Mifi/WiFi-repeater: welke en wat?

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
robinvanende
Berichten: 46
Lid geworden op: ma 22 nov 2021, 14:03

Mifi/WiFi-repeater: welke en wat?



Bericht door robinvanende »

Hallo,
Ik heb een uitdaging, waarvan ik zeker weet dat dat op dit forum al besproken is maar deze tijd gaat de techniek snel misschien dat er al betere oplossingen zijn.
Ik ben op zoek naar de beste oplossing hopelijk kunnen jullie me adviseren. Zowel mijn vrouw als ik hebben onbeperkt internet Vodafone en wil als ik met de camper op stap ben via mijn chromecast tv kunnen kijken met de ziggo app
Nu wil ik eigenlijk over bereik met snelheid (ik weet dit gaat echt niet overall lukken maar bij wijze van spreken). Nu zal ik te denken om een mifi router aan te schaffen en daar bij een van mijn abonnementen een duel sim kaart te regelen maar a) welke mifi (die het liefst ook wifi van de eventuele camping pakt) en b) gaat dit met dual sim kaart werken of moet ik pre-paid kopen?
Waar ik ook nag aan zit te denken is om een gsm repeater aan te schaffen maar ja welke dan en gaat dit goed werken?
Of hebben jullie andere ideeën?
Hopelijk hebben jullie de beste oplossing voor bovenstaande alvast vriendelijk bedankt?
Gr, Robin
camperdiksmuide
Berichten: 254
Lid geworden op: zo 18 sep 2016, 23:01

Re: mifi wifi repeater welke en wat?



Bericht door camperdiksmuide »

gewoon een degelijke vaste 12v mifi/4G- router kopen zoals de Huawei B818-263. Heb tot nu overal zeer goede ontvangst.
Zit rechtstreeks aangesloten op 12V en staat continu aan (nu reeds bijna 4 maanden). Dit in combinatie met de Chromecast met afstandsbediening
werkt voor mij perfect. Eventueel kan je er nog een buitenantenne aan koppelen maar voor mij niet nodig. Dit in combinatie voor mij van de beschikbare
Belgische tv-apps zoals vtm go en vrt.nu. Met Nederlandse aanbieders geen ervaring.
PE1OPQ Theo
Berichten: 4559
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Mifi/WiFi-repeater: welke en wat?



Bericht door PE1OPQ Theo »

Een repeater is overal streng verboden, in bepaalde landen zijn de straffen niet al te kinderachtig.
Wij hebben ook een MiFi in gebruik, en eerst een met ingebouwde antenne en nu met externe antennen.
Ik heb nog niet al te veel geld er aan uitgeven, op marktplaats de laatste gekocht.
Want ik dacht zo om te wachten dat ze met 5G komen in de MiFi.

Theo
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Mifi/WiFi-repeater: welke en wat?



Bericht door gjvonk »

Ik volg met interesse: ik wil ook een vast ingebouwde mifi router, maar wij gaan nog een stapje verder: onze camper krijgt zijn eigen sim: data only en onbeperkt internet. Dat koppelen we aan ons reeds bestaande abonnement voor internet en tv thuis en 2 x mobiel met 20 Gb data.

Is goedkoper dan een CD abonnement:.we gaan over het hele jaar verspreid weekendjes en weken weg. Het recreatie abonnement van CD is voor ons dus waardeloos. De schotel laten we op de Duitse instellingen staan met de vele free to air kanalen en BVN.

Als we tv kijken is het of journaal, of Netflix. Dat laatste kan toch niet via de schotel. Daarnaast is het een vlakschotel die overeen komt met een 60 cm...

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk


Laatst gewijzigd door gjvonk op zo 30 jan 2022, 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Buscamper fan
Gebruikersavatar
Karelkaywa
Berichten: 1118
Lid geworden op: za 15 nov 2014, 13:46
Locatie: Castricum

Re: Mifi/WiFi-repeater: welke en wat?



Bericht door Karelkaywa »

En denk eraan dat onbeperkt internet alleen geldig is in NL. Buitenland is beperkt. Zelf T-mobile 30 Gb. Zal bij Vodafoon niet veel anders zijn.
Groeten van Karel
(Kaywa was de naam van mijn laatste Duitse Herder)
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Mifi/WiFi-repeater: welke en wat?



Bericht door gjvonk »

Weet ik, bij KPN geldt dat ook, maar door te koppelen met onze bestaande mobiele abonnementen, kunnen we data ruimte overdragen. En we kunnen data bijkopen. En heel vaak vallen onze langere reizen precies over een maand heen: dan hebben we de data van 2 maanden voor 3 weken beschikbaar. En we zitten echt geen hele avonden tv te kijken als we met de camper weg zijn.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Mifi/WiFi-repeater: welke en wat?



Bericht door appellover »

Is al heel veel over geschreven hier,maar ff samenvatting.
Helaas is onbeperkt data alleen in Nederland ,als je de grens overgaat is na paar dagen einde tv kijken.
Beste is een mifi 4g router zoals de Huawei en een Xiaomi tv stick,of een smart tv
Daar kun je bv.NLziet app opzetten maar kan ook via ziggo er zit chromcast ingebouwd in de stick.Ook Netflix is aanwezig.
Ziggo heeft regioslot en is alleen via ipad of telefoonapp te bekijken en de chromcast,dus niet downloaden op de stick heeft geen zin en vpn helpt ook niet .
Zelf gebruik ik in de camper mifi router met onbeperkt roaming en xciptv app en iptvdark.com ,met 15000 zenders voor 75€ per jaar.
Kijk thuis ook via iptv op smarttv.
Meeste kopen in buitenland een plaatselijke data sim om tv te kijken.Had vele jaren schotel met Canal Digital maar einde schoteltijdperk,de plaatselijke schotelshop wou de schotel en decoder niet eens terug,Ron niemand wil meer schotel het is achterhaald helaas verkoop nu zonnepanelen.Sinds fibra ( glasvezel) is alles iptv dus voor ons niks meer te verdienen ,ook niet meer voor Canal Digitaal.Was mooie tijd maar de tv techniek heeft nieuw hoofdstuk ,alles via internet.


Gr.Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
robinvanende
Berichten: 46
Lid geworden op: ma 22 nov 2021, 14:03

Re: Mifi/WiFi-repeater: welke en wat?



Bericht door robinvanende »

Hi
Dank voor de reacties
Ik ga dus voor een mifi plus chromecast, heb ook iptv maar wil niet elke keer met de spullen zeulen gewoon goed inbouwen
Als ik dual sim neem (kan dit nergens terug vinden) kan ik dan wel nog bellen appen internetten met de telefoon?
Ben me bewust van het zogenaamde onbeperkte data verbruik dan betaal ik gewoon bij is geen probleem
En dan de Huawei of?
Bedankt!
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Mifi/WiFi-repeater: welke en wat?



Bericht door appellover »

Als je iptv hebt heb je aan xiaomi tv stick voldoende ,verder alleen nog een mifi router ,of je telefoon als hotspot.De mi stick zorgt voor de iptv ,verder geen kastjes nodig.Voeding van de mi stick door de usb van de tv.

Mij niet bekend of je dualsim allebei tegelijk kan gebruiken.
Heb alles apart ,4 lijnen.

Bijbetalen ,informeer eerst wat kosten zijn.Meestal 3€ per Gb.
Ik gebruik ruim 300GB per maand dus tel uit je winst.

Gr.Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Mifi/WiFi-repeater: welke en wat?



Bericht door Camperic »

gjvonk schreef:
zo 30 jan 2022, 20:42
onze camper krijgt zijn eigen sim: data only en onbeperkt internet. Dat koppelen we aan ons reeds bestaande abonnement voor internet en tv thuis en 2 x mobiel met 20 Gb data.
gjvonk schreef:
zo 30 jan 2022, 20:57
Weet ik, bij KPN geldt dat ook, maar door te koppelen met onze bestaande mobiele abonnementen, kunnen we data ruimte overdragen.
Data sim met onbeperkt internet abonnement van KPN?
Interessant!
Wat kost dat abonnement?
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Cees v
Berichten: 107
Lid geworden op: di 31 aug 2021, 23:44

Re: Mifi/WiFi-repeater: welke en wat?



Bericht door Cees v »

Jou vraag over '"Als ik dual sim neem (kan dit nergens terug vinden) kan ik dan wel nog bellen appen internetten met de telefoon?"

Dit kan niet. Als je de sim in de camper gebruikt moet je de telefoon met de andere sim uitzetten en andersom ook. Niet handig.
15 maart 2024 weer reizen door Europa 😊
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4368
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Mifi/WiFi-repeater: welke en wat?



Bericht door jheeck »

Precies, een abonnrment met twee simkaarten wil nog steeds zeggen dat je er maar eentje tegelijk kunt gebruiken. Ik heb dit op mijn 'werktelefoon', die kan toch uit als ik met de camper weg ben, en zo heb ik effectief wat gjvonk ook gaat doen, de werktelefoon gaat uit op het moment dat de mifi router aan gaat.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Gebruikersavatar
Karelkaywa
Berichten: 1118
Lid geworden op: za 15 nov 2014, 13:46
Locatie: Castricum

Re: Mifi/WiFi-repeater: welke en wat?



Bericht door Karelkaywa »

appellover schreef:
zo 30 jan 2022, 21:02
Meeste kopen in buitenland een plaatselijke data sim om tv te kijken.
Hoi Ron, als het lukt vertrekken we deze week naar Spanje. Kun jij opgeven welke prepaid data-sim (provider) ik het best kan aanschaffen.
En heet zo'n ding in Spanje ook data-sim of bestaat er een Spaanse vertaling? Google translate maakt er tarjeta sim de datos van. Is dat juist?
Bedankt voor je reactie.
Groeten van Karel
(Kaywa was de naam van mijn laatste Duitse Herder)
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Mifi/WiFi-repeater: welke en wat?



Bericht door appellover »

Het heet zo ja,maar in de telefoonwinkels werken jonge mensen en spreken engels hoor,ik woon al jaren in Spanje en spreek geen Spaans ,helemaal onnodig engels is de voertaal.
Het beste kun je naar groot winkelcentrum te gaan bv.Carrefour en daar zitten al die telefoonwinkels en vaak heeft Carrefour zelf ook zo’n winkel.Voordeel van winkelcentrum is dat je goed kan parkeren ,wel iemand bij de camper blijven hoor.
Bv Yoigo 150Gb voor 35€ prepaid..
Goede veilige reis ,leek vandaag wel zomer hier ,het weer is stuk beter geworden,morgen zelfs 24 graden .
Gr.Ron.
Challenger Genesis 388 eb 2016
Plaats reactie