Camper te hoog voor de stalling: hoe kan ik hem een paar centimeter verlagen?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Peter Ermers
Berichten: 9
Lid geworden op: do 27 jan 2022, 9:51

Camper te hoog voor de stalling: hoe kan ik hem een paar centimeter verlagen?



Bericht door Peter Ermers »

Hoi,

ben nieuw lid hier. Heb onlangs een Ford Transit met opbouw Chausson gekocht (Top flash 3).
Maximale hoogte stallingdeur is 2.85 meter.
Hoogte camper is ook 2.85 meter. Gaat wellicht niet passen. Wat kan ik overwegen om iets te verlagen?
Andere bandenmaat?
Iets lucht er uit laten?

Andere oplossing?

Ik hoor graag,
m.vr.gr.
Peter Ermers
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8593
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: camper net te hoog voor stalling, hoe kan ik hem een paar centimeter verlagen?



Bericht door seth_space »

Als alleen de doorgang de beperking is, maar de zoldering wel ruimer dan kun je inderdaad overwegen lucht uit te laten.
Daarna wel weer op spanning brengen voor de stallingsperiode.
Alternatief zou zijn een set kleine wielen die je voor stalling gebruikt. Maar dat is wel iedere keer een gedoe.
Meet trouwens eerst zowel de deur als werkelijke hoogte van je camper.
Dat zou best kunnen afwijken.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
beatrix18
Berichten: 4153
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 14:50

Re: camper net te hoog voor stalling, hoe kan ik hem een paar centimeter verlagen?



Bericht door beatrix18 »

Als er tegels liggen, dan een beetje zand er onder vandaan.
Maar als het niet je eigen stalling is.....
Vergeet met de hoogte bepalen het dakluik, schoorsteen of antenne niet.
Ik zou eerst met iemand op een ladder even gaan proberen voordat je moeilijke toeren gaat uithalen.
Succes,

Peter
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
+Onderweg+

Re: camper net te hoog voor stalling, hoe kan ik hem een paar centimeter verlagen?



Bericht door +Onderweg+ »

Ik heb een buurman die zijn Hymer op remschijven en remtrommels de garage ingereden heeft. Was eenmalig begreep ik.........
Gebruikersavatar
ariedekreij
Berichten: 1230
Lid geworden op: vr 23 dec 2005, 17:29
Locatie: Alblasserdam

Re: camper net te hoog voor stalling, hoe kan ik hem een paar centimeter verlagen?



Bericht door ariedekreij »

Mogelijk kun je iets met kale velgen? Alleen rijdt dat erg lullig en is steeds een hoop werk ook nog.
De mooiste dingen kun je niet plannen of naartoe gaan. Ze overkomen je bij toeval.
DJSmiley
Berichten: 3998
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
Locatie: Nunspeet

Re: camper net te hoog voor stalling, hoe kan ik hem een paar centimeter verlagen?



Bericht door DJSmiley »

Ter plekke meten/bekijken/proberen?

Wie geeft die 2.85m hoogte op? De stallinghouder?

soms zit daar net wat marge in. En hoe zit die hoogte van jouw bus? Is dat gemeten en incl eventueel uitstekende dingen als schoorsteentjes, schotels, zonnepanelen enz of de dakhoogte-volgens-fabrieksopgave?


Verlagen... een paar 100kg aan grindtegels erin gooien zodat ie behoorlijk inzakt? Als ik t model zo kijk lijkt het alkoof deel t hoogste punt. Best kans dat een hoop gewicht voor de stoelen eea redelijk laat inzakken. (+ partner enz in bed leggen als je naar binnen rijd)
Laatst gewijzigd door DJSmiley op vr 28 jan 2022, 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
Gebruikersavatar
dedruivenplukker
Berichten: 7115
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 4:08

Re: camper net te hoog voor stalling, hoe kan ik hem een paar centimeter verlagen?



Bericht door dedruivenplukker »

Voor het stallen even flinke lading er in bijv. er een familie uitje van maken, dan zakt die wel. :thumbup:
'89 VW T3-'94 MB 508D-'99 MB 1117 4x4
'02 TOYOTA Hi-ACE POP-TOP-'03 MB 409D '21 MB 410D-X
A,AND,AUS,B,BF,BG,BJ,BW,CH,CS,CZ,D,DDR,DK,
DZ,E,ET,F,GB,GBZ,GH,GR,H,HRP,I,L,LS,MA,MC,
MOC,MW,NAM,P,PL,RN,RO,RT,SD,
SLO,SK,TCH,TG,TR,YU,Z,ZA,ZW.
Waarheen leidt de weg die wij moeten gaan? - Mieke Telkamp
isoplus
Berichten: 6339
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: camper net te hoog voor stalling, hoe kan ik hem een paar centimeter verlagen?



Bericht door isoplus »

Meten is nog steeds weten, en als het niet past of millimeterwerk wordt dan helpt wat lucht uit de banden wellicht.
Zelf zou ik een andere stalling zoeken, immers vroeg of laat rij je schade omdat je na binnenrijden de banden weer op druk zet, even vergeten en naar buiten rijden en de voorgevel ligt op straat of je camper is flink beschadigd of beide!
Gebruikersavatar
joske501
Berichten: 1315
Lid geworden op: di 19 dec 2006, 19:38
Locatie: Oostduinkerke B

Re: camper net te hoog voor stalling, hoe kan ik hem een paar centimeter verlagen?



Bericht door joske501 »

Beste,

Meestal zijn de dakluiken het hoogste punt. Je kan deze vervangen door een type uit de bootwereld, deze zijn veel lager, die heb ik ook.

Joske
Geniet met mate, eerder nu dan later.

JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: camper net te hoog voor stalling, hoe kan ik hem een paar centimeter verlagen?



Bericht door Kroppie »

2 verdiepte rijgoten maken, niet enkel aan de camper denken, die is niet te hoog, het pad t.p.v. de deur is te hoog, of de deur te laag. :D, of je hebt de verkeerde stalling :DD
Laatst gewijzigd door Kroppie op za 29 jan 2022, 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1790
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: camper net te hoog voor stalling, hoe kan ik hem een paar centimeter verlagen?



Bericht door doov »

Ik ben het eens met Jos.
2,85 meter is toch niet uitzonderlijk hoog.
jepebe
Berichten: 1447
Lid geworden op: di 02 jan 2007, 11:35
Locatie: Delft

Re: camper net te hoog voor stalling, hoe kan ik hem een paar centimeter verlagen?



Bericht door jepebe »

Ik wist ooit mijn camper aan het Playa de las Vegas te parkeren. Daarvooraf moest ik door een in rotsen uitgehakt tunneltje, en dat paste net (niet).

Heen een heel licht schuren langs een alu profieltje. Maar nu wist ik dat t echt krap was

Ik heb toen een avondje zitten denken hoe terug te gaan

Watertank vol, geen toilet legen aldaar, stenen van het strand in de camper, banden halfleeg.

Ik vond dat allemaal minder praktisch. Ik heb 10 Spanjaarden gevraagd om in te stappen en dat ging prima ondanks of dankzij mijn carsupport hulpveren.

Nou is dat bij een stalling lastiger, je zult elke keer 10 Spanjaarden nodig hebben, maar je zou kunnen meten met jezelf, partner en stalling beheerder in de camper ( of met hun gewicht)

Wel zou ik zeker willen weten dat niet iemand anders dan jijzelf de camper naar buiten rijdt. Iemand die de hele tijd campers in en uitrijdt heeft er vast geen erg in....
Per camper geweest in Duitsland, Belgie, Luxemburg, Engeland, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Denemarken, Zweden, Polen, Tsjechie, Slowakije, Hongarije, Roemenie, Litouwen, Letland, Italie, Estland, Spanje, Portugal

Een alkoof!!! Je gaat toch niet in een integraal aquarium op wielen zitten?
panda58
Berichten: 705
Lid geworden op: zo 27 okt 2019, 20:15

Re: camper net te hoog voor stalling, hoe kan ik hem een paar centimeter verlagen?



Bericht door panda58 »

De hoogte veranderen bij de stalling?
Als dat tenminste mogelijk is.

Gr jan
CaradoT135
Berichten: 2297
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:15
Locatie: Borger-Odoorn

Re: camper net te hoog voor stalling, hoe kan ik hem een paar centimeter verlagen?



Bericht door CaradoT135 »

Dat melde Jos ook al, dat is volgens mij, indien mogelijk, de beste oplossing.
Plaats reactie