Water drinken in de camper

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
bennieh
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 18 apr 2018, 18:20

Re: Water drinken in de camper



Bericht door bennieh »

Okeej SVG20.
Dan is zo'n waterzak met kraantje die je ophangt misschien een optie?
Heb je toch "stroming" :)
Peugeot Expert L2H2 2009
Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 788
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Water drinken in de camper



Bericht door MarceldeHoog »

Wij gebruiken het water uit de tank (93 liter tank) enkel om te wassen, af te wassen, etc. Voor consumptie gebruiken we pakken cq flessen water, zo duur is dat niet. Voor water dat kookt (koffie/thee, of koken) maakt het niet uit, al doen we koffie/thee alsnog met mineraalwater.

Systemen als UV en dat O3 systeem geloof ik niet zo in. Dat ozon systeem lijkt me veel te klein voor een watertank, en UV is leuk voor een permanent circulerend aquarium, maar niet voor een stromend water leiding. Maar goed, dat is mijn gevoel. Ik kan voor die paar honderd euro apparatuur heel veel flessenwater kopen :-)
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8372
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Water drinken in de camper



Bericht door EasyBee »

Precies zo doen wij het ook. Dat flessenwater kost daar niet zo veel en "better safe than sorry".
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
Adfur
Berichten: 688
Lid geworden op: zo 07 okt 2012, 19:23
Locatie: Het Gooi

Re: Water drinken in de camper



Bericht door Adfur »

Flessenwater is in veel landen zoals Frankrijk en Duitsland en Italië veilig. Het kraanwater voldoet daar aan alle normen van schoon drinkwater. Echter kan er een chloorsmaak aanzitten, dat is voor mij dan de enige reden om flessenwater te kopen bij constatering.
Zie http://waterinhetbuitenland.nl/
Pössl Globecar Campscout Citroën Jumper 2.2 HDI 150 PK 636cm + Busbiker
JanKaasOpSafari
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 02 mar 2022, 16:44

Re: Water drinken in de camper



Bericht door JanKaasOpSafari »

Wij hadden nogal moeite met de hoeveelheid plastic afval van al die flessen (bron?)water.
Elke dag een liter p/p is na 10 weken op reis toch een aardige hoeveelheid. Ook al gebruik je 5-8 liter flessen/jerrycans.
Na wat onderzoek hebben we de drinkwater tank in onze hymer (plm 100 ltr) met steradent gereinigd en gespoeld en na de pomp een “Icepur” waterfilter ingebouwd.
Het vullen van de tank doen we via een “Icepur” voorfilter op de tapkraan bij campings, camperplaatsen of andere drinkwater tappunten.
Het water smaakt nu lekker fris zonder bijsmaak van bijvoorbeeld chloor etc ( of de tank) Ook in Spanje of Portugal waar toch veelal een chloorsmaak aan het water zit.
Het filter in het systeem gaat 6 maanden mee en het voorfilter 3 mnd. En de kosten zijn minder dan al het gekochte water gedurende die tijd.
Hymer B655SL
discovisi
Berichten: 56
Lid geworden op: di 22 mar 2022, 3:07

Re: Water drinken in de camper



Bericht door discovisi »

JanKaasOpSafari schreef:
do 03 mar 2022, 17:02
na de pomp een “Icepur” waterfilter ingebouwd.
Het vullen van de tank doen we via een “Icepur” voorfilter op de tapkraan
Heb je hier linkjes voor? Ik ga namelijk richting Spanje en Portugal en wil liever geen plastic waterflessen kopen.
JanKaasOpSafari
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 02 mar 2022, 16:44

Re: Water drinken in de camper



Bericht door JanKaasOpSafari »

Sorry voor de late reactie.
Ik krijg nog geen melding als er reacties komen.
Zal wel een instelling zijn…

Waterfilterexpert.nl

Of icepur op internet intypen.
Laatst gewijzigd door Dafluc op za 26 mar 2022, 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodie quote verwijderd.
Hymer B655SL
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18105
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Water drinken in de camper



Bericht door Cee Pee »

Elke dag een liter p/p is na 10 weken op reis toch een aardige hoeveelheid. Ook al gebruik je 5-8 liter flessen/jerrycans.
2 personen x 1liter x 70dagen maakt 140liter van € 0,10 maakt €14,=
Valt toch wel mee lijkt mij.😏
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Water drinken in de camper



Bericht door seth_space »

volgens mij trek je nu een zin uit zijn context.
Wij hadden nogal moeite met de hoeveelheid plastic afval van al die flessen (bron?)water.
Elke dag een liter p/p is na 10 weken op reis toch een aardige hoeveelheid. Ook al gebruik je 5-8 liter flessen/jerrycans.
Het gaat dus om de aantallen plastic flessen lijkt me.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
de hoekies
Berichten: 6025
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 19:08
Locatie: Best (NBr)
Contacteer:

Re: Water drinken in de camper



Bericht door de hoekies »

Na het seizoen maak ik heb leeg, droog en schoon ( handmatig desinfecteren)
Bij het nieuwe seizoen desinfecteren en dan na spoelen met water en voor vertrek water vullen wat we nodig hebben voor de eerste dagen voor koffie,honden ,tandenpoetsen en wassen.
In de 20 jaar camperen nog nooit last gehad door het drinken van water uit je schoonwater tank.
Met vriendelijke groeten / مع تحياتي /With best regards / Mit herzlichen Grüßen, / 敬具,
Peter
Nu met Mazda CX 5 2.0 Luxery uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent
TomTom Europe TRUCK 1045 10005 ( thanks Bob)
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18105
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Water drinken in de camper



Bericht door Cee Pee »

seth_space schreef:
vr 25 mar 2022, 22:27
volgens mij trek je nu een zin uit zijn context.
Wij hadden nogal moeite met de hoeveelheid plastic afval van al die flessen (bron?)water.
Elke dag een liter p/p is na 10 weken op reis toch een aardige hoeveelheid. Ook al gebruik je 5-8 liter flessen/jerrycans.
Het gaat dus om de aantallen plastic flessen lijkt me.
Je hebt gelijk maar die flessen kunnen toch weer gerecycled worden.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
linus
Berichten: 775
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 13:42
Locatie: Luxemburg

Re: Water drinken in de camper



Bericht door linus »

Wij zijn sinds november in Spanje en Portugal onderweg en ik schat dat we tot nu toe minimaal 300 !!! plastic flessen in de containers voor "envasos" hebben moeten gooien :crazy: en die staan niet overal... . en denk er serieus over na om ook een filtersysteem te installeren voor het gemak en het milieu :D
Ik moet alleen nog iemand met een filtersysteem vinden die me een glas laat proberen want de smaak moet neutraal goed zijn 88I
Dat je van gechloord drinkwater niet (meteen) ziek wordt lijkt me logisch maar het is qua smaak niet te drinken net zoals het water van de kraan in campers waaraan ook altijd een onaangenaame bijsmaak zit...
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Water drinken in de camper



Bericht door Zwerfsteen »

:problem: Hoezo, 'altijd een onaangename bijsmaak'?
Ons camperkraanwater is prima van smaak.
We zijn wel zuinig op onze watertank en om de paar keer vullen draai ik een uurtje de ozongenerator (van Ali)
Een jaar of wat geleden nam ik een tip forumlid seth_space over en sindsdien hebben we ook geen (slijm) aanslag aan de tankwand.
Van Roemenië tot aan Marokko vullen we de tank gewoon met kraanwater en drinken het ook.
Een enkele keer in de Dordogne wat gechloreerd water getankt en ook die smaak gaat met ozon weg.
Groet,
Leny en Pieter
panda58
Berichten: 706
Lid geworden op: zo 27 okt 2019, 20:15

Re: Water drinken in de camper



Bericht door panda58 »

Water in de tank en gaan.
Geen uv lamp of duur filter.


Gr jan
Plaats reactie