De eerste reis: hoe ga ik dit regelen?

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Gebruikersavatar
jackeura
Berichten: 102
Lid geworden op: wo 24 mar 2021, 15:07

Re: De eerste reis: hoe ga ik dit regelen?



Bericht door jackeura »

Voor wat betreft planning, wij beslissen ongeveer 15 minuten voor vertrek definitief waar we naartoe gaan. We laten het weer en meerdaagse verwachting de doorslag geven. Dat klinkt alsof we niets plannen maar niets is minder waar. Allereerst is er soms onderweg wel wat aan de planning bij te stellen. Als we al een dag rijden en Waze voorspelt dat we nog 3 uur file hebben ergens dan is het tijd om te stoppen en via park4night een plekje te zoeken. Liefst bij een bakker op kruipafstand.
Voor wat betreft de bestemmingen hebben we verschillende voorbereid. Voor de komende zomer bijvoorbeeld Toscane maar ook Noorwegen. Zeker nu met corona weet je echt niet waar je een beetje normaal naartoe kunt en evengoed dingen kunt bezoeken.
Voor wat betreft de voorbereidingen die doen we altijd op een routekaart van ANWB. Daar bereiden we van tevoren met stippen, strepen een aantekeningen dingen op voor. Wandelingen, bijzondere plekken, bezienswaardigheden worden aangetekend. Zo blijf je ook flexibel, immers een museum is in een dag met stromende regen een betere keuze dan een wandeling met uitzichten.
Het leukste om je voorbereiding te doen is te kijken op Youtube, via Wohnmobile toscane of wohnmobile Norwegen of camper toscane enz kom je op de leukste beelden. Leuke voorpret, geheime tips en de mooiste plekjes, betere tv bestaat er niet. Maar ook op internet staan verslagen om te bekijken.
Onderweg vullen we zelf aan met Tripadvisor, of met tips van andere camperaars onderweg (je zult erover verbaasd zijn hoe graag en vriendelijk de andere mensen je verder helpen met hun tips). Kortom, we zijn vrij maar niet onvoorbereid! Onderweg hebben we liefst de trotter reisgidsen mee als ze er zijn van het gebied maar dat zal met onze afwijking te maken kunnen hebben dat we houden van kleine intieme plekjes en bijzondere ervaringen, eerder dan het massale toerisme.
Daarnaast hebben we 3 kinderen mee en met vrouw samen talloze foto's via iphones enz. We hebben een apart family google account en via google photos verzamelen we de hap en hebben we toch allemaal de foto's en beelden.
Ik hoop dat je er wat aan hebt maar vooral dat je veel gaat genieten, het campervirus is een geweldige ervaring om te hebben en wordt alleen maar beter in de tijd.
Reisbijbel
Berichten: 99
Lid geworden op: ma 26 jun 2017, 14:11
Contacteer:

Re: De eerste reis: hoe ga ik dit regelen?



Bericht door Reisbijbel »

Leuk vooruitzicht! Wij rijden vaak in 2 dagen naar de eerste (verste) bestemming. Onderweg slapen we op een parkeerplaats of camperplaats. En dan blijven we steeds een paar dagen hangen. Rondje Alpen hebben we eens in drie weken gedaan, afgelopen zomer Franse Alpen, Venetië, Trieste en dan nog week Slovenie. Niets vooruit geboekt: als je niet te kritisch bent kan dat prima.

Ik kook altijd wat pastasaus voor een snelle maaltijd onderweg, soep mee etc. Zorg idd dat je onderweg boodschappen doet, zodat je op de camping in principe niet per se met de camper weg hoeft.

En neem vooral zo min mogelijk mee! Alles zit in de weg 😂
Met onze camper, een Volkswagen Multivan, doen we op onze site www.reisbijbel.nl verslag van onze Europese roadtrips. Eerder hadden we een Fiat Ducato. En we huren geregeld een camper voor winterreizen.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: De eerste reis: hoe ga ik dit regelen?



Bericht door Bob Diesel »

TS heeft hier op 06-02 een serie antwoorden gedropt
En is daarna niet meer op HET forum aanwezig geweest

Misschien laat ze , is ook geschreven , haar ervaringen ooit weten
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Plaats reactie