Water drinken in de camper

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80397
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Water drinken in de camper



Bericht door Dafluc »

De Middellandse zee is de meest vervuilde zee in Europa. En dat komt met name door Turkije, Spanje en Italië. Daar is dus echt nog wel winst te halen Bron.
Wat de plastic soup in de oceanen betreft zijn vooral India en China de grootste vervuilers. Maar achteroverleunen (of blijven wijzen naar vliegtuigen en scheepvaart bij luchtvervuiling) lost natuurlijk niks op.
Afbeelding
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2192
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Water drinken in de camper



Bericht door DucatoDolf »

Nee, maar het ligt dus ook niet aan het plastic. Het ligt (wederom) aan de mens. Handhaven en beter inzamelen die hap.

Of gaan we bomen kappen om friet en sausbakjes te maken die we vervolgens op straat kunnen flikkeren, want dan hebben we iig geen plastic soep? Ook geen bos meer. Maar dat is een ver van ons 'all-in-one resort strand' show. Dus ik snap het wel.
metatoon
Berichten: 9692
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Water drinken in de camper



Bericht door metatoon »

Leuk die aanhaling van frietbakjes en statiegeld probleem.
Weet niet of het nog gebeurd ,kom niet zo vaak meer bij onze zuiderburen.
Maar gewoon met de pan van thuis naar de frietkot .
Geweldig ,wel economische ondermijning maar O zo mooi.

Gr. Toon .
P.s.

Ja China grote vervuiler ,vooral door de accu vraag van uit,????????
Nee electrisch rijden is zeker niet schoner.
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
metatoon
Berichten: 9692
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Water drinken in de camper



Bericht door metatoon »

https://youtu.be/apARYtX4ZzM

Om bij stil te staan .

Gr. Toon.
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
JanKaasOpSafari
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 02 mar 2022, 16:44

Re: Water drinken in de camper



Bericht door JanKaasOpSafari »

linus schreef:
za 26 mar 2022, 13:22
Wij zijn sinds november in Spanje en Portugal onderweg en ik schat dat we tot nu toe minimaal 300 !!! plastic flessen in de containers voor "envasos" hebben moeten gooien :crazy: en die staan niet overal... . en denk er serieus over na om ook een filtersysteem te installeren voor het gemak en het milieu :D
Ik moet alleen nog iemand met een filtersysteem vinden die me een glas laat proberen want de smaak moet neutraal goed zijn 88I
Dat je van gechloord drinkwater niet (meteen) ziek wordt lijkt me logisch maar het is qua smaak niet te drinken net zoals het water van de kraan in campers waaraan ook altijd een onaangenaame bijsmaak zit...
Kom maar eens proeven.
Mijn vrouw is nogal kritisch met drinkwater (dronk bij mij aan boord nooit uit de kraan) masr is tevreden over het ingebouwde systeem.
Hymer B655SL
roma
Berichten: 4563
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Water drinken in de camper



Bericht door roma »

Even een bericht vanuit ZuidAfrika, waar ook de bekende 5liter flessen met water te koop zijn. Ook grotere maten. Ze hebben hier een supersysteem om jaloers o te worden. Bijna elke supermarkt heeft een groot glazen vat (ik schat ruim 200 liter) waar je je lege plastic fles kan vullen. Ook zijn er in de winkelcentra speciale watershops.
Een nieuwe fles water van 5 liter kost 23 Rand. Dat is €1,18. Vul je je lege 5liter fles dan betaal je 5 Rand. Dat is €0,25. Het gezuiverde water kan per liter gekocht worden. Kom je met een eigen jerrican van 20 liter dan is dat ook mogelijk.
Vopper
Berichten: 2195
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 12:46

Re: Water drinken in de camper



Bericht door Vopper »

Ook in de VS staat in de supermarkt een "watertap", de mensen nemen zelf grote flessen/vaatjes mee en vullen deze voor een paar dollar. Op het platteland is niet vaak bruikbaar drinkwater op te pompen.

:wave: Vopper
1mei dag van het pensioen🤓
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10166
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Water drinken in de camper



Bericht door Peter LMC »

Ook in PT zie je die in bv de Pingo Doce supermarkt.
Tabbert classic 570
Berichten: 398
Lid geworden op: wo 04 jan 2023, 13:00

Re: Water drinken in de camper



Bericht door Tabbert classic 570 »

Ik heb een 35 liter jerrycan gekocht omdat ik mijn watertank niet vertrouw ( geen idee wat er mee gebeurd is door de vorige eigenaren ) in mijn kledingkast gezet zodat ik rechtop water kan tappen.
Afgelopen winter was ik op reis en vele campings waren dicht. Dus wij moesten wel grote flessen water kopen in de supermarkt.
Zeker in frankrijk op het platte land kun je niet overal uit de kraan drinken, na 2 weken waarschuwde de vrouw ons dat we het water niet konden drinken. We waren niet ziek geworden of vreemde smaak aan de koffie.
En als je het echt niet vertrouwd kook je het water eerst.

Alex
Plaats reactie