De eerste reis: hoe ga ik dit regelen?

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: De eerste reis: hoe ga ik dit regelen?



Bericht door Bob Diesel »

De tips zijn gegeven
Doet er mee wat je wilt
Veilige en zonnige trip
En laat nog eens weten hoe het jullie verging :wave:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Charlotte75
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 02 feb 2022, 3:51

Re: De eerste reis: hoe ga ik dit regelen?



Bericht door Charlotte75 »

ekruijsse schreef:
za 05 feb 2022, 15:51
door Charlotte75 » vr 04 feb 2022, 22:42
Wij willen graag meerdere plekken bezoeken maar vinden het heel moeilijk inschatten welke afstanden realistisch zijn. We zouden graag Noord Italie en en stukje Kroatie bezoeken en ook in Oostenrijk stoppen en een stop maken bij Munchen.
Dan praat je dus over een trip van 1600-1700 km enkele reis. Om 100 km gemiddeld te rijden moet je heel erg je best doen hoor dus lijkt me niet erg realistisch tenzij je echt dag en nacht alleen maar wilt gassen....
Ik zou m'n reisdoel dichterbij zoeken en lekker op het gemak de route en omgeving verkennen zeker omdat het jullie eerste reis is, ook camperen moet je toch een beetje leren.
En zoals Aloys terecht opmerkt, reserveren van campings legt je alleen maar aan banden en dat is nu net niet de bedoeling. Buiten de toeristische 'hotspots' is er bijna altijd wel een camping te vinden.

Veel plezier alvast!
Dank je voor deze nuttige tip, hier heb ik zeker wat aan. :-)
Charlotte75
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 02 feb 2022, 3:51

Re: De eerste reis: hoe ga ik dit regelen?



Bericht door Charlotte75 »

Aloys schreef:
za 05 feb 2022, 15:23
GJVonk en ik schreven tegelijk, dit is niet een reactie op het bericht hierboven.

Niet vergeten, wanneer je gepensioneerd bent heb je alle tijd. En de camper heb je ook al. Huur je daarentegen voor veel geld een camper voor 14 dagen, dan sta je er waarschijnlijk wel anders in.
De eerste dag kun je best beschouwen als een reisdag. Bijv. even kilometers maken tot in zuid-Duitsland. En dan kan daar "het feest beginnen". Een moderne VW-bus rijdt met gemak 120/140 km per uur op de cruisecontrol. Heel relaxed.
Vertrek je op tijd van huis, dan ben je tegen het eind van de middag bijv. in Nesselwang. Dan de volgende dag "onthaasten", via een paar eenvoudige pasjes door Oostenrijk naar Italië. Ik noem maar wat.

En een camping reserveren in mei? Zou ik niet doen, zorg voor een paar appjes. Dan kan je partner vast zoeken naar een leuke camping in de buurt van waar je denkt te eindigen.
Reserveren betekent dat je een doel stelt wat je MOET halen. Zit het dan tegen onderweg, bijv. door files, dan wordt het stressen. Zonder reservering kun je élke camping pakken, die je tegen komt.
Dank je wel, je tips nemen we zeker mee in onze reisplannen!!
Charlotte75
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 02 feb 2022, 3:51

Re: De eerste reis: hoe ga ik dit regelen?



Bericht door Charlotte75 »

Bob Diesel schreef:
za 05 feb 2022, 18:40
Mensen hebben idee over wat en hoe
Als iemand met eerdere ervaring jou vertelt dat het iets anders zal gaan
Ja dan word jou idee een beetje onder uit gehaalt ::S

Echter een maal zelf de ervaring op gedaan ,kom je tot de ontdekking
Die gast met de ervaring had toch gelijk :wink:
Ik vraag om advies en ik zie het niet als mijn idee onderuit halen maar gewoon als hulp.
Ik snap dat het voor sommige ervaren mensen lastig is om je in te leven in iemand die minder ervaring heeft maar ik ben er niet op uit om mijn zin hier door te drammen. Ik vraag oprecht om ervaringen en hecht daarom veel waarde aan mensen die meer ervaring hebben alleen jouw toon vind ik een beetje uit de hoogte en neerbuigend.
Charlotte75
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 02 feb 2022, 3:51

Re: De eerste reis: hoe ga ik dit regelen?



Bericht door Charlotte75 »

gjvonk schreef:
za 05 feb 2022, 18:29
Nergens, maar ik begrijp dat je je aangevallen voelt? Dat is jammer, dat is niet mijn bedoeling. Je vraagt adviezen? Ik deel onze 12 jarige ervaringen, waarvan 11 met een buscamper.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Valt wel mee ;-)
Charlotte75
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 02 feb 2022, 3:51

Re: De eerste reis: hoe ga ik dit regelen?



Bericht door Charlotte75 »

PaulBng schreef:
za 05 feb 2022, 18:56
Charlotte,

Aangezien je voor het eerst met een camper opstap gaat, een tip in een hele andere categorie..

Wanneer je ergens aankomt, en net je stoeltje hebt neergezet om een lekker biertje te drinken, is het niet prettig om er achter te komen dat je weer met de camper op stap moet om je inkopen te doen, omdat de winkel net te ver weg is... Als die er al is.

Wanneer je vertrekt, en je weet nog niet wat je aantreft op je volgende stek:

Eerst (indien van toepassing)
- wc legen
- grijs water dumpen
- schoon water inslaan

Dan bij de eerst volgende gelegenheid
- tanken
- boodschappen doen

Dan pas aan je etappe beginnen....


Paul
Deze tips noteren we, dank je wel! :-)
Charlotte75
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 02 feb 2022, 3:51

Re: De eerste reis: hoe ga ik dit regelen?



Bericht door Charlotte75 »

Zadowolony schreef:
za 05 feb 2022, 19:07
Tja, en waar hou je van. Wij blijven altijd minimaal 3 of 4 dagen op een plek omdat we steeds de omgeving fietsend of wandelend willen verkennen. En dan pas weer door. En nooit langer dan een halve dag rijden.
Betekent dat we in twee weken niet ver komen.
(Gelukkig hoeven we daar niet meer op te letten).
Dus wat is jullie beeld van vakantie?
Crossen of beleven?
Wij kamperen normaal gesproken altijd en blijven dan op 1 vaste plek.
We willen voorkomen dat we heel veel gaan rijden maar willen toch ook weer verschillende dingen zien. Dus het is nog even zoeken hoe we hier een goede balans tussen kunnen vinden maar met jullie tips gaat dat zeker wel lukken.
Charlotte75
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 02 feb 2022, 3:51

Re: De eerste reis: hoe ga ik dit regelen?



Bericht door Charlotte75 »

AadenAnke schreef:
za 05 feb 2022, 20:17
Als je 120 km per uur gemiddeld wil rijden moet gewoon keihard trappen dus echt de teller zoveel mogelijk op de 140/150 houden! 500 km per week de meeste dagen doe ik er meer. Je gaat met een onbekend voertuig naar onbekend gebied de wegen zijn net iets anders ingericht dan je gewend bent de wegbewijzeging is net iets anders vraagt dus extra concentratie zelf ervaren beroeps chauffeurs vinden rijden in den vreemde extra vermoeiend

Gr Aad
Ik wil er geen wedstrijd van maken wie het meest rijdt ik probeer aan te geven dat het voor mij wbt het rijden geen hele grote uitdaging in zit. Ik heb jarenlang grote bestelbussen gereden en heb vaak genoeg in Europa gereden om me niet teveel te laten verrassen door onbekende bebording en slechte wegen.
De 120 km/pu gemiddeld wekt ten onrechte het idee dat ik dat gemiddelde de hele dag wil aanhouden maar de uitleg is simpel, Ik wil daarmee alleen aangeven dat we geen oude bus rijden en dus af en toe door kunnen rijden op de snelweg.
Charlotte75
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 02 feb 2022, 3:51

Re: De eerste reis: hoe ga ik dit regelen?



Bericht door Charlotte75 »

kampo schreef:
zo 06 feb 2022, 7:10
@Charlotte
Bedenk dat je hier ook antwoorden en ervaringen krijgt uit de hoek van +70 jarigen. Sommigen zijn al +20 jaar niet meer aan het werk.
Natuurlijk hebben ze ervaring, maar hun tijds en reis indeling valt moeilijk te vergelijken met die van jou als werkende klasse. Je hebt er die het toch proberen :-B
Hahaha, ik moest hierom lachen. Dank je.
Charlotte75
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 02 feb 2022, 3:51

Re: De eerste reis: hoe ga ik dit regelen?



Bericht door Charlotte75 »

Bob Diesel schreef:
zo 06 feb 2022, 9:44
De tips zijn gegeven
Doet er mee wat je wilt
Veilige en zonnige trip
En laat nog eens weten hoe het jullie verging :wave:
We komen al een heel eind met de tips die we hier gekregen hebben.
We laten zeker weten waar we uiteindelijk zijn beland. :-)
Ties100
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 26 okt 2020, 22:46

Re: De eerste reis: hoe ga ik dit regelen?



Bericht door Ties100 »

Afgelopen zomer voor het eerst een camper gehuurd.
Als je je goed voorbereidt kun je makkelijk een verre reis maken, hebben wij ook gedaan en hadden geen kampeer ervaring!
Drie weken naar Italie, heen via Frankrijk, terug via Duitsland, 4.300km.
We hebben een aantal campings van te voren al geboekt, een route gemaakt en de rest meestal de avond ervoor gezocht.
Boodschappen doen bij de grote supermarkten voor je aankomt en verder op de fiets.
Kortom, prima te doen!
Gebruikersavatar
Autocaravana
Berichten: 1247
Lid geworden op: di 10 okt 2006, 23:28
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: De eerste reis: hoe ga ik dit regelen?



Bericht door Autocaravana »

Voor een eerste reis zou ik zeker campings reserveren, dat hebben wij ook gedaan.
Welk doel zou dat moeten dienen? Wij hebben in 40 jaar camperreizen in Europa bij mijn weten nog nooit één camping gereserveerd en toch ook nooit voor een volle camping gestaan.
Onze fiets- en camperreizen: https://bicitours.blogspot.com
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4368
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: De eerste reis: hoe ga ik dit regelen?



Bericht door jheeck »

Gemoedsrust. De zekerheid dat je een overnachtingsplek hebt als beginnende camperaar.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Tomaat85
Berichten: 71
Lid geworden op: di 18 jan 2022, 19:09

Re: De eerste reis: hoe ga ik dit regelen?



Bericht door Tomaat85 »

jheeck schreef:
za 12 feb 2022, 0:54
Gemoedsrust. De zekerheid dat je een overnachtingsplek hebt als beginnende camperaar.
Ook wij gaan komende zomer voor de eerste keer "camperen" en hebben voor het reserveren van de plekken gekozen. Primaire doel van deze vakantie is om te kijken om we het leuk vinden en onze draai kunnen vinden in het opstellen van de camper, het leven op een camperplaats en in de camper. We hebben op dit moment niet echt enige serieuze kampeer ervaring en youtube heeft zoveel tips gegeven die hebben we vast niet in 1 keer allemaal goed door :-B
Het zoeken naar een plek om te overnachten hebben we vaker gedaan tijdens onze Amerika roadtrips en die dimensie van het "camperen" geeft zeker wat extra's en dat zullen we zeker ook doen. Maar eerst maar de routine van het aankomen, plaatsen etc beheersen. Weten dat we plek hebben geeft op dat stukje van het camper reizen nu de rust die we graag willen.
Plaats reactie