Trip plannen met een tool/site

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
gjhvs
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 03 mei 2015, 11:29

Trip plannen met een tool/site



Bericht door gjhvs »

Hallo allemaal,

Mijn allereerste berichtje op het forum! En in mei ook onze allereerste campertrip. Na jaren meerdere pogingen gewaagd te hebben is het dit jaar dan zo ver. We hebben een camper gehuurd voor 14 dagen om eindelijk eens te gaan ontdekken om camperen iets voor ons is. Het lijkt ons hartstikke tof maar nu echt eens gaan ervaren.

We zijn bezig om een land uit te kiezen en een route te maken... nu kan ik het niet zo snel vinden maar is er een site waar je je route kunt uitzetten/uitstippelen en de punten kunt aangeven waar je wilt gaan overnachten? Denk dan aan zo'n Google achtige kaart waarop je dus de route ziet die wilt gaan rijden.

Moet nog heel veel gaan lezen op dit zeer uitgebreide forum! Leuk! Hopelijk kan iemand mij helpen met bovenstaande vraag.

Alvast bedankt!

Groet,
GertJan
Groet,
GertJan
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Trip plannen met een tool/site



Bericht door TestCase »

Maps.google.com. Inloggen met een google account en dan naar 'mijn kaarten'. Daar kun je routes uitzetten en bewaren, afdrukken, bewerken noem maar op.

//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
gjhvs
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 03 mei 2015, 11:29

Re: Trip plannen met een tool/site



Bericht door gjhvs »

Hoe simpel kan het zijn!
Ik ga er gelijk naar kijken :) Dank!
Groet,
GertJan
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Trip plannen met een tool/site



Bericht door hurktoilet »

Om te beginnen: veel plezier!
Paar puntjes om in je achterhoofd te houden, wellicht ten overvloede:
- ieder zijn eigen manier van vakantie vieren, maar een camper(doorgaans met eigen sanitair en stroom) leent zich er bij uitstek voor om routes niet te plannen en gewoon te zien waar je uitkomt, al naar gelang weerbericht en verleidelijke leuke kleine weggetjes. Een overnachtingsplek vind je altijd wel, zie campercontact.com en park4night.com
- In Nederland niet, maar zeker in Frankrijk en Spanje wel, vind je onderweg genoeg plekjes waar je toilet kunt legen, water kunt tappen en boodschappen kunt doen. dan ben je 's avonds weer helemaal voorbereid om in de middle of nowhere te overnachten, ook als dar geen voorzieningen zijn.
- een huurcamper is leuk om te ruiken aan camperen, maar je mist toch wel voordelen van een eigen camper. Met een eigen camper hoef je niet iedere keer te zoeken hoe alles werkt en kun je veel spullen vast in je camper laten liggen, dat scheelt in- en uitruimtijd. En dat maakt dat je 'm ook makkelijk pakt om bijvoorbeeld een lang weekendje weg te gaan
- Voordeel van een huurcamper is dan weer wel dat je kunt ervaren of een bepaalde indeling je bevalt. Voorbeelden: wij hebben nu een dwarsslaper, gevolg is dat degene die achter ligt als hij/zij 's nachts naar de wc wil over de ander heen moet klimmen. dat is voor ons nu nog geen probleem, maar over aantal jaren mogelijk wel. Of je camper heeft een toiletcabine in de doorloop. Als jij dan wat lang werk hebt op het toilet, kan je partner dan niet van voor naar achter (pffft, ik heb het koud, ik wil nu mijn vest uit de kast kunnen pakken)? Ik heb daar verder geen oordeel over, ieder maakt zijn eigen afweging, maar het zijn wel dingen om rekening mee te houden.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
LKN
Berichten: 24
Lid geworden op: do 20 jun 2019, 11:55

Re: Trip plannen met een tool/site



Bericht door LKN »

Wij navigeren al jaren met de iPad en zijn groot fan van Guru maps. Goed betaalbaar, offline kaarten gedetailleerd en goede planningsopties. Zeker voor kleine wegen beter dan Google Maps. Voor doorgaande routes is Google wel prettiger.
Gebruikersavatar
gjhvs
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 03 mei 2015, 11:29

Re: Trip plannen met een tool/site



Bericht door gjhvs »

hurktoilet schreef:
do 27 jan 2022, 23:43
Om te beginnen: veel plezier!
Paar puntjes om in je achterhoofd te houden, wellicht ten overvloede:
- ieder zijn eigen manier van vakantie vieren, maar een camper(doorgaans met eigen sanitair en stroom) leent zich er bij uitstek voor om routes niet te plannen en gewoon te zien waar je uitkomt, al naar gelang weerbericht en verleidelijke leuke kleine weggetjes. Een overnachtingsplek vind je altijd wel, zie campercontact.com en park4night.com
- In Nederland niet, maar zeker in Frankrijk en Spanje wel, vind je onderweg genoeg plekjes waar je toilet kunt legen, water kunt tappen en boodschappen kunt doen. dan ben je 's avonds weer helemaal voorbereid om in de middle of nowhere te overnachten, ook als dar geen voorzieningen zijn.
- een huurcamper is leuk om te ruiken aan camperen, maar je mist toch wel voordelen van een eigen camper. Met een eigen camper hoef je niet iedere keer te zoeken hoe alles werkt en kun je veel spullen vast in je camper laten liggen, dat scheelt in- en uitruimtijd. En dat maakt dat je 'm ook makkelijk pakt om bijvoorbeeld een lang weekendje weg te gaan
- Voordeel van een huurcamper is dan weer wel dat je kunt ervaren of een bepaalde indeling je bevalt. Voorbeelden: wij hebben nu een dwarsslaper, gevolg is dat degene die achter ligt als hij/zij 's nachts naar de wc wil over de ander heen moet klimmen. dat is voor ons nu nog geen probleem, maar over aantal jaren mogelijk wel. Of je camper heeft een toiletcabine in de doorloop. Als jij dan wat lang werk hebt op het toilet, kan je partner dan niet van voor naar achter (pffft, ik heb het koud, ik wil nu mijn vest uit de kast kunnen pakken)? Ik heb daar verder geen oordeel over, ieder maakt zijn eigen afweging, maar het zijn wel dingen om rekening mee te houden.
Dank voor de tips! Ik snap wat je bedoeld meer huur/eigen camper :) we willen echt als het bevalt ooit wel een eigen camper... maar het is geen kleine aanschaf dus kregen de tip huur eerst een zo'n ding om te ervaren hoe het is... dus na die 2 weken in mei weten we dat :)
Groet,
GertJan
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8371
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Trip plannen met een tool/site



Bericht door EasyBee »

Verstandige keuze mo eerst de proef op de som te nemen en er 1 te huren.
Wij hebben in 2005 het zelfde gedaan, omdat we na jaren van tentkamperen ook voor de keuze stonden : vouwwagen, caravan of camper. Na de eerste zeer prettige kennismaking met het camperleven dmv een tour de France van 4 weken, hebben we daarna nog meerdere keren een camper gehuurd om de keuze te maken tussen klein en compact of wat groter tot groot. In 2008 de keuze gemaakt en begin 2009 gevonden. Wij reizen er nog steeds mee.
Veel plezier bij het kennismaken met het camperleven.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Trip plannen met een tool/site



Bericht door TestCase »

LKN schreef:Wij navigeren al jaren met de iPad en zijn groot fan van Guru maps. Goed betaalbaar, offline kaarten gedetailleerd en goede planningsopties. Zeker voor kleine wegen beter dan Google Maps. Voor doorgaande routes is Google wel prettiger.
De vraag ging niet over navigeren maar vooraf routes uitzetten op een kaart. Hoe ver is het daar naar toe..., kom ik dan ook langs...., etc. Beetje spelen vooraf dus.
Bij google maps kun je de uitgezette route(s) ook downloaden voor een navi.

//Kees


AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
WimZ
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: Trip plannen met een tool/site



Bericht door WimZ »

Ik gebruik https://www.myrouteapp.com/routelab
Vind het wel handig om punten waar ik heen wil tijdens een reis op deze manier goed op volgorde te krijgen. Dat ik onder het rijden een andere route kies is niet belangrijk, wel dat ik de punten die ik wil zien op een bepaalde volgorde heb staan zodat het een soort rondreis wordt.
Hieronder de bijvoorbeeld onze elfstedentocht waar we twee weken over deden.
elfstedentocht.jpg
elfstedentocht.jpg (56.83 KiB) 382 keer bekeken
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1594
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: Trip plannen met een tool/site



Bericht door DiffRental »

Eigenlijk een moeilijke vraag want het is voor iedereen anders.
Wat ik geleerd heb is dat ik geen route meer maak, dat doet mijn navigatie op de dag dat ik verder trek.
Nu doet de Garmin dat vaak maar gebruik ook veel google Maps of kaarten van Apple.

Wat we wel doen is een richting of land bepalen waar we waarschijnlijk naar toe rijden, als we dat weten gaan we nadenken wat we in dat land of streek willen zien. Die info krijg je vaak van horen zeggen en door wat te zoeken op google. (Of leest het hier)
De interessante wegen of bezienswaardigheden sla ik op.
De slaapplek zoeken we onderweg wel op in google Maps, Campercontact of wat we tegenkomen.
Groeten Peter
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1793
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Trip plannen met een tool/site



Bericht door doov »

Precies dat.
Maak grofweg een plan waar je heen wilt.
Bepaal of je snelweg wilt rijden of binnendoor. En hoeveel kilometers een etappe mag zijn.
Navigeer per dag naar je volgende bestemming.
En de grap is, je doet nooit wat je van te voren bedenkt.

Wij rijden de eerste dag meestal een fors deel over de snelweg. Dat schiet lekker op.
De dagen er na gaat de navi in de stand “snelwegen vermijden” en rijden we lekker binnendoor.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Trip plannen met een tool/site



Bericht door TestCase »

Heren, het gaat er niet om wat wij doen, het gaat erom wat ts wil. Die wil even spelen en vooraf genieten en plannen etc. Doe ik vaak ook en achteraf wijk er ook vaak vanaf.
Sommige mensen kunnen zich nu al amuseren met plannen en zoeken. Raar? Nee hoor


//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Trip plannen met een tool/site



Bericht door appellover »

Bij ons bepaalt de weersverwachting de route .
Gr.Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Trip plannen met een tool/site



Bericht door hurktoilet »

Weersverwachting in combinatie met de atlas met de kleine weggetjes (in Frankrijk en Spanje de Michelin 1:200.000, in Duitsland de Adac), met dien verstande dat als gedachte route naar links gaat, maar het rechts toch mooier lijkt, we naar rechts gaan.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Plaats reactie