Mifi/WiFi-repeater: welke en wat?

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
DJSmiley
Berichten: 3998
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
Locatie: Nunspeet

Re: Mifi/WiFi-repeater: welke en wat?



Bericht door DJSmiley »

En je dochter blij, want een puber zonder internet is drama in huis.... tegenwoordig vergaat de wereld als 'DE WIFI DOET HET NIET'....
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
Gebruikersavatar
Zonneke
Berichten: 1751
Lid geworden op: zo 09 sep 2018, 19:47

Re: Mifi/WiFi-repeater: welke en wat?



Bericht door Zonneke »

Hmm pubers alleen? Het zal daarom zijn dat er routers op het dak gezet worden om toch maar wat signaal te vangen. :mrgreen:
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Mifi/WiFi-repeater: welke en wat?



Bericht door appellover »

Afbeelding
Frank,dit toen gekocht en werkt prima ,al ruim half jaar.
Gr.Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
PE1OPQ Theo
Berichten: 4559
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Mifi/WiFi-repeater: welke en wat?



Bericht door PE1OPQ Theo »

Geweldig :thumbup:
Jammer dat zo een kind, niet zelf op onderzoek is uitgegaan.

Theo
Gebruikersavatar
rongreven
Berichten: 6189
Lid geworden op: za 03 dec 2005, 18:08
Locatie: Europa

Re: Mifi/WiFi-repeater: welke en wat?



Bericht door rongreven »

.
images.jpeg
images.jpeg (7.31 KiB) 951 keer bekeken
Groet, Ron Greven
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Mifi/WiFi-repeater: welke en wat?



Bericht door Camperic »

Dat kabeltje heb ik ook besteld en wilde het vorige week gebruiken, maar helaas doet de B818 het er bij mij niet mee.
Direct via USB wel en gelukkig ook via vast gemonteerde kabeltje met schakelaar voor decoder die we niet meer hebben, dus kan ik mooi voor B818 gebruiken totdat deze vaste plaats krijgt.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Mifi/WiFi-repeater: welke en wat?



Bericht door appellover »

Moet wel met een powerbank die usb-c PD uitgang heeft en die zijn wat moeilijker te vinden.
Die kleinzoon is 8 jaar ,we waren paar dagen bij hun met camper naast hun huis.Opa vond het maar vreemd ,hij zit echt de hele dag tot hij naar bed moet achter het scherm met fifa spel met koptelefoon op en permanent te praten en schreeuwen met vriendjes “BUITENSPEL” hoor ik hem vaak schreeuwen.Hij heeft helemaal geen tijd voor opa en oma want dan verliest hij als hij niet oplet ,hij koopt en verkoopt ook voor miljoenen aan spelers .Er ging een wereld voor mij open ,wat een fanatisme. Gelukkig moet hij weer naar school.Komen opa en oma uit Spanje maar heeft geen tijd voor die bejaarden,behalve toen de wifi uitviel en opa een oplossing toverde,wat was hij blij.Het is eigenlijk van de zotte dat je niet meer kan leven zonder internet ,een verslaving is het .
Gr.Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 873
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: Mifi/WiFi-repeater: welke en wat?



Bericht door FrankdB »

appellover schreef:
vr 19 aug 2022, 23:21
Frank,dit toen gekocht en werkt prima ,al ruim half jaar.
Gr.Ron
Ik heb de bestelling geplaatst. Ik ben benieuwd of mijn PD powerbank met deze kabel wel 12V levert.

Dank,
Frank
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Mifi/WiFi-repeater: welke en wat?



Bericht door JoopBrekken »

Houd er rekening mee dat een USB aansluiting, door de spanningsverhoging van 5 naar 12V, minstens 3 x zoveel stroom moet leveren als de 818 gebruikt, ( gemiddeld 0,5A bij 12V ) en dat kunnen de meeste USB stopkontakten niet aan!
Gebruikersavatar
Duco
Berichten: 939
Lid geworden op: wo 02 mar 2005, 9:53
Locatie: Staphorst

Re: Mifi/WiFi-repeater: welke en wat?



Bericht door Duco »

Ben nu het 2e jaar met de netgear archer 600 onderweg en wat mij betreft is het kunnen wisselen van isp van groter belang als een buitenantenne. Op de netgear ben je afhankelijk van de keuze die het modem maakt qua roaming. In Duitsland bijv. Is dit nooit telecom.de terwijl die nou juist de hoogste snelheid geeft. Daarom is bij ons de tel. Met handmatige netwerk selectie vaak sneller als het modem. De service van Netgear is ver te zoeken in dit opzicht omdat ze er van uit gaan dat je altijd het netwerk van je provider gebruikt.

Zal volgend jaar eens een Huawei proberen.
Camper-T
Berichten: 1145
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 19:57

Re: Mifi/WiFi-repeater: welke en wat?



Bericht door Camper-T »

Zojuist het klassieke voorbeeld van 4G router beslommeringen gehad: Huawei B818 met externe 4x4 Mimo antenne en de verbinding is om te janken.
Dit jaar de Onlineineurope simkaart (Vodafone.de) geprobeerd en die kiest automatisch voor provider X, 50-75% bereik en een trage datasnelheid.
Via de Huawei app handmatig voor een andere 4G provider gekozen en na een lange handshake verbonden; speedtest geeft 91Mbsec, flink sneller.
Bürstner Lyseo Time T 727G Limited 2020
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Mifi/WiFi-repeater: welke en wat?



Bericht door TestCase »

JoopBrekken schreef:Houd er rekening mee dat een USB aansluiting, door de spanningsverhoging van 5 naar 12V, minstens 3 x zoveel stroom moet leveren als de 818 gebruikt, ( gemiddeld 0,5A bij 12V ) en dat kunnen de meeste USB stopkontakten niet aan!
Joop dit werkt alleen op usb-c pd en die kunnen dat prima aan.


//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
PE1OPQ Theo
Berichten: 4559
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Mifi/WiFi-repeater: welke en wat?



Bericht door PE1OPQ Theo »

JoopBrekken schreef:
za 20 aug 2022, 16:23
door de spanningsverhoging van 5 naar 12V, minstens 3 x zoveel stroom moet leveren als de 818 gebruikt,
De wet van Ohm zegt dat bij een spanningsverhoging en bij gelijkblijvend vermogen, de stroom lager wordt.
Dat betekend dat er bij 12 minder stroom is dan bij 5 volt.
P=UXI

Theo
DJSmiley
Berichten: 3998
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
Locatie: Nunspeet

Re: Mifi/WiFi-repeater: welke en wat?



Bericht door DJSmiley »

Ik denk dat er wat door elkaar gehaald wordt.

Als je met een stepup 12V uit een 5V haalt dan heeft Joop gelijk. 12V 1A is dan 12W, wat met iets verliezen bijna 3A bij 5V is.

Gebruik je usb-c pd of quickcharge, dan zal er tussen de kabel en voeding ‘onderhandeld’ worden en zal de usb socket geen 5V geven maar 12V (of 20V)

Bottomline: gebruik je domme omzetters dan kun je potentieel tegen de limieten van een usb-a socket die alleen 5v geeft aanlopen.
Een beetje moderner ding heeft daar geen last van en geeft netjes 12v.

Dat is ook meteen de reden dat het soms wel of niet werkt. Als je een ‘domme’ usb hebt werkt t niet en bij eentje met quickcharge of -pd wel.

En ja… usb is niet echt meer ‘universal’ met al zn substandaarden en vermogens…
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
Plaats reactie