Zelfbouw cross camper

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Erwin P
Berichten: 48
Lid geworden op: di 15 feb 2022, 14:02

Re: Zelfbouw cross camper



Bericht door Erwin P »

Bijna een jaar later hebben we exact dezelfde L3H2 Ducato uit hetzelfde bouwjaar 2009 gekocht. Dit keer echter met de 2.3 motor.

Los van her en der wat opknappen gaan we ongeveer dezelfde inrichting gebruiken, maarrr...
In de vorige bus hadden we houten zijpanelen zodat je niet op het staal keek en wat geluidsdemping gaf. Nu willen we dat weer, echter zijn we niet zulke hout vaklui. Die vorige liepen ook heel mooi ''in'' de uitsparingen zodat ons bed wat breder kon. Die er nu in zitten liggen ''op'' de uitsparingen waardoor erg veel ruimte verloren gaat.

Heeft iemand misschien die panelen nog liggen? Mogen ernstig beschadigd zijn, het gaat ons er om dat we eventueel een vormpje kunnen overtrekken en uit kunnen zagen. In 1x mooi mag natuurlijk ook :thumbup:
Mag ook van een H1 L1/2 zijn. De panelen hoeven niet tot het dak of helemaal naar achteren te lopen.
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2192
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Zelfbouw cross camper



Bericht door DucatoDolf »

Hé tof dat jullie weer bezig zijn. En gefeliciteerd met de nieuwe bus. Ik heb geen panelen voor je, maar die moet je vast te pakken zien te krijgen. Overigens scheelt het toch niet heel veel in ruimte? Het werkt vervolgens wel praktischer als je het nog vil afwerken. Succes iig :cheers:
Erwin P
Berichten: 48
Lid geworden op: di 15 feb 2022, 14:02

Re: Zelfbouw cross camper



Bericht door Erwin P »

Het scheelt niet heel veel, maar de vorige keer paste het op de cm precies. Nu is de bus 2 cm smaller door de huidige beplating. 2cm is niet veel, maar wel flink als de zijdeur dat open moet blijven tijdens het rijden :lol3:

Edit: Mocht iemand nog een mooi stuk Armaflex of Naaldvilt hebben liggen is het ook zeker welkom!
Duc-bus
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 25 mei 2022, 17:15

Re: Zelfbouw cross camper



Bericht door Duc-bus »

Ik weet niet waar je woont maar ik heb hier nog stukken beplating liggen in de kop van noord Limburg.
Ben zelf ook aan het bouwen, dus sommige stukken heb ik ook nog nodig om te gebruiken als frees sjabloon.

Als je uit de buurt komt kunnen we natuurlijk wel regelen dat je ze ook gebruikt.

mijn bus is overigens een L2H2 versie.
Erwin P
Berichten: 48
Lid geworden op: di 15 feb 2022, 14:02

Re: Zelfbouw cross camper



Bericht door Erwin P »

Ten eerste super bedankt voor het aanbod!
Ik woon tussen Zwolle en Almelo dus het is best een eindje rijden. Volgende week willen we rustig aan beginnen met bouwen, kan al met al nog best even duren.
Liever nemen we gezien de afstand na jouw bouw dan gewoon alles over ipv 2 keer te rijden.
Laatst gewijzigd door Aloys op wo 04 jan 2023, 9:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Liever niet quoten wanneer je direct op iemand reageert.
Duc-bus
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 25 mei 2022, 17:15

Re: Zelfbouw cross camper



Bericht door Duc-bus »

Prima, ik laat wel horen als ik ze niet meer nodig heb.
Bart200
Berichten: 149
Lid geworden op: do 13 dec 2018, 23:02

Re: Zelfbouw cross camper



Bericht door Bart200 »

Nu weet ik niet hoeveel ruimte je nodig hebt.
Het lijkt erop dat het om het onderste stuk gaat. Dat kan je ook eraf halen of op de plaatsen waar het nodig is verdiepen. Door die stukken eruit te halen en een nieuwe achterkant maken op een dieper punt.
latjes achterop de hoge plaat en daar dan weer een nieuwe plaat op.
Het zijn dus nissen in de bovenplaat.
Erwin P
Berichten: 48
Lid geworden op: di 15 feb 2022, 14:02

Re: Zelfbouw cross camper



Bericht door Erwin P »

Het gaat vooral om het middelste deel, zeg iets onder de heup tot schouder.

We hebben een kantel mechaniek bed dat tegen het tussenschot staat, met rechtop zetten en neerklappen schuurde hij bij de oude constructie heel lichtjes langs de plaat aan de niet deur kant. Nu dat dat een cm of 2 a 3 meer uit steekt zal dat helemaal niet neergaan.

Achteraf hadden we natuurlijk die oude beplating (die echt wel lelijk en beschadigd was) moeten houden en op zolder desnoods in een aantal stukken verzaagd moeten laten liggen als mal.
Laatst gewijzigd door Aloys op wo 04 jan 2023, 9:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Liever niet quoten wanneer je direct op iemand reageert.
Bart200
Berichten: 149
Lid geworden op: do 13 dec 2018, 23:02

Re: Zelfbouw cross camper



Bericht door Bart200 »

Je kan natuurlijk wat sloperijen afzoeken naar de juiste stukken.
Of mallen maken van karton dat knipt makkelijk en als het verkeerd is begin je opnieuw.
Plaats reactie