer toe de auto sleutel dus regel op de sloop een niet passende autosleutel :lol: wij hebben tussen de 3€ en de 5€ per persoon moeten betalen maar soms is het gewoon ff lekker. In Frankrijk een keer op een camping voor service en gebruik van sanitair gebruik met 2 personen 8€ afgerekend maar op doorreis en op het eind van de ochtend zijn er zeker afspraken over te maken! Hier in Nederland ook een keer gevraagd “ mag ik tegen betaling gebruik maken van de service plaats en ff douche met 2 personen” geen overnachting dan sodemieter je maar op :bang: Wel al wordt het gratis of met geld toe daar nooit meer natuurlijk

Gr Aad
Gebruikersavatar
dedruivenplukker
Berichten: 7115
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 4:08

Re: Douchen bij benzinestation of wegrestaurant



Bericht door dedruivenplukker »

Vroeger had ik speciaal hiervoor een paartje van deze in de camper:
Op je Zweedse muil..png
Op je Zweedse muil..png (71.38 KiB) 25497 keer bekeken
Dan was het gelijk duidelijk dat je een Chauffeur was. :wink:
'89 VW T3-'94 MB 508D-'99 MB 1117 4x4
'02 TOYOTA Hi-ACE POP-TOP-'03 MB 409D '21 MB 410D-X
A,AND,AUS,B,BF,BG,BJ,BW,CH,CS,CZ,D,DDR,DK,
DZ,E,ET,F,GB,GBZ,GH,GR,H,HRP,I,L,LS,MA,MC,
MOC,MW,NAM,P,PL,RN,RO,RT,SD,
SLO,SK,TCH,TG,TR,YU,Z,ZA,ZW.
Waarheen leidt de weg die wij moeten gaan? - Mieke Telkamp
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9047
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Douchen bij benzinestation of wegrestaurant



Bericht door gjvonk »

Vragen staat vrij, ook bij een camping: zo heb ik al meerdere keren gebruik mogen maken van verzorgingsplaatsen op een campnig: bij de1 was het €4, bij weer een ander € 5. Gewoon even vragen aan de receptie en bij een pompstation aan de kassa. Nee is ook een antwoord, maar als je nooit probeert krijg je ook nooit ja.



Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31862
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Douchen bij benzinestation of wegrestaurant



Bericht door Bob Diesel »

dedruivenplukker schreef:
za 26 feb 2022, 17:28
Vroeger had ik speciaal hiervoor een paartje van deze in de camper:



Dan was het gelijk duidelijk dat je een Chauffeur was. :wink:
Dan wel deze :thumbup:
27532976-108E-4311-B502-20F08D95A61C.jpeg
27532976-108E-4311-B502-20F08D95A61C.jpeg (43.49 KiB) 25481 keer bekeken
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1793
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Douchen bij benzinestation of wegrestaurant



Bericht door doov »

Ik heb om die reden een dikke pens genomen.
Werkt prima, douche overal gratis.
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Douchen bij benzinestation of wegrestaurant



Bericht door AadenAnke »

Ja dat krijg van achter het stuur zitten en broodjes bal :lol: slappe buikspieren en buikvet :lol3:

Gr Aad
mkrechting
Berichten: 46
Lid geworden op: di 26 jan 2016, 16:10

Re: Douchen bij benzinestation of wegrestaurant?



Bericht door mkrechting »

In onze huidige, maar ook in de vorige camper is een doucheruimte. Daar maken we geen gebruik van. Heel soms voor even wat afspoelwerk. En ja, ik maak gebruik van de douches onderweg langs de autoroutes in F en E. Soms zijn ze gratis, of je moet een paar € betalen. Af en toe vragen ze om de autosleutels die je terugkrijgt als je de douchesleutel terugbrengt. Mijn ervaringen zijn wisselend. In Oostenrijk alles netjes, in Frankrijk duidelijk minder. In D en E prima. Wat je nog weleens treft is dat de douche bezet is en je moet wachten op vrijkomen. Vrachtwagenchauffeurs uit het "oosten" geven de sleutels nogal eens door aan collega's om betaling te ontlopen. Maar dat kan je ze niet kwalijk nemen als ze zo weinig verdienen. Dan is wachten onvermijdelijk. Ik ben altijd weer blij als ik kan douchen zonder de camper blank te zetten en om in een krappe ruimte mijn haren te moeten wassen met de bewegingsruimte van in een Engelse telefooncel. Ik neem altijd wel een plastic bakje mee om de spullen in te doen.
spikee
Berichten: 94
Lid geworden op: za 06 jun 2020, 20:22

Re: Douchen bij benzinestation of wegrestaurant?



Bericht door spikee »

je hebt apps voor truckstops (zijn er genoeg in FR,DE ...) , daar kan je voorzieningen aangeven zoals douche etc. Laatst op zn plek geweest in FR. Moet je sleutel o.i.d. afgeven, dan mag je *vaak gratis* douchen en dan breng je de douche sleutel terug. Puur een kwestie van netjes vragen. Aantal keer gedaan, men zal het een worst wezen of jij op je vrachtautootje zit of niet. Als het super druk is mogelijk een ander verhaal,
Plaats reactie