Daar is-tie! Helemaal reisklaar

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5666
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Daar is-tie!



Bericht door Camperic »

Dat geldt ook voor onze Weimaraner :wink: , maar ik heb voor de zekerheid er voor gekozen om het oog aan het chassis achter de traptrede te monteren.
Los zal het niet zo snel gaan, maar in voorkomende gevallen wel het mechanisme ontwrichten :idea:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9161
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Daar is-tie!



Bericht door gjvonk »

Oh ja, da's waar ook, ik moet ook nog op zoek naar een oogbout, moer, contramoer en een paar flinke washers en een bestaand gat in het chassis. Als het goed is zit er een in een dwarsbalk die net achter de opstap zit. Moet alleen de maat even weten. Dan nog een hondentouw (Pets Place, 5 meter, met grondspiraal) en een karabijnhaak. Dan kan onze Mechel ook weer buiten vast.

Briljant idee van het bankje trouwens...ga ik onthouden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk


Buscamper fan
Ynid
Berichten: 34
Lid geworden op: do 09 mei 2019, 8:14

Re: Daar is-tie!



Bericht door Ynid »

kampertjes schreef:
di 01 mar 2022, 19:02
Zo, maidentrip zit er op. 3 dagen naar N. Hollend geweest, veel gewandeld.
Busje is goed bevallen. Meeste functioneert goed. Automaat werkt fijn en de softclose op de schuifdeur is de uitvinding van de eeuw! E-Truma is ook best fijn. Als bus eenmaal op temperatuur is houdt ie het op stroom goed bij, zelfs op stand (900 W). Kompressor k.k. bevalt goed, geen omkijken naar, das best wel relaxed zo.
Met de 180 pk wil ie best vooruit. Bij lage snelheden is de motor wel meer aanwezig dan bij onze vorige 3,0 ltr, ook 180 pk). Eenmaal op de snelweg hoor je ‘m nauwelijks nog, draait bij 100 km/u ook slechts 1600 tpm.
Paar dingen:
- dakraam maakte op terugreis bij tegenwind te veel herrie. Op onze vorige zat er een mooie spoiler voor, die komt er nu ook weer. +afdichting aanpassen.
- vindt de bus toch weer vrij stug en stuiterig. Daar is al veel over geschreven hier, vorige bus had ik aan laten passen met lange voorveren en extra hulpveren op achteras. Zou bij deze niet nodig hoeven te zijn, staat ook best mooi op z’n pootjes. Vanochtend eerst de bandenspanning maar verlaagd van 5,5 naar 4,5 voor en 5,0 achter. Proefrit gemaakt naar dealer, dat scheelt al een heleboel. Het stuiteren is er af. De drempels in de polder zijn nog steeds wel met enige voorzichtigheid te nemen. Kijk het eerst nog wel even aan, anders maar aan laten passen. Snap ook niet waarom ze voor camperbanden (er zitten Michelin CP onder) een hogere druk adviseren dan voor de gewone versie. Dealer kon het me ook niet uitleggen. Stuggere band en een bar meer druk, dat voel je wel.
Verder wat kleine dingetjes. O.a. bank zitting voorzijde paar cm verhogen. Ga ik morgen doen.

Kortom, blij mee.
In mei hopelijk echt op reis. Doel was Baltische Staten. Denk dat ik maar es wat anders ga verzinnen….
:wave:
Wij hebben een Malibu bus camper en hebben ook veel last van wind geruis.
Vraag, welke spoiler plaats U?
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9161
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Daar is-tie!



Bericht door gjvonk »

Let op dat het plaatsen van de spoiler alleen zin heeft als ook het ventileren van het dakluik opgeheven wordt. In een ventilerend dakluik moeten er ergens in de rand veertjes geplaatst zijn, die moeten weg en het rubber moet worden opgehoogd.

Gebeurt dat niet voldoende, dan gaat het luik na plaatsen van de spolier fluiten bij hogere rijsnelheden. Dat komt omdat de spoiler een vacuüm boven het luik veroorzaakt waardoor dat als het ware iets opgetild wordt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk


Laatst gewijzigd door gjvonk op wo 02 mar 2022, 18:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Buscamper fan
kampertjes
Berichten: 1201
Lid geworden op: wo 10 dec 2008, 20:41

Re: Daar is-tie!



Bericht door kampertjes »

Ja, dat fluiten herken ik van de vorige :crazy:

Zie www.functional-design.de
Zat op m’n vorige ook, dik tevreden mee en ziet er nog goed uit ook.
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1804
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Daar is-tie!



Bericht door doov »

Ik zet Spotify gewoon wat harder. Geen last van geruis meer.
kampertjes
Berichten: 1201
Lid geworden op: wo 10 dec 2008, 20:41

Re: Daar is-tie!



Bericht door kampertjes »

Het meisje heeft nog 2 gordijntjes genaaid, nu is ie echt af. Zo hoeven we de plisé’s van de achterdeuren niet te gebruiken, waar je altijd met je kussen tegen aan komt. En het isoleert nog wat.

Nog ff tanken :wtf: en dan kunnen we op pad.
Bijlagen
B61D7418-7FBE-40DB-97F9-21EFEB7B97E6.jpeg
B61D7418-7FBE-40DB-97F9-21EFEB7B97E6.jpeg (157.97 KiB) 600 keer bekeken
Gebruikersavatar
des
Berichten: 707
Lid geworden op: do 08 dec 2016, 21:21
Locatie: Watervliet Belgie

Re: Daar is-tie! Helemaal reisklaar



Bericht door des »

Goede reis :thumbup:
Mobviletta i90 2022
Bavaria 746 ´2018

België
Zijspan
Berichten: 2591
Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal

Re: Daar is-tie! Helemaal reisklaar



Bericht door Zijspan »

Is zeker een mooie camper met wat custom aanpassingen van de eigenaar.

Wij gebruiken de oogmoer aan de trekhaak om onze opgroeiende labrador aan vast te zetten, aan de uitschuifbare trede durf ik dat toch niet, om nu 35 kg te stoppen aan de aluminium trede?
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
kampertjes
Berichten: 1201
Lid geworden op: wo 10 dec 2008, 20:41

Re: Daar is-tie! Helemaal reisklaar



Bericht door kampertjes »

Dank.
Oog zit niet aan de trede hoor, maar aan het frame er van. Dat gaat ze er echt niet af trekken. Kan ons gewicht toch ook dragen?
Zijspan
Berichten: 2591
Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal

Re: Daar is-tie! Helemaal reisklaar



Bericht door Zijspan »

Wie weet is de constructie wél verschillend? Zou zomaar kunnen natuurlijk.
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9161
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Daar is-tie! Helemaal reisklaar



Bericht door gjvonk »

Naast de opstap links (dus naast de opstap aan de kant van het achterwiel) zit onder het chassis een rechthoekige steun met 4 bout gaten en een groter rond gat in het midden. Daar gaat met 2 flinke washers + 2 zelfborgende moeren een m10 oogbout aan. Daar kan onze Mechel aan met een lange lijn en een musketon haak. Hadden we bij onze vorige buscamper ook. Als mevrouw het op haar heupen krijgt en ze zet aan, laat ze de 3,48 ton zware bus schudden...

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Daar is-tie! Helemaal reisklaar



Bericht door Bob Diesel »

Ik had een 10 mtr lijn
Gooide deze achter een wiel om, paalsteek er in
Niks rammelt schud al trekt de hond nog zo hard , touw gaat echt niet los of onder de band door
Bleef 9 mtr over voor Floor de Labrador
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Dekker-Achterhoek
Berichten: 684
Lid geworden op: vr 25 jan 2008, 16:15
Locatie: Achterhoek / Madeira - Portugal
Contacteer:

Re: Daar is-tie!



Bericht door Dekker-Achterhoek »

DucatoDolf schreef:
do 03 feb 2022, 12:36
Mooi! Bruin is terug en weer hip. Sowieso alles beter dan wit. Sjieke bak hoor.
Geen witte !!, toen wij voor de opvolger van de toch wel erg opvallende Land Rover Camper op zoek gingen.
En inderdaad, bij de meeste dealers kijken ze je vreemd aan als je voor een donkere kleur opteert. Waren bij de Fiat dealer uitgekomen op een mooie metalic Bronzen kleur. Stond niet op de Weinsberg opties, maar was wel leverbaar. Afleverdatum in 'Bronzen' uitvoering ?. Vermoedelijk voorjaar - zomer 2023, maar daar kon Weinsberg geen garantie op geven ! (ehh. laat maar)

Zijn op de 'stalenkaart' van Weinsberg op metallic Ferrogray (staalgrijs) uitgekomen. Hadden er bij Weinsberg in Duitsland precies één op voorraad, welke aan onze optie lijst voldeed (o.a de 9-speed automaat en 3500 kg bij een 540 opbouw).
Staan vaak buiten de 'standaard' overnachtingsplaatsen. Gewoon een bospad in, aan een (Frans) haventje of bij een zwembad op de P. En de voordelen van een donkere kleur is, dat deze zodra het gaat schemeren, geleidelijk oplost in zijn omgeving.

Mede een reden, om zo min als mogelijk ramen erin. Helaas stond een stel dichte achterdeuren niet op de 'optie'-lijst (bij andere merken trouwens ook niet :thumbdown: )

Misschien zien we elkaar wel eens een keer in de ochtend, zodra de zon ons weer zichtbaar maakt :thumbup:

P.S. En zelfs met met toegelicht 'smelten' de contouren :-B
Laatst gewijzigd door Dekker-Achterhoek op vr 18 mar 2022, 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.
De aarde biedt meer dan voldoende om ieders behoefte te bevredigen, maar niet ieders hebzucht.

"Rob, Licence to chill".

Bedford CF350 'CamperVan', zelfbouw L2H3 bus. 2,3 op LPG. (1974 - 1984),
Land Rover Defender 110 Td6 met automaat + PECO-lite Camperunit (1984 - 2019),
Weinsberg CaraBus 540 MQ [ Ducato290-Light met 2,3 Multijet2 Euro 6d. 140 pk + 9-Speed ZF aut. ] (2021 - >> )
Plaats reactie