Water drinken in de camper

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8935
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Water drinken in de camper



Bericht door kampo »

@myway
Inderdaad.
Een UV lamp bestraalt slechts een paar cm. Een UV lamp in een tank steken (zoals Reich het ooit in zijn programma had) heeft geen zin.

Bij mij staat een 12?W UV lamp in een recirculatie leiding met een kleine pomp. Ook zit het water afname punt na de UV lamp. Op die manier wordt het tankwater van dichtbij bestraald en daarna nogmaals gefilterd. Het risico blijft dat het zichzelf weer besmet in de tank.
Om het helemaal top te doen is moeilijk. Het verbruikt stroom, vraagt onderhoud en is onder de streep niet echt goedkoop maar ook veel installatiewerk. Dagelijks nut zal je er niet van hebben. Maar over 10 jaar afgeschreven kan het een paar keer nuttig blijken.

Sommigen hebben het allemaal niet nodig zoals je kan lezen. Sterke beren in goede gezondheid. Daar zal je dan de meest vervuilde systemen tegenkomen.
Ieder zijn ding maar zoals meestal gaan goed, weinig onderhoud en goedkoop niet samen.
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
amigob2
Berichten: 1042
Lid geworden op: di 11 mei 2021, 16:52

Re: Water drinken in de camper



Bericht door amigob2 »

https://insights.regencylighting.com/do ... ll-viruses

200nm tot 280nm desinfecteerd anders behoorlijk goed
Mercedes Sprinter 4x4 2010, camper in wording
roma
Berichten: 4561
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Water drinken in de camper



Bericht door roma »

kampo schreef:
di 22 feb 2022, 15:52
Ieder zijn ding maar zoals meestal gaan goed, weinig onderhoud en goedkoop niet samen.
Ik blijf het de grootste kolder vinden. Al het water in de tank komt uit leidingen die bestemd zijn voor huishoudelijk gebruik. Dus veilig.
Hoe wassen jullie eigenlijk de sla? Plasticsoep zit al in de voedselketen, ook in Iglo vissticks. En toch vis eten. Alle voedsel bevat bestrijdingsmiddelen of is gemanipuleerd. Monsanto! Wat eten die puristen eigenlijk? Zo tegenstrijdig. En onder het mom van bewustzijn toch maar die smerige diesel stoken.
Vopper
Berichten: 2195
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 12:46

Re: Water drinken in de camper



Bericht door Vopper »

Zaag maar eens een stuk leiding in een woonhuis in de lengte door, als je dan nog water lust/drinkt maak je je niet druk om water in de camper tank. :-B :shock:
Ben het in de praktijk vaak tegengekomen. :lol3:

:wave: Vopper
1mei dag van het pensioen🤓
roma
Berichten: 4561
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Water drinken in de camper



Bericht door roma »

Heb jij wel eens gezien hoe een ei gelegd wordt?
myway
Berichten: 15525
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Water drinken in de camper



Bericht door myway »

doov schreef:Dus € 100 duurder sinds de test in het artikel in het NKC blad dat hierboven is gelinkd.
Das best veel in 5 jaar tijd.
Het is altijd 400 euro geweest.

Overigens zie ik nu dat er prijsverhoging zijn van 100% in camperartikelen.
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1804
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Water drinken in de camper



Bericht door doov »

In dat artikel staat echt € 299.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51278
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Water drinken in de camper



Bericht door Kroppie »

dat zijn cijfers in een artikel ,wat telt zijn de cijfers op een kassa
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
bennieh
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 18 apr 2018, 18:20

Re: Water drinken in de camper



Bericht door bennieh »

SVG20 schreef:
zo 20 feb 2022, 17:05
Wij hebben momenteel een kleine jerrycan van ongeveer 5 of 7 liter waar we water van gebruiken om tanden te poetsen of als we het water gaan koken, maar omdat er makkelijk oud water in kan blijven staan, en het kraantje ook best primitief is drinken we hier niet uit. Maar het zou wel makkelijk zijn als we dit eventueel zouden kunnen. Dan zouden we ook een iets grotere tank kunnen installeren.
Beste SVG20, is snap het niet helemaal.
Je geeft aan dat het om een een kleine jerrycan met een kraantje gaat.
Dat lijkt me bij uitstek een waterhouder die je snel en gemakkelijk periodiek van eventueel oud geworden water ontdoet, daarna reinigen door spoelen met water met bleek, even naspoelt en vervolgens weer vult met vers water.
Of is ie misschien vast ingebouwd?
Dat kraantje, is dat er af te schroeven? Dan is periodiek reinigen ook goed te doen, even in die bleek leggen of uitkoken.
Maar goed, misschien zijn er andere beletselen.
Kan je iets meer info en/of fotomateriaal geven?
Peugeot Expert L2H2 2009
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1804
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Water drinken in de camper



Bericht door doov »

Kroppie schreef:
di 22 feb 2022, 18:25
dat zijn cijfers in een artikel ,wat telt zijn de cijfers op een kassa
Gelukkig maar:

https://nl.aliexpress.com/wholesale?cat ... zuiverings
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51278
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Water drinken in de camper



Bericht door Kroppie »

kijk effe zoeken loont :thumbup:
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Water drinken in de camper



Bericht door hathi »

Niks waard moet duur,en moeilijk zijn ,dat is veeeeel beter,voor de portemonnee van anderen :lol3:
Hans
Gebruikersavatar
poldertoerist
Berichten: 254
Lid geworden op: za 08 jan 2022, 16:03

Re: Water drinken in de camper



Bericht door poldertoerist »


bennieh schreef:
Beste SVG20, is snap het niet helemaal.
Je geeft aan dat het om een een kleine jerrycan met een kraantje gaat.
Dat lijkt me bij uitstek een waterhouder die je snel en gemakkelijk periodiek van eventueel oud geworden water ontdoet,
Maar goed, misschien zijn er andere beletselen.
Kan je iets meer info en/of fotomateriaal geven?
Dat was ook mijn idee.. hopelijk komt de ts nog even in de lucht met waar hij/zij het probleem echt ziet.

Verstuurd vanaf mijn SM-A715F met Tapatalk


Gebruikersavatar
SVG20
Berichten: 26
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 12:41

Re: Water drinken in de camper



Bericht door SVG20 »

Hallo! Ik was even uit de lucht omdat mijn partner uit Oekraine komt en wel, gezien de hele situatie met Rusland hebben we even wat andere dingen aan ons hoofd.. de Jerry can is inderdaad los. Ik hoop dit voorjaar de keuken te verbouwen en dan kunnen we dus eventueel de huidige situatie aanpassen. Maar mijn voorkeur gaat wel uit naar een losse jerry can. De camper is niet zo groot als sommige die ik hier voorbij zie komen, en de mobiliteit en flexibiliteit lijken me gunstig. Het kraantje zit echter momenteel vast en is niet los te halen, maar dit zou ik dus kunnen vervangen door een onderhoudsvriendelijkere kraan en pomp in de nieuwe keuken.

Een douche of toilet hebben we niet in de camper. Waar we eerder een jerry can plaatste kunnen we ook een ruimte reserveren voor enkel losse 1,5l / 2L flessen die we bij kunnen vullen. Deze kunnen mee als we te voet op pad gaan, en zijn makkelijk bij te vullen en we kunnen eventueel een hele kraan en pomp situatie omzeilen. Want waarom moet het 'stromende water' perse uit een kraantje komen? Ik schat in dat we doorgaans wel vooruit moeten kunnen met 20L water voor de grootste helft van een week.
Plaats reactie