Mifi/WiFi-repeater: welke en wat?

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9181
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Mifi/WiFi-repeater: welke en wat?



Bericht door gjvonk »

Ik durf niet te stellen dat de Netgear een betere verbinding opbouwt dag de Huawei. Ik merk alleen dat in onze buscamper als we de Netgear op een plankje onder een bovenkastje hebben liggen of staande voor het raam in het randje van de dinettetafel er geen verschil in ontvangst is. Ook merk ik dat waar onze Samsung S8 en S20 geen 4G, maar alleen nog H, H+, 3G of zelfs E ontvangst hebben, de Netgear een volle 4 of 5 G verbinding op kan bouwen. En dat zonder externe antennes.

Wat betreft de accu: hij doet het ook met maar 1% en de USB kabel in de lader gestoken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk


Buscamper fan
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 885
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: Mifi/WiFi-repeater: welke en wat?



Bericht door FrankdB »

Ducato67 schreef:
za 30 jul 2022, 21:34
Als ik het goed begrijp, kan ik beter voor de netgear gaan? Ik dacht de hele tijd dat huawei betere verbinding had... ik ga ermee aan de slag iig...
Dankjewel voor al de reactie!
Ik zou mij laten leiden door het beoogde gebruik. De twee routers lijken elkaar niet heel veel te ontlopen voor betreft de ontvangst.

Op basis van de grootte en de interne batterij, zou ik de Netgear overwegen als ik de router ook op andere manieren zou willen gebruiken. Bijvoorbeeld op zakenreis of vakantie zonder de camper.

Gebruik je hem alleen in de camper, dan lijkt mij dat de extra kosten van de Netgear (rond 225 euro op marktplaats tegenover 100 voor de B818) niet waard.

Frank
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 885
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: Mifi/WiFi-repeater: welke en wat?



Bericht door FrankdB »

Hallo Ron
appellover schreef:
za 30 jul 2022, 23:18
Mijn Huawei 818 werkt ook via usb c ...
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Frank
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9181
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Mifi/WiFi-repeater: welke en wat?



Bericht door gjvonk »


FrankdB schreef:
Ducato67 schreef:
za 30 jul 2022, 21:34
Als ik het goed begrijp, kan ik beter voor de netgear gaan? Ik dacht de hele tijd dat huawei betere verbinding had... ik ga ermee aan de slag iig...
Dankjewel voor al de reactie!
Gebruik je hem alleen in de camper, dan lijkt mij dat de extra kosten van de Netgear (rond 225 euro op marktplaats tegenover 100 voor de B818) niet waard.

Frank
Dit laatste was voor mij nou juist HET doorslaggevende argument: ik wilde nieuw in de doos met garantie.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
PE1OPQ Theo
Berichten: 4587
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Mifi/WiFi-repeater: welke en wat?



Bericht door PE1OPQ Theo »

Heb ik ook gedaan de huawai nieuwe gekocht.
En hiervoor had ik wat kleiners met accu en deze moest altijd aan de lader tijdens gebruik.
En dat je hem ook voor andere situatie kunt gebruiken, ok maar dat kwam niet voor.

Theo
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 885
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: Mifi/WiFi-repeater: welke en wat?



Bericht door FrankdB »

gjvonk schreef:
zo 31 jul 2022, 8:27
Dit laatste was voor mij nou juist HET doorslaggevende argument: ik wilde nieuw in de doos met garantie.
Je kunt ook voor beide de nieuwprijs vergelijken: 260 versus 350. De Nighthawk blijft zo'n 30% duurder.

Zelf denk ik aan een Netgear Nighthawk M5 maar dan moet eerst de prijs naar beneden en 5G dekking ophoog. Tot die tijd voldoet mijn tweedehands B818 prima.

Frank
Laatst gewijzigd door FrankdB op zo 31 jul 2022, 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Ducato67
Berichten: 6
Lid geworden op: za 20 feb 2021, 13:57

Re: Mifi/WiFi-repeater: welke en wat?



Bericht door Ducato67 »

gjvonk schreef:
zo 31 jul 2022, 8:27
FrankdB schreef:
Ducato67 schreef:
za 30 jul 2022, 21:34
Als ik het goed begrijp, kan ik beter voor de netgear gaan? Ik dacht de hele tijd dat huawei betere verbinding had... ik ga ermee aan de slag iig...
Dankjewel voor al de reactie!
Gebruik je hem alleen in de camper, dan lijkt mij dat de extra kosten van de Netgear (rond 225 euro op marktplaats tegenover 100 voor de B818) niet waard.

Frank
Dit laatste was voor mij nou juist HET doorslaggevende argument: ik wilde nieuw in de doos met garantie.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Als ik dan een unlocked netgear koop, kan ik er dan ook een simkaartje indoen die ik dan koop in Spanje?.....
Ik meen ergen gelezen te hebben dat dat weleens niet werkt qua merk van provider....
DJSmiley
Berichten: 4042
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
Locatie: Nunspeet

Re: Mifi/WiFi-repeater: welke en wat?



Bericht door DJSmiley »

FrankdB schreef:
zo 31 jul 2022, 7:09
Hallo Ron
appellover schreef:
za 30 jul 2022, 23:18
Mijn Huawei 818 werkt ook via usb c ...
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Frank
USB-C PD levert meerdere spanningen. Er zijn kabeltjes op de markt die een device 'simuleert' zodat er 12V uitkomt, en dat op een stekkertje zetten. En omdat de Huawei een normale standaard 5.5mm plug gebruikt ben je er dan al.

https://nl.aliexpress.com/item/1005001656516534.html
Laatst gewijzigd door DJSmiley op zo 31 jul 2022, 12:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 885
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: Mifi/WiFi-repeater: welke en wat?



Bericht door FrankdB »

Kant en klare oplossing. Daar hou ik van.

Dank,
Frank
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6073
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Mifi/WiFi-repeater: welke en wat?



Bericht door TestCase »

Pas op, Ron heeft het over USB-C PD (Power Delivery) uitgangen! Die kunnen tot 20V bij 5A leveren en met zo'n truuken kabel wordt er weer bijv. 12V van gemaakt.

https://techacademy.id.nl/blog/wat-is-u ... je-er-aan/

//Kees


AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 885
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: Mifi/WiFi-repeater: welke en wat?



Bericht door FrankdB »

Ik zag in de door Ron genoemde link dat er van die specifieke kabel een 12V versie en een 20V versie bestaat.

Ik vermoed dat het mis kan gaan als de schakeling in dat zwarte doosje niet solide is gemaakt en in plaats van een naar 12V verlaagde spanning, hogere voltages op de output gaat zetten?

Van een geleverde kabel kan ik zelf meten of er 12V uitkomt maar dat zegt waarschijnlijk niks over het gedrag over langere tijd.

Frank
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Mifi/WiFi-repeater: welke en wat?



Bericht door appellover »

Je kunt kiezen uit 12 volt of 20 volt .Werkt al bijna jaar op deze manier ,denk dat ook gewone usb wel werkt ,maar heb paar usb-c stopkontakten in camper ,ook voor de ipad pro ,die jaagt er 24 watt doorheen bij opladen .De 818 gebruikt maar 4 watt op schema van Victron.
Heb de 818 op mp gekocht voor 95€ compleet bijna nieuw in doos ,was ff gebruikt tot glasvezel werd aangesloten.
Mijn Spaanse xenet onbeperkt sim erin ,wachtwoord wat onder de router staat en voila ,wifi .Ook de Mi stick op tv ,perfect .Altijd lekker gevoel dat het dan ook werkt ,mijn vrouw is altijd wantrouwend ,zal wel problemen geven zo’n ding uit Groningen en dan Spaanse sim ,dat wordt weer schelden en vloeken ,maar dit keer probleemloos ,heb de verkoper direkt gemaild ,ik ben er blij mee.
Afbeelding
Heb er direkt 2 gekocht ,1 reserve en ook een 12 volt met stabilisator ,ook reserve maar nog niet gebruikt.

Afbeelding



Gr.Ron
Laatst gewijzigd door appellover op zo 31 jul 2022, 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9181
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Mifi/WiFi-repeater: welke en wat?



Bericht door gjvonk »

Ducato67 schreef:
gjvonk schreef:
zo 31 jul 2022, 8:27
FrankdB schreef:
Ducato67 schreef:
za 30 jul 2022, 21:34
Als ik het goed begrijp, kan ik beter voor de netgear gaan? Ik dacht de hele tijd dat huawei betere verbinding had... ik ga ermee aan de slag iig...
Dankjewel voor al de reactie!
Gebruik je hem alleen in de camper, dan lijkt mij dat de extra kosten van de Netgear (rond 225 euro op marktplaats tegenover 100 voor de B818) niet waard.

Frank
Dit laatste was voor mij nou juist HET doorslaggevende argument: ik wilde nieuw in de doos met garantie.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Als ik dan een unlocked netgear koop, kan ik er dan ook een simkaartje indoen die ik dan koop in Spanje?.....
Ik meen ergen gelezen te hebben dat dat weleens niet werkt qua merk van provider....
Als je de Netgear niet bij een provider koopt, maar gewoon bij een elektronica/computer zaak (Ik heb online bij een in NL landelijk bekende online retailer gekocht) dan is ie in ieder geval simlock vrij.

Ik heb officieel een Duitse (Vodafone) prepaid kaart. De aanwijzing was om een factory reset uit te voeren met de nieuwe simkaart er in. Wat je ook kunt doen is je router meenemen naar de winkel waar je de simkaart koopt. Doe jongens en meisjes zijn vaak heel handig.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
camperdiksmuide
Berichten: 255
Lid geworden op: zo 18 sep 2016, 23:01

Re: Mifi/WiFi-repeater: welke en wat?



Bericht door camperdiksmuide »

Waarom klooien met omzetting van 12V naar 5V naar USB-C PD om dan weer naar 12V om te vormen. De Huawei B818-263 staat hier al een 10-tal maanden continu aan op de 12V camper installatie met spanningen schommelend tussen de 12,2 tot 14,7V (AGM batterij). Gewoon de bijgeleverd kabel doorgeknipt en verbonden met de 12V installatie.
Plaats reactie