camperstalling

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Hans Be
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 21 jan 2022, 11:07

camperstalling



Bericht door Hans Be »

Goedendag, Ik ben aan het overwegen om een camperstalling te gaan beginnen. Nu zou ik graag willen weten waar het meeste vraag naar is.
Of hele luxe aparte camperboxen, of een hal met toegewezen parkeerplekken voor uw camper, dus zonder afscheidingen.
Verder zou ik ook graag willen weten welke opties U als camper bezitter graag zouden willen hebben bij de stalling.
Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1715
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: camperstalling



Bericht door Sandor Gora »

Graag hier vlak bij ons. En niet te duur.
Een eenvoudige hal is goed genoeg, wel met 230v. En 24/7 ophalen en wegzetten zonder afspraak.
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
Gebruikersavatar
TonenJolanda
Berichten: 145
Lid geworden op: wo 21 jun 2017, 9:00
Locatie: Rijswijk (ZH)

Re: camperstalling



Bericht door TonenJolanda »

Wat Sandor zegt. En misschien als extra een sani-station. Ik ben wel eens in het weekend op een CP waar ik geen grijs water kan lozen. De mogelijkheid om mijn auto achter te laten zou ik ook wel fijn vinden.
Groet, Ton
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: camperstalling



Bericht door gjvonk »

En een mogelijkheid voor opslag van gasflessen, water, afvalwater, en een wasplaats met een hoge loopsteiger links en rechts zodat ook de bovenkant schoon gemaakt kan worden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: camperstalling



Bericht door Bob Diesel »

Dat 24/7 lijkt leuk
Maar wie bewaakt de stalling
Wie controleert of jij of een ander schade aan jou of een ander zijn spul schade veroorzaakt
En hoe luxer hoe duurder :idea:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6229
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: camperstalling



Bericht door Bas vd laar »

Wie controleert of jij of een ander schade aan jou of een ander zijn spul schade veroorzaakt
Daarom zijn boxen een goed idee, een hekwerk om de camper, er wordt nogal eens schade gereden.
Ik zou het prettig vinden als mijn camper daar stond met een hekwerk er omheen.
Denk dat dat voor velen geldt.
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2121
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: camperstalling



Bericht door jaap van duijn »

Wie kijkt er naar kosten?
Gemakkelijk zeggen door mij met eigendom groot zet met alles erop en aan.
Maar met gemeente belastingen, water, elektra en extra verzekering kom ik op 700.= € per jaar, duur? wel zalig.
Garages in de buurt, heb er zelf nog 2 in de verhuur 1 deur en kunnen 2 auto's in komen op 145.= € p/mnd.
Mensen betalen grif, maar wat voor een camper? in jaar 2000 betaalden we al voor Caravan 450.= € p/jaar met 4x halen/brengen, meer maal mogelijk a 20. per keer
En ja hoe meer luxe hoe meer de kosten worden. Zelf zou ik denken aan afscheiding zoals Bas zegt, als 1e belangrijke zaak en 2e het halen en brengen zeker als 2e, rest vul maar in.

groeten Jaap van Duijn.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: camperstalling



Bericht door Marco Polo »

Kosten zo laag mogelijk
Halen en brengen eenvoudig.
Verder geen gezeur over gastanks en accu’s erin of eruit
Dat is het wel zo’n beetje.
Gebruikersavatar
tranny
Berichten: 1565
Lid geworden op: ma 15 nov 2021, 23:41
Locatie: twente

Re: camperstalling



Bericht door tranny »

Hans Be schreef:
do 27 jan 2022, 11:30
Goedendag, Ik ben aan het overwegen om een camperstalling te gaan beginnen.
De (on)mogelijkheden m.b.t. het daar geldende bestemmingsplan heb je hopelijk wel eerst goed gecontroleerd?
(deze opmerking even om teleurstellingen te voorkomen, ik ken enkele personen die hierdoor hun net geopende stalling ook weer snel moesten sluiten)
rustig aan, ben ik ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4368
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: camperstalling



Bericht door jheeck »

Waarom of-of? Ik zie ook stallingen met verschillende keuzes met elk hun eigen prijsstellingen. Ik ben nu gebonden aan vaste haal- en brengmomenten maar tot dusver is dat geen groot bezwaar. Als ik met onbeperkt toegang zou kunnen stallen lijkt me dat heel prettig maar dat hangt dan weer heel erg van de tarieven af.
Een stalling bij mij in de buurt heeft afgescheiden boxen aan de kop(pen) van de loods zitten en kan daarmee diverse niveaus van dienstverlening bieden.
stalling.jpg
stalling.jpg (194.34 KiB) 649 keer bekeken
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Gebruikersavatar
the kapitein
Berichten: 331
Lid geworden op: di 04 aug 2015, 21:00

Re: camperstalling



Bericht door the kapitein »

De vraag zou eerder moeten zijn. Wat wil je er max voor uitgeven? 100 euro per maand? Voor een luxe plek? Of minder met minder luxe.

Marco.

Ps: Ik zelf zou vooral een overdekte plek met stroom fijn vinden. Voor de rest regel ik zelf wel.

Verstuurd vanaf mijn SM-A525F met Tapatalk

Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: camperstalling



Bericht door gjvonk »

Ik sta nu in een voormalige bloemenkas. Dat heeft als voordeel dat de zonnepanelen de accu's op peil kunnen houden en er geen additionele 230Volt nodig is.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
Adfur
Berichten: 688
Lid geworden op: zo 07 okt 2012, 19:23
Locatie: Het Gooi

Re: camperstalling



Bericht door Adfur »

Mag het van de Gemeente? In veel Gemeentes moge caravans wel, maar campers niet, zoals bij de meeste stallingen in Almere. Is je stalling (opstal) verzekerd en wat zijn de voorwaarden van de verzekering, b.v. accu's moeten afgekoppeld zijn e.d? Ik zou niet voor boxen gaan, kost extra ruimte en dus duurder voor de campereigenaar. Daarbij kan in geval van nood ook minder snel ontruimd worden..
Zelf in- en uitrijden? In mijn geval zet de stallingseigenaar hem weg en zet hem klaar. Je moet m.i. niet iedere Jan Doedel dit laten doen, als ik zie hoe sommigen zitten te klooien bij het manoeuvreren.
Pössl Globecar Campscout Citroën Jumper 2.2 HDI 150 PK 636cm + Busbiker
Gebruikersavatar
Adfur
Berichten: 688
Lid geworden op: zo 07 okt 2012, 19:23
Locatie: Het Gooi

Re: camperstalling



Bericht door Adfur »

gjvonk schreef:
do 27 jan 2022, 16:30
Ik sta nu in een voormalige bloemenkas. Dat heeft als voordeel dat de zonnepanelen de accu's op peil kunnen houden en er geen additionele 230Volt nodig is.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Nadeel is de snellere veroudering van rubbers, kunststof opbouw en kit door zonlicht. Mijn camper staat in het donker. De accu's staan niet onder stroom en zijn afgekoppeld. Na een half jaar start hij nog prima en is huishoud ook nog ok.
Pössl Globecar Campscout Citroën Jumper 2.2 HDI 150 PK 636cm + Busbiker
Plaats reactie