Mifi/WiFi-repeater: welke en wat?

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9161
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Mifi/WiFi-repeater: welke en wat?



Bericht door gjvonk »

Staat ergens in dit topic iets over, volgens mij was er geen voedingsstabilisator nodig. Edit: gevonden in post #42.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk


Buscamper fan
DJSmiley
Berichten: 4036
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
Locatie: Nunspeet

Re: Mifi/WiFi-repeater: welke en wat?



Bericht door DJSmiley »

Tolerantie wordt nergens genoemd. Maar er zijn meerderen die m zonder stabilisator hebben draaien, zonder problemen.

Technisch: Als je m aan een regelbare voeding hangt en de spanning van 11 naar 14V regelt, zie je dat bij een hogere spanning de stroom afneemt.
Dat duidt op een geschakelde spanningsregelaar.
Een lineaire regelaar zou bij een hogere spanning ook een hogere stroom geven (en dat in warmte omzetten)

99% van de geschakelde spanningsregelaars kunnen hogere spanningen aan, meestal 25-30V aan de ingang. Vaak zijn de condensatoren de beperkende factor. Maximale spanning van condensatoren is 16 of 25V (of hoger).
Ik heb de printplaat niet exact bekeken, maar uit die 2 redenen trek ik de conclusie dat 14V geen probleem is, en vermoedelijk zelfs 16V niet.

Bij een lithiumaccu kom je nooit boven de 14.6V uit (praktijk lager - 14.2V ofzo).
Bij een loodaccu is het meestal max 14.8V. Alleen als je een fancy lader hebt die aan desulphatie doet zal de spanning incidenteel hoger worden (Richting die 16V). In dat laatste geval zou het krap kunnen worden, maar bij de meeste laders is die functie niet aanwezig
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22840
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Mifi/WiFi-repeater: welke en wat?



Bericht door PaulBng »

Ah. Dank jullie wel!

Post #42 overheen gelezen

Eerst maar eens mee spelen...


Paul
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Mifi/WiFi-repeater: welke en wat?



Bericht door appellover »

Afbeelding
4K xiaomi stick binnen,ook maar ff mee spelen en apps downloaden.
Gr.Ron


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5666
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Mifi/WiFi-repeater: welke en wat?



Bericht door Camperic »

PaulBng schreef:
di 08 feb 2022, 11:50
De B818-263 is binnen.
Weet iemand wat de voedings-spanning tolerantie van het ding is?
Maw stabilisator nodig?
:shock: Dat staat volgens mij in de top 5 van meest besproken onderwerpen de afgelopen maanden :lol:
gjvonk schreef:
di 08 feb 2022, 10:11
Als je wil weten over welke provider ik tevreden ben en wat ik per maand voor zo'n abonnement ga betalen, stuur me dan maar een pb. (Een ezel...Afbeelding)
Dat is net als wel/niet stabilisator nodig ook in dit topic te vinden :wink:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22840
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Mifi/WiFi-repeater: welke en wat?



Bericht door PaulBng »

Ik zie dat ik nog een stabilisator heb liggen. Die stoppen we er dan maar tussen.
Ding is duur zat...


Paul
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9161
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Mifi/WiFi-repeater: welke en wat?



Bericht door gjvonk »

Camperic schreef:
PaulBng schreef:
di 08 feb 2022, 11:50
De B818-263 is binnen.
Weet iemand wat de voedings-spanning tolerantie van het ding is?
Maw stabilisator nodig?
:shock: Dat staat volgens mij in de top 5 van meest besproken onderwerpen de afgelopen maanden Afbeelding
gjvonk schreef:
di 08 feb 2022, 10:11
Als je wil weten over welke provider ik tevreden ben en wat ik per maand voor zo'n abonnement ga betalen, stuur me dan maar een pb. (Een ezel...Afbeelding)
Dat is net als wel/niet stabilisator nodig ook in dit topic te vinden :wink:
Klopt voor de detectives, maar ik ga het niet herhalenAfbeelding.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
des
Berichten: 707
Lid geworden op: do 08 dec 2016, 21:21
Locatie: Watervliet Belgie

Re: Mifi/WiFi-repeater: welke en wat?



Bericht door des »

appellover schreef:
di 08 feb 2022, 13:15
4K xiaomi stick binnen, ook maar ff mee spelen en apps downloaden.
Denk dat net als ik, je er veel plezier zult aan beleven :thumbup:
Mobviletta i90 2022
Bavaria 746 ´2018

België
PE1OPQ Theo
Berichten: 4574
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Mifi/WiFi-repeater: welke en wat?



Bericht door PE1OPQ Theo »

Even kort door de bocht, kan ik met zo een TV stokje, de zaken zien wat op de verpakking staat?
En wat is dan het voordeel hier van tov een laptop?
Het wordt mij niet geheel helder van hoe en wat, streaming diensten lees ik steeds.
En ik denk dan daar moet ik extra voor betalen boven op mijn Ziggo.
Of zie ik dat verkeerd?
Netflets zegt me niets en mis ik niet net als de andere betaal streaming diensten.

Theo
Gebruikersavatar
des
Berichten: 707
Lid geworden op: do 08 dec 2016, 21:21
Locatie: Watervliet Belgie

Re: Mifi/WiFi-repeater: welke en wat?



Bericht door des »

Je kan op de stick de app zetten die je zelf wilt, in mijn geval Telenet tv, youtube en Netflix, je kan ook je telefoon casten via de ingebouwde Chromecast, je streamt via wifi of 4G.
En je hebt geen derde toestel nodig om te streamen het kan via de stick rechtstreeks, indien verbonden met hetzelfde netwerk als uw gsm, 4G bv, of via uw wifi accesspoint,
router bv, of via de wifi van uw huis of camper plaats of camping
Mobviletta i90 2022
Bavaria 746 ´2018

België
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Mifi/WiFi-repeater: welke en wat?



Bericht door appellover »

Ja hoor, je kunt dat allemaal zien mits je natuurlijk wifi hebt, bv. 4G/mifi router of hotspot van telefoon.
Voordeel is t.o.v. laptop een veel groter beeld. Heb zelf een 12,9 ipad maar vinden we te vermoeiend om samen naar te kijken.
Eigenlijk maak je van je tv een smart tv.
Ziggo kun je ook gebruiken maar dan via chromecast wat ingebouwd zit in de stick.
Maar beter om abo op iptv te nemen voor 75€ per jaar ,kun je alles zien ,alle sport,zelfs F1.
Had eerst een amazon fire stick toen een MI stick en nu MI 4K niet dat ik die 4K nodig heb (heb geen 4k tv in de camper) maar geheugen is van 1GB naar 2GB en dat is duidelijk merkbaar ivm bufferen iptv.
Gr.Ron.
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
WiSpi
Berichten: 1126
Lid geworden op: di 10 aug 2010, 18:09
Locatie: De Liemers

Re: Mifi/WiFi-repeater: welke en wat?



Bericht door WiSpi »

Zelf gebruik ik al enkele jaren tot tevredenheid de Netgear Nighthawk M1. Met de eigen antenne van Netgear erbij, krijg ik meestal 2 streepjes erbij en in 80% van de gevallen heb ik een goede verbinding.
Maar.... ik zit na het lezen van dit topic toch te denken aan de Huawei B818-263. Ik mis namelijk op de Netgear de mogelijkheid om hem permanent aan 12volt aan te sluiten, zodat hij altijd aan kan staan. Ik denk dat de Huawei ook een betere binnen antenne heeft omdat deze antenne ook groter is. De Netgear is maar een klein apparaatje.

Of maak ik nu een denkfout en kan de Netgear wel aan 12volt verbonden worden. Ik lees dit nergens.
Wim

Camper: Buscamper / Ducato 250 / 2007 / 3.0 liter motor
CheeseheadsOnTheMove
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 12 dec 2021, 12:37

Re: Mifi/WiFi-repeater: welke en wat?



Bericht door CheeseheadsOnTheMove »

Met interesse heb ik dit forum gelezen. Van het weekend heb ik een setup van een midi router uitgeprobeerd en dat beviel prima in NL. Nu nog een goede oplossing vinden voor onze volgende reis. We willen 10 weken lang gaan reizen door Frankrijk, Italië en Kroatië. Verschillende Sim kaarten zie ik niet zitten. Ik kom qua beste/goedkoopste oplossing uit bij maandelijks opzegbaar abbo van KPN. Dan hebben we 25 GB per maand voor ongeveer 120 euro all in kosten in die 10 weken. Als iemand een betere deal heeft gevonden voor dit scenario dan hoor ik het graag :)
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19156
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Mifi/WiFi-repeater: welke en wat?



Bericht door Aloys »

Ik betaal € 35 per maand voor T-Mobil @Work: 30GB per maand in de EU én de VS, onbeperkt bellen en gebeld worden in dezelfde gebieden.
Binnen Nederland álles onbeperkt, dus ook de data. Voor € 15 meer krijg je een abonnement met 60GB per maand voor EU en VS.
Zijn mijn 30GB op binnen een maand, dan betaal ik die € 15 bij, krijg dan per omgaande 60GB en schakel de maand erop terug naar mijn abonnement van € 35.
Behalve de EU zit ook Zwitserland, IJsland en Noorwegen in het pakket.

Wij kijken geen TV in de camper en ik ben zuinig met filmpjes en streamen. Aan 1GB/dag heb ik voldoende voor heb bijhouden van mijn website(s), uploaden van foto's, WhatsAppen met 2 telefoons, gebruik van 2 tablets en 1 laptop.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Plaats reactie