Polen-Kaliningrad-Litouwen

Joske
Berichten: 2506
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 13:28
Locatie: Portimão, Portugal

Re: Polen-Kaliningrad-Litouwen



Bericht door Joske »

Ga eens kijken bij Ingosur Klikkerdeklik
Even bellen en je bent op de hoogte.
Ik was in 2005 in Rusland.
Ik heb mijn visa en verdere adm. rompslomp laten regelen door Eurocult in Utrecht. Nogmaals klikkerdeklik.
Veel plezier
Groeten van Joske!
Naast camperen en geocachen, ook fan van een van Nederlands mooiste producten:
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
FrS
Berichten: 1006
Lid geworden op: zo 16 okt 2005, 20:30

Re: Polen-Kaliningrad-Litouwen



Bericht door FrS »

wij hebben het andersom gedaan, van Litouwen - Neringa naar Kalinigrad en dan Polen. Is goed te doen, visa regelen in NL via bijv. eurocult en die weten precies wat je moet hebben. Camperplek/Camping bij een hotel, busstop voor de deur ri centrum Kalinigrad. Verder land inwaarts bij boeren nooit een probleem. Leg op je dashboard wel een briefje met de cyrilische tekens en ons alfabet. Ouderen meestal ein bischen Deutsch. Pas wel op met fotograferen in de haven, vinden ze niet leuk.
Gebruikersavatar
Bossche Bollen M&R
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 10 jul 2006, 22:30
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Re: Polen-Kaliningrad-Litouwen



Bericht door Bossche Bollen M&R »

Joske schreef:
di 01 feb 2022, 15:03
Ga eens kijken bij Ingosur Klikkerdeklik
Even bellen en je bent op de hoogte.
Ik was in 2005 in Rusland.
Ik heb mijn visa en verdere adm. rompslomp laten regelen door Eurocult in Utrecht. Nogmaals klikkerdeklik.
Veel plezier
Joske ieder z'n ding maar 2005 is inmiddels 17 jaar geleden en er is veel versoepeld in de tussentijd. Groene kaart is voldoende, staat RUS er niet op, dan even bijverzekeren via je eigen reisverzekering of aan de grens, geen probleem en zo geregeld. Elektronisch visum aanvragen, zorgverzekeringsbewijs er bij in het Engels, en gaan met die banaan. Daar heb je geen tussenpersoon voor nodig. Eenvoudig allemaal zelf te regelen.
Gespot in Alice Springs (Australia): "Life is a mistery to be lived, not a problem to be solved!"
Nog zo één: de spreuk op de kentekens van New Hampshire (USA): "Live free or die!"

http://tweebosschebollenopreis.jouwweb.nl
Lieke
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 20:58
Locatie: West-Brabant
Contacteer:

Re: Polen-Kaliningrad-Litouwen



Bericht door Lieke »

Bossche Bollen M&R schreef:Hoi Lieke, omdat wij in juni een maand door de 3 Baltische Staten gaan rondtrekken, had ik mij hier ook al in verdiept.

Er zijn twee opties: inderdaad het e-visum en het normale visum. Het e-visum is het aantrekkelijkst, gemakkelijk te verkrijgen via online verzoek en scheelt in kosten. Helaas is deze inderdaad door Covid momenteel niet te verkrijgen. Nadeel is dat deze maar 8 dagen geldig is en je maar 1 keer het land in en uit mag rijden. Dus zou je behalve Kaliningrad ook bij voorbeeld Sint Petersburg nog willen bezoeken (wat ook kan met het e-visum), dan dien je een nieuwe op tijd aan te vragen. Met een normaal visum kun je het land gewoon nog in, maar daarvoor zul je tijdig naar de ambassade in Den Haag moeten. Daarnaast zal waarschijnlijk Rusland niet op je groene kaart staan, dus even bijverzekeren, maar da's ook met één telefoontje geregeld.

Groet,
Marcel :cheers:
Bedankt voor je reactie! Op onze groene kaart staat inderdaad RUS, dus dat is geen probleem. Reis- en zorgverzekering checken we nog even, ook de benodigde papieren voor de hond(en). Het zal bij Kaliningrad blijven, we hebben geen tijd voor St Petersburg, helaas. We houden er rekening mee dat de gemiddelde snelheid ofwel de dagreis een stuk lager is dan in pak m beet Duitsland Afbeelding Als grens open is, willen toch gaan.

Ps, wij pakken Estland de boot naar Zweden. Het complete rijtje doen we als we meer tijd hebben Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-T500 met Tapatalk

Reis niet sneller dan je beschermengel kan vliegen
Lieke
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 20:58
Locatie: West-Brabant
Contacteer:

Re: Polen-Kaliningrad-Litouwen



Bericht door Lieke »

FrS schreef:wij hebben het andersom gedaan, van Litouwen - Neringa naar Kalinigrad en dan Polen. Is goed te doen, visa regelen in NL via bijv. eurocult en die weten precies wat je moet hebben. Camperplek/Camping bij een hotel, busstop voor de deur ri centrum Kalinigrad. Verder land inwaarts bij boeren nooit een probleem. Leg op je dashboard wel een briefje met de cyrilische tekens en ons alfabet. Ouderen meestal ein bischen Deutsch. Pas wel op met fotograferen in de haven, vinden ze niet leuk.
Bedankt, daar zitten nuttige tips bij.

Verstuurd vanaf mijn SM-T500 met Tapatalk

Reis niet sneller dan je beschermengel kan vliegen
Plaats reactie