De beste ferry?

Peter+Annie
Berichten: 1346
Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
Locatie: Roosendaal

Re: De beste ferry?



Bericht door Peter+Annie »

Ligt er maar net aan wat de bestemming is in Zweden.
Wij zijn in mei vanaf Rostock,in Duitsland, naar Nynashamn ,in Zweden,50 km onder Stockholm. gevaren.( we gingen naar de Noordkaap)
18 uur op de boot ,wat ons € 402,00 kostte(camper 7,5 meter),inclusief hut.
Echter vanaf Hamburg gerekend,(waar je in alle gevallen langskomt) scheelde ons dat 650 km minder rijden,waarvan 500 km op Zweeds grondgebied .
Gebruikersavatar
peet2222
Berichten: 379
Lid geworden op: di 11 nov 2008, 20:56
Locatie: Flevoland

Re: De beste ferry?



Bericht door peet2222 »

Dank voor de reactie. Het zal waarschijnlijk oostkant worden van zweden dus een combi ticket bruggen is m.i. ook nog een nette optie.
Excursieleider bij www.vogelbescherming.nl en natuurgids IVN
Dethleffs Advantage T6511

"a zero attitude with the mind in neutral"
Beroepsreiziger

Re: De beste ferry?



Bericht door Beroepsreiziger »

Mijn reactie van een beroepschauffeur.

Die ferry's zijn geen kluif, als je weet, of zegt waar je vandaan komt, en heen wil.

2 Postings van je, en we weten dat je Grena Halmstad in gedachten heb, en je naar Oost Zweden wil.
Nou is Kalmar, Stockholm, en Haparanda allemaal Oost Zweden.
Oost Zweden is een lijn van 1500km.
Dus iets duidelijker zou handig zijn.

Ik ga even uit dat je Zuid Oost Zweden in gedachten heb?
Kijk dan eens op een kaart. Dan is Grena Halmstad helemaal niet logisch.

En niet boeken voor de ferry? Dan hoop ik dat je een paar dagen geduld heb..... Boeken dus!
Ik/Wij als beroepschauffeurs, blijven ondanks een boeking soms gewoon staan.
Laatst gewijzigd door Aloys op wo 13 jul 2022, 7:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Gebruikersavatar
jasperenpriscilla
Berichten: 281
Lid geworden op: vr 26 apr 2019, 9:19

Re: De beste ferry?



Bericht door jasperenpriscilla »

Inmiddels een wat ouder topic. Voordat we gingen heb ik ze allemaal doorgespit.

De trip die wij hebben gemaakt vond ik bijzonder relaxed. We hebben gesmokkeld, stukje denemarken en stukje noorwegen erbij (waar we ook gewoon heerlijk vakantie hebben gevierd)

We zijn van puttgarden naar rodby (45min) over gestoken. daarna een paar dagen op eiland Mon (met een streepje door de O) doorgebracht. Toen naar kopenhagen gereden waar we de DFDS naar Oslo (15uur nachtboot) pakten. Zweden ben je dan in een goed uur, wij kozen ervoor een beetje noordelijker te rijden, en daar bij een mooi meer in noorwegen een paar dagen te pakken. Daarna Zweden in en met wat omzwervingen (2 dagen hier, uurtje rijden, dagje daar, uurtje rijden enz...) weer zuidwaarts gereden. Naar trelleborg. Daar nog een echte familiecamping vlakbij gevonden (falsterbo, aanrader met kids) daar pakten we 's-ochtends de TT line en na een dag die voelde als hele relaxte strandcruise om 18:30 weer van de boot af in travemunde. (waar we op 20min rijden weer op een camping stonden).

Totaal niet logisch onze route, maar de reis is onze vakantie en ik ben heel blij met alle boten die we hebben gekozen. Al vond ik de hutten op de dfds boot wel echt gaar (bedden gammel, luide ventilators, etc... )

Goedkoop was het overigens niet (bij elkaar zonder eten en drinken aan boord voor 4personen en alkoofcamper van 566+60cm 98 + 590 + 183 = 870euro) Maar dit was lastminute nog steeds goedkoper dan de stenaline van kiel goteborg (dat was enkele reis 880 euro).

Dit topic ging ook over honden. We hebben geen hond, maar alle boten heb ik wel een hondensectie gezien, en uitlaat faciliteiten.

Ik was wel vaker in zweden geweest, nog nooit met de camper, wat was het genieten zeg... de kinderen vroegen of we volgend jaar weer naar zweden kunnen gaan (en ik denk dat ik dat een goed plan vind, maar wellicht boeken we dan eens ruim van tevoren de boot :crazy: )
Plaats reactie