Water drinken in de camper

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
kampertjes
Berichten: 1201
Lid geworden op: wo 10 dec 2008, 20:41

Re: Water drinken in de camper



Bericht door kampertjes »

@amigob2: we gebruiken heeeel soms flessenwater ja, als er zoveel chloor in zit dat het niet meer te zuipen is. Dat komt overigens niet vaak meer voor.
Ik ben opgegroeid op een Friese boerderij zonder waterleiding, alleen regenwater. Dat dronken we zo uit de put. Ik ben het met Jonckheer eens dat je niet moet proberen al te steriel te leven.

Vreemd overigens dat we, als je de reacties zo ziet, bereid zijn van alles aan het water toe te voegen maar het niet uit de tank willen drinken.
Vraag je je bij alles wat je eet en drinkt (koopt) ook tot in detail af wat er in zit? Misschien nog niet zo'n gek idee want dat kon dan nog wel eens tegenvallen....
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1804
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Water drinken in de camper



Bericht door doov »

amigob2 schreef:
ma 21 feb 2022, 11:37
@ kampertjes
Dus jij gebruikt het zelfde flesje water voor meer dan 20 jaar.
Want dat is wat je met een water tank doet.

Toch raar dat de mensen in Frankrijk en Spanje bijna niet uit de kraan drinken en heel veel flessen water kopen
en dat er dan Hollanders zijn die zeggen dat water goed genoeg is. Ik kan mij nog goed herinneren dat ik 3 dagen ziek
was van 1 Pastisje in de Sort ( Spanje ).
Ik heb een huis in Frankrijk en drink er gewoon uit de kraan.
Misschien kan je niet tegen Pastis?
Gebruikersavatar
amigob2
Berichten: 1041
Lid geworden op: di 11 mei 2021, 16:52

Re: Water drinken in de camper



Bericht door amigob2 »

ha ha, niet tegen pastis :-) iedere maand ongeveer 3 liter.
Mercedes Sprinter 4x4 2010, camper in wording
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13414
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Water drinken in de camper



Bericht door hathi »

Ik denk dat iedereen,wel weet waar hij of zij, wel of niet tegen kan,…..wel is het een feit dat ons dikwijls een probleem aangepraat word,(in ster reclames,doen ze dat ook) enkel om maar te kunnen verkopen,….als ik voor mezelf spreek,ik heb nog nooit iets aan mijn tank gedaan,ook niet zuiver gemaakt ,en ook ik drink en doe alles,hetzelfde als thuis,…..kan me dan ook goed vinden,in de manier van Nico,…..bij thuiskomst laat ik de Tank leeg,en laat de kraan ook open,….bij vertrek,vul ik,met Brabants water :-B , en met de open Kraan,zodat er eerst gespoeld word,en draai dan pas de kranen weer dicht, onderweg let ik op ( waar) mocht er gevuld moet worden,meer niet ,….en dat ga ik na 35 jaar niet veranderen,omdat er van alles te koop is, welke je aangepraat probleem,op zou kunnen lossen, en dat wil niet zeggen,dat het me niet zou kunnen overkomen, afkloppen !
Hans
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27442
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Water drinken in de camper



Bericht door Marco Polo »

Nog niet zo heel lang geleden een keer in Ierland op reis.
Geciviliseerd noordelijk land zou je zeggen.
En een voordeel dat je daar het lokale nieuws kan lezen :mrgreen:
Om de haverklap waarschuwingen aan inwoners van diverse regio’s dat ze het drinkwater moesten koken.
Waterleidingsystemen zijn daar nogal brak blijkbaar.

Kan dus zomaar voorkomen dat het water niet betrouwbaar is, zelfs op plekken waar je het niet verwacht.
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1804
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Water drinken in de camper



Bericht door doov »

Maar helpt een scheutje Hadex dan wel in zo’n geval?
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27442
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Water drinken in de camper



Bericht door Marco Polo »

Geen idee.
Ik heb geen analyse apparatuur zoals een drinkwaterbedrijf.
In NL doen ze alleen chloor in het drinkwater als het echt niet anders kan geloof ik.
Het middel - en met name de afbraakproducten - is blijkbaar erger dan de kwaal.

Wij kopen overigens water als we het water niet vertrouwen.
Douchen en toiletspoelen is voor ons veel interessanter met de grote watervoorraad.
Bij het douchen doen we dan wel altijd de 60 graden stand kiezen in verband met legionella.
Gebruikersavatar
Peter12
Berichten: 578
Lid geworden op: vr 17 apr 2020, 12:24
Locatie: Eindhoven

Re: Water drinken in de camper



Bericht door Peter12 »

Daar9m staat ie bij ons op 70 graden, dan is t water meteen bijna gepasteuriseerd :-B
Pleasure is the path of joy
lazise1973
Berichten: 214
Lid geworden op: wo 18 apr 2012, 2:32
Locatie: Veldhoven

Re: Water drinken in de camper



Bericht door lazise1973 »

Zorgen voor een schone eigen slang bij het vullen . niet meer water vullen als nodig .
Wij proeven het water gewoon , smaakt het niet lekker dan gebruiken we een Brita waterfilterkan.
Tanden poetsen en koken doen we met water uit de tank , dat doe ik al mijn hele leven , nog nooit ziek ziek geweest van kraanwater.
Ieder jaar kom ik in Amerika waar mijn zoon woont , het water heeft een daar Chloorsmaak maar iedereen drink het .
Wij Nederlanders zijn verwend met onze waterkwaliteit , maar ik kan me herrineren dat 30 jr geleden het water in Rotterdam ook een smaakje had.
Kortom doe een beetje verstandig en vooral waar je je goed bij voelt.

Deze discussie wordt ieder jaar opnieuw gevoerd hier op dit mooie forum.
AadenAnke
Berichten: 13238
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Water drinken in de camper



Bericht door AadenAnke »

Maak van die 30 jaar maar 55a60 jaar geleden, niet te zuipen :lol: pa had jerrycans achter in de auto en nam overal vandaan drinkwater mee :lol: zelfs je mondspoelen na het tandenpoetsen moest je niet met het Rotterdams kraanwater doen. Wat was dat goor het zwemwater van het sportfondsenbad was smakelijker :lol:

Gr Aad
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27442
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Water drinken in de camper



Bericht door Marco Polo »

Tegenwoordig doen ze het met ozon en UV dacht ik omdat chloreren niet gezond is op de langere termijn.
Nou zijn camperaars overal immuun voor dus voor die groep maakt het verder niet uit natuurlijk :mrgreen:
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22831
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Water drinken in de camper



Bericht door PaulBng »

Marco Polo schreef: Nou zijn camperaars overal immuun voor
Ah. Hebben we alle antivaxers nu in één keer onder één noemer?

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Dekker-Achterhoek
Berichten: 682
Lid geworden op: vr 25 jan 2008, 16:15
Locatie: Achterhoek / Madeira - Portugal
Contacteer:

Re: Water drinken in de camper



Bericht door Dekker-Achterhoek »

Gebruiken al meer als 30 jaar 'Micropur' poeder.
Opgegeven dosering aan je watervoorraad toevoegen, even 30 minuten wachten en zelfs (niet bepaald helder !) water uit een Afrikaanse waterput is drinkbaar. Zijn sinds het gebruik van Micropur (wij doen het in elke watervoorraad), nooit overvallen door buikloop :wave:
Koop het bij een watersportzaak. Die hebben grotere verpakkingen met een activeren werking voor grote water tanks.
Kleine verpakkingen staan bij de meeste Outdoor zaken in de schappen.

En één maal per jaar een tablet Sterident in de watertank :thumbup:
De aarde biedt meer dan voldoende om ieders behoefte te bevredigen, maar niet ieders hebzucht.

"Rob, Licence to chill".

Bedford CF350 'CamperVan', zelfbouw L2H3 bus. 2,3 op LPG. (1974 - 1984),
Land Rover Defender 110 Td6 met automaat + PECO-lite Camperunit (1984 - 2019),
Weinsberg CaraBus 540 MQ [ Ducato290-Light met 2,3 Multijet2 Euro 6d. 140 pk + 9-Speed ZF aut. ] (2021 - >> )
Gebruikersavatar
pepon
Berichten: 2426
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 15:35
Locatie: Hollandscheveld, Drenthe.
Contacteer:

Re: Water drinken in de camper



Bericht door pepon »

Komt mij bekend voor, wij deden altijd een paar druppeltjes in de watertank van de boot.
Op basis van Zilver.

Groet, Ron.
Global Moderator Renaultforum
https://www.renaultforum.nl/forum/

Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
Plaats reactie