De eerste reis: hoe ga ik dit regelen?

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: De eerste reis: hoe ga ik dit regelen?



Bericht door AadenAnke »

120 km per uur gemiddeld is dus constant 140/150 trappen betwijfel of je dat lang volhoud. Ik niet, dat is constant in uiterste concentratie rijden! Nu rij ik al 44 jaar een uurtje of 40/45 perweek met groot spul. Ik vrees dat je na die 2 weken echt aan vakantie toe bent. 2 weken zeg 12 nachten ivm schoonmaken halen brengen ga niet verder dan Zuid-Frankrijk zelfs dat is al een eind.
Dacht het busje al eens eerder op de foto en in het echt te hebben gezien :lol:

Gr Aad
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: De eerste reis: hoe ga ik dit regelen?



Bericht door Bob Diesel »

Die 120 haalt die wel ,en zelfs harder,maar

Als je gemiddeld 80 haalt ,dan ben je reeds ah scheuren
Midden in de nacht op de peage misschien , maar dan is het geen camperVAKANTIE :idea:

Je huurt de camper om te reizen , en dat gaat nu eenmaal nooit snel
Zeker niet als je ook nog iets zien wil en dit tot je door laten dringen en van genieten

Van de 14 dagen ben je 1,5 heen en terug = 3 dagen kwijt als je alleen rijd en 1000 km weg wilt
Misschien iets minder ,maar dan zijn het tussen de vangrail km
En geen touristische km
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
roma
Berichten: 4525
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: De eerste reis: hoe ga ik dit regelen?



Bericht door roma »

Het is weer een hoog bemoeder-gehalte vandaag op het forum.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: De eerste reis: hoe ga ik dit regelen?



Bericht door gjvonk »

Noem het bemoederen zo je wilt, maar er worden adviezen gevraagd. Wij zijn echt stevige en ervaren doorrijders met onze buscampers (we gaan aan ons 3e exemplaar beginnen) omdat we ook aan de schoolvakanties zitten vastgebakken, maar zelfs op wat wij onze "reis werkdagen" noemen (alleen maar autosnelwegen en tolwegen) komen we niet boven daggemiddelden van zo'n 800 km. Als we een dag echt nergens opstoppingen of files hebben, wil 1.000 km wel eens lukken, maar meer dan een gemiddelde van 100 km/U haal je niet.

Je wil n.l. ook nog een slaapplek zoeken en misschien nog wat eten en drinken onderweg.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk




Laatst gewijzigd door gjvonk op za 05 feb 2022, 14:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Buscamper fan
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: De eerste reis: hoe ga ik dit regelen?



Bericht door Bob Diesel »

roma schreef:
za 05 feb 2022, 14:22
Het is weer een hoog bemoeder-gehalte vandaag op het forum.
Dat maak jij er van
Meer realistiche kijk op de zaken van uit ervaring
En daar door gewoon een tip voor TS

Lees de topic titel eens :idea:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: De eerste reis: hoe ga ik dit regelen?



Bericht door TestCase »

roma schreef:Het is weer een hoog bemoeder-gehalte vandaag op het forum.
En ach ik luisterde soms ook niet naar mijn moeder. Hoeft ts ook niet te doen.

(Maar als je heel snel naar de camping in Kroatië wilt dan huur je daar een tent en je racet er in een personenwagen naar toe.)

Met een camper is de reis de ontspanning en begint zodra je de straat uit rijdt.


//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1715
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: De eerste reis: hoe ga ik dit regelen?



Bericht door Sandor Gora »

Ja hoor, wij moederen & vaderen graag, zeker als er "uitleg voor nieuwelingen zoals wij" wordt gevraagd.
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80323
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: De eerste reis: hoe ga ik dit regelen?



Bericht door Dafluc »

120 kilometer per uur is haalbaar. De vraag is of je zelf niet na een paar kilometer aanvoelt dat dat net iets teveel van het goede is. Dan kun je de snelheid natuurlijk laten zakken. Dat is aan jou. Ben je flexibel? Kijk een dag van tevoren naar het weer in Europa en zoek de zon op. Zoek een camping op als je moe bent van het rijden. Of dat nou na 200 of 700 kilometer is. Dat is aan jou. Wil je meer zekerheid? Dan boek je na een bepaalde afstand een camping langs de route. Kijkt daar op je gemak hoe je verder wil en boek de volgende camping. Op vakantie met een camper is vooral vrijheid en het stuur de kant opdraaien waar je heen wilt.
Afbeelding
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: De eerste reis: hoe ga ik dit regelen?



Bericht door gjvonk »

Natuurlijk is 120 km haalbaar; maar als wij een daggemiddelde willen halen van 800 tot 1.000 km, moeten we echt daar waar het kan en mag 130 rijden en dat niet even, maar echt als kruissnelheid volgens de navi. Overigens houden wij we ongeveer elke 2 uur even pauze. Sla je dat over, dan kom je wat verder, maar wil je dat ook.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: De eerste reis: hoe ga ik dit regelen?



Bericht door Aloys »

GJVonk en ik schreven tegelijk, dit is niet een reactie op het bericht hierboven.

Niet vergeten, wanneer je gepensioneerd bent heb je alle tijd. En de camper heb je ook al. Huur je daarentegen voor veel geld een camper voor 14 dagen, dan sta je er waarschijnlijk wel anders in.
De eerste dag kun je best beschouwen als een reisdag. Bijv. even kilometers maken tot in zuid-Duitsland. En dan kan daar "het feest beginnen". Een moderne VW-bus rijdt met gemak 120/140 km per uur op de cruisecontrol. Heel relaxed.
Vertrek je op tijd van huis, dan ben je tegen het eind van de middag bijv. in Nesselwang. Dan de volgende dag "onthaasten", via een paar eenvoudige pasjes door Oostenrijk naar Italië. Ik noem maar wat.

En een camping reserveren in mei? Zou ik niet doen, zorg voor een paar appjes. Dan kan je partner vast zoeken naar een leuke camping in de buurt van waar je denkt te eindigen.
Reserveren betekent dat je een doel stelt wat je MOET halen. Zit het dan tegen onderweg, bijv. door files, dan wordt het stressen. Zonder reservering kun je élke camping pakken, die je tegen komt.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
ekruijsse
Berichten: 889
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 22:19
Locatie: terneuzen

Re: De eerste reis: hoe ga ik dit regelen?



Bericht door ekruijsse »

door Charlotte75 » vr 04 feb 2022, 22:42
Wij willen graag meerdere plekken bezoeken maar vinden het heel moeilijk inschatten welke afstanden realistisch zijn. We zouden graag Noord Italie en en stukje Kroatie bezoeken en ook in Oostenrijk stoppen en een stop maken bij Munchen.
Dan praat je dus over een trip van 1600-1700 km enkele reis. Om 100 km gemiddeld te rijden moet je heel erg je best doen hoor dus lijkt me niet erg realistisch tenzij je echt dag en nacht alleen maar wilt gassen....
Ik zou m'n reisdoel dichterbij zoeken en lekker op het gemak de route en omgeving verkennen zeker omdat het jullie eerste reis is, ook camperen moet je toch een beetje leren.
En zoals Aloys terecht opmerkt, reserveren van campings legt je alleen maar aan banden en dat is nu net niet de bedoeling. Buiten de toeristische 'hotspots' is er bijna altijd wel een camping te vinden.

Veel plezier alvast!
Eugene
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: De eerste reis: hoe ga ik dit regelen?



Bericht door Bob Diesel »

De eerste dag reizen van Aloys is bij huren vaak al de 2e dag
Je moet de camper ook nog op halen :!:
Net als het inleveren op de laatste dag er ook weer 1 is
Dus heb je er bij 14 dagen huur maar 12 waar je echt wat aan hebt :sick:

Eigenlijk het zelfde als een 10 daagse reis welke om 22.00;s,avonds vertrekt
En je om 10 s,ochtends op de laatste dag beeindigt
Je hebt dan slechts 8 dagen vakantie, maar het als 10 daagse verkocht :mrgreen:

Is in de tourisme wereld normaal
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Charlotte75
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 02 feb 2022, 3:51

Re: De eerste reis: hoe ga ik dit regelen?



Bericht door Charlotte75 »

AadenAnke schreef:
za 05 feb 2022, 13:33
120 km per uur gemiddeld is dus constant 140/150 trappen betwijfel of je dat lang volhoud. Ik niet, dat is constant in uiterste concentratie rijden! Nu rij ik al 44 jaar een uurtje of 40/45 perweek met groot spul. Ik vrees dat je na die 2 weken echt aan vakantie toe bent. 2 weken zeg 12 nachten ivm schoonmaken halen brengen ga niet verder dan Zuid-Frankrijk zelfs dat is al een eind.
Dacht het busje al eens eerder op de foto en in het echt te hebben gezien :lol:

Gr Aad
Waarom denk je dat ik 150 km per uur ga rijden? Ik probeerde met "gemiddeld" alleen duidelijk te maken dat we geen oud busje rijden en ons wat makkelijk op de snelweg kunnen verplaatsen als dat nodig is. Ik rij zelf 500 km per week en heb aardig wat ervaring achter het stuur en alle vakanties rijdt ik ook helemaal zelf dus geheel onervaren ben ik niet.
Charlotte75
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 02 feb 2022, 3:51

Re: De eerste reis: hoe ga ik dit regelen?



Bericht door Charlotte75 »

gjvonk schreef:
za 05 feb 2022, 14:22
Noem het bemoederen zo je wilt, maar er worden adviezen gevraagd. Wij zijn echt stevige en ervaren doorrijders met onze buscampers (we gaan aan ons 3e exemplaar beginnen) omdat we ook aan de schoolvakanties zitten vastgebakken, maar zelfs op wat wij onze "reis werkdagen" noemen (alleen maar autosnelwegen en tolwegen) komen we niet boven daggemiddelden van zo'n 800 km. Als we een dag echt nergens opstoppingen of files hebben, wil 1.000 km wel eens lukken, maar meer dan een gemiddelde van 100 km/U haal je niet.

Je wil n.l. ook nog een slaapplek zoeken en misschien nog wat eten en drinken onderweg.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Waar lees jij dan dat ik van plan ben om een daggemiddelde van 800 km te rijden?
Plaats reactie