Mifi/WiFi-repeater: welke en wat?

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
PE1OPQ Theo
Berichten: 4559
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Mifi/WiFi-repeater: welke en wat?



Bericht door PE1OPQ Theo »

ja dan klopt het verhaal, ik dacht dat er uitgegaan wordt van een voeding welke 12 volt via USB levert.
Zo iets zag ik in de link bij China.com voorbij komen.
En niet van 5 volt 12 volt maken, das een te grote omweg daar je 12 volt altijd wel aan boord hebt.

Theo
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Mifi/WiFi-repeater: welke en wat?



Bericht door JoopBrekken »

Levert een USB stopkontakt niet meestal 5V?
Ik heb er overigens ook een, voor een 12" tablet die in het begin 7V levert.
Gebruikersavatar
des
Berichten: 707
Lid geworden op: do 08 dec 2016, 21:21
Locatie: Watervliet Belgie

Re: Mifi/WiFi-repeater: welke en wat?



Bericht door des »

Als je geen USB stopcontact gebruikt maar sigaretten aansteker contact, weet anders niet hoe het noemt,dan heb je toch 12 v ? Met sigaretten aansteker plug heb je die 1 of 5 volt niet maar rechtstreeks 12v toch ,of zie ik dat verkeerd...
Mobviletta i90 2022
Bavaria 746 ´2018

België
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Mifi/WiFi-repeater: welke en wat?



Bericht door JoopBrekken »

Dat zie je goed.
Ja kan die 12V ook bij de lampjes in de camper weghalen, mits de schakelaar op het lampje zit.
Zo heb ik het gedaan :-B
Gebruikersavatar
des
Berichten: 707
Lid geworden op: do 08 dec 2016, 21:21
Locatie: Watervliet Belgie

Re: Mifi/WiFi-repeater: welke en wat?



Bericht door des »

Fijn goed om weten 👍👍👍
Mobviletta i90 2022
Bavaria 746 ´2018

België
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Mifi/WiFi-repeater: welke en wat?



Bericht door TestCase »

JoopBrekken schreef:Levert een USB stopkontakt niet meestal 5V?
Ik heb er overigens ook een, voor een 12" tablet die in het begin 7V levert.
Meestal wel dan heb je het over usb-a die oude grote platte plug.
USB-C PD kan tot 20v leveren bij 5A, en gebruikt de nieuwe plug die op 2 manieren past.

https://techacademy.id.nl/blog/wat-is-u ... je-er-aan/



//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Mifi/WiFi-repeater: welke en wat?



Bericht door JoopBrekken »

Een boel nieuwe dingen geleerd uit dat verhaal!
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Mifi/WiFi-repeater: welke en wat?



Bericht door appellover »

Kwam eigenlijk op het idee omdat de accu’s met veel zon nog wel eens boven de 14 volt komen en weet niet of de Huawei daar wel blij mee is.Dus een 12 volt stabilisator ertussen,kwam tante Ali direkt daarna met een booster van 5 volt usb naar 12 volt ,dan heb ik die stabilisator ook niet nodig,dus die ligt weer in het snoerenmandje .Had er weinig vertrouwen in van 5v naar 12v hoe kan dat nou?Klein blokje ertussen met een ledje en verdomd het werkt,heb er direkt nog 1 besteld want dacht ,zal wel weer snel defect zijn die chinees maar werkt nu al bijna jaar ,dus weer er 1 bij in het snoerenmandje.Staat op dat de max 18 watt is maar dat is die Huawei dus niet.Van 12v naar 5v begrijp ik nog wel anderom is ander verhaal .Had toch beter moeten opletten op school en niet zoals mijn moeder altijd zei met die meiden zitten klieren.

Gr.Ron.Afbeelding
Challenger Genesis 388 eb 2016
borretje
Berichten: 92
Lid geworden op: ma 26 okt 2020, 7:15

Re: Mifi/WiFi-repeater: welke en wat?



Bericht door borretje »

Ik heb een laptopje waar een simkaart inpast. Ik heb een tv in de camper die ik eraan kan koppelen via hdmi.Bij goede WiFi kan ik dan ook tv kijken via ziggo. Nu is goede WiFi op een camping vaak ver te zoeken, laat staan als iedereen het journaal bekijkt.
Als ik nu een data sim koop in het land waar ik verblijf, kan ik dan deze Dell laptop als hotspot gebruiken zodat we tv kunnen kijken en wat surfen buiten de bundeltje van onze mobieltjes ipv Huawes of Xiamies te kopen?
Rob

Verstuurd vanaf mijn SM-P610 met Tapatalk

Ondertussen paar maand verder en ontvangst in Frankrijk met sim van Reglo viel toch tegen.
Heb nu sinds gister een Huawei b818 via mp enzal proberen die aan de praat te krijgen met een prepaid kaartje van Vodafone.
Niet de goedkoopste maar scheelt een abo voor de periode dat we niet op stap gaan.Ondertussen dus veel informatie opgedaan in dit forum
Als mijn been uit gips is hopen we in september toch op stap te gaan

Verstuurd vanaf mijn SM-P610 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Zonneke
Berichten: 1751
Lid geworden op: zo 09 sep 2018, 19:47

Re: Mifi/WiFi-repeater: welke en wat?



Bericht door Zonneke »

Wanneer je Vodafone prepaid gebruikt kijk dan dat de juiste instellingen bij http://192.168.8.1/ --> Netwerkinstellingen --> Profielen staan.
Profielnaam = live.vodafone.com
Gebruikersnaam en wachtwoord is telkens vodafone. (ook de punt moet er staan)
Gisteren toch effe aan het zoeken geweest om het netwerk werkende te krijgen, het lag bij mij dus hieraan.
borretje
Berichten: 92
Lid geworden op: ma 26 okt 2020, 7:15

Re: Mifi/WiFi-repeater: welke en wat?



Bericht door borretje »

Hallo Zonneke, bedankt! Dit is bruikbare info.

Mag Rob

Verstuurd vanaf mijn SM-P610 met Tapatalk

kede
Berichten: 92
Lid geworden op: vr 08 nov 2019, 16:27
Locatie: Meerle -Be

Re: Mifi/WiFi-repeater: welke en wat?



Bericht door kede »

Beste b818 gebruikers,

Als ik bij het apn overzicht kijk zie ik hetvolgende:
Telenet internet (standaard)
telenet.be

Hoe kan ik bv overschakelen op een andere als ik in het buitenland ben, die misschien sneller is dan telenet aanbied.
Met vriendelijke groet,
kede
Camper-T
Berichten: 1145
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 19:57

Re: Mifi/WiFi-repeater: welke en wat?



Bericht door Camper-T »

In de bijhehorende Huawei app kun je onder instellingen - uitgebreide instellingen - netwerk de providerkeuze van Auto op Handmatig zetten. Ook kun je hier de router naar de lokale providers laten zoeken zodat je weet wat je handmatig kunt kiezen. Helaas zie je niet wat de signaalsterkte van de verschillende providers is, wat de keuze makkelijker kan maken.

Kleine kanttekening: Providers hebben in andere landen niet altijd met alle andere providers een roamingovereenkomst. Hierdoor kan het voorkomen dat jij een alternatieve provider kiest en de router vervolgens een verbindingsfout geeft. Hij mag simpel niet roamen met zijn simkaart. Op dat moment kies je een andere provider uit de lijst en kijkt of die wel werkt.
Bürstner Lyseo Time T 727G Limited 2020
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Mifi/WiFi-repeater: welke en wat?



Bericht door TestCase »

En om het antwoord compleet te maken, de apn moet je niet wijzigen omdat je simkaart niet wijzigt. APN en simkaart zijn een eenheid, maakt niet uit welke provider je kiest met deze simkaart.

//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Plaats reactie