camperstalling

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: camperstalling



Bericht door gjvonk »

Wij hebben een buscamper en ja de veroudering van rubbers zou een issue kunnen zijn. De kas wordt wel 1x per jaar geblindeerd met landbouwkalk.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 873
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: camperstalling



Bericht door FrankdB »

Voor mij:
  • Een ruime box heeft de voorkeur, mits betaalbaar
  • Stroom
  • 24/7 toegang zonder vooraf aanmelden
  • Mogelijkheid voor het lozen van grijs water en chemisch toilet
Frank
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22718
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: camperstalling



Bericht door PaulBng »

"Betaalbaar" is een erg rekbaar begrip..

Voor mij:

- onbeperkt halen en brengen.
- je weet altijd wel de dag van tevoren, dus dag ervoor melden is prima
- water innemen en grijs water lozen. Chemisch toilet hoeft voor mij niet
- 230v hoeft voor mij niet. Zelfs niet als er geen daglicht is. Alhoewel daglicht wel een pre is
- auto achterlaten. Ik mocht dat, sinds een jaar niet meer. Dus nu een uur fietsen, anderhalf uur OV of iemand strikken. Dus max 10km van huis
- zelf in- en uitrijden of laten doen. Maakt me niet uit


Paul
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: camperstalling



Bericht door gjvonk »

Gedeeld worden in ieder geval
- 24/7 ophalen
- keuzevrijheid voor privé box (geautomatiseerd systeem waarbij je je camper buiten een trolley platform op rijdt, wat vervolgens automatisch in een loods ondergebracht wordt?)
- vers-, grijs- en zwartwater faciliteiten
- wasplaats
- keuzevrijheid stroomvoorziening
- betaalbaar...

Wat dat laatste betreft: ik zou opties op extra wel fijn vinden:

Mijn gasflessen kan ik nu nog kwijt in een buiten fietsenberging bij mijn werk, na mijn pensioen niet meer en ik wil ze ook niet in de garage van onze drive-in woning.

Na een trip met de camper (6 tot 8x per jaar) ga ik naar een wasplaats met hogedruk, ben daar gemiddeld €12 aan kwijt. Om de bovenkant te kunnen doen moet ik.een huishoud trap meenemen. Een hogedruk- en borstelwasplaats met een hoge loopbrug (minimaal + 150 cm) aan (tenminste 1) zijkant maakt dat je ook de bovenkant kunt schoonmaken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: camperstalling



Bericht door AadenAnke »

Mijn buscamper staat buiten op een vaste plek! Kan hem 24/7 brengen en halen verder geen voorzieningen. Water tappen zou wel kunnen en mogen. Nog geen 7 km van huis

Gr Aad
Gebruikersavatar
Antonis
Berichten: 261
Lid geworden op: vr 05 apr 2019, 8:48
Locatie: Rijsbergen bij Breda

Re: camperstalling



Bericht door Antonis »

Mijn camper staat in een hal. De eigenaar zet hem binnen en buiten. Kosten zijn 73€ per strekkende meter. Halen en brengen kan alleen op woensdagavond of zaterdagmorgen op afspraak via mail of app. Daar ben je ook zo aan gewend. Stroom is niet aanwezig en dat is wel jammer want als je langere tijd stilstaat zou je een druppellader kunnen aansluiten en dat is nu niet mogelijk. Gasflessen blijven in de camper en personenauto kan ik achterlaten. In mijn omgeving kom je nergens aan een plaats. Alles staat hier al jaren vol.
Ton
Hans Be
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 21 jan 2022, 11:07

Re: camperstalling



Bericht door Hans Be »

Aan ieder alvast bedankt voor de reacties.
Inderdaad moet vergunning nog geregeld worden, maar dit zou volgens adviesbureau wel te doen zijn.
Het 24/7 beschikbaar zijn is voor vele blijkbaar nogal belangrijk. Dit is eenvoudig op te lossen door deur of poort die open te bellen is.
Het zelf laten parkeren binnen in hal lijkt me te risicovol ivm schade aan andere campers. Vandaar het idee van camperboxen. Dit vraagt wel een veel grotere investering en daarom uit eindelijk ook veel duurder voor gebruiker. Niet iedereen heeft dit er voor over.
Mogelijk is het plaatsen van degelijk hekwerk tussen de parkeerplaatsen ook al voldoende.

Het aanbieden van stroom en of eventueel centraal punt voor veilige opslag van gastanks, zal vooral afhangen van hoe daar de verzekering naar kijkt.
Ook ontvangen van vuil en grijs water is technisch niet zo moeilijk te realiseren, evenals het aanbieden van een wasplaats en compressor.

groet Hans
Gebruikersavatar
Huub56
Berichten: 1216
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 13:17
Locatie: Melick Limburg

Re: camperstalling



Bericht door Huub56 »

En Hans, ongeacht wat je bouwt en welke voorzieningen je aanbrengt en wat de prijs is: het staat altijd vol dat hoef je je niet bang voor te maken. Er is plaats te weinig dus aanbod genoeg die er willen staan.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22718
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: camperstalling



Bericht door PaulBng »

Waar ongeveer zou dit gaan gebeuren?


Paul
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: camperstalling



Bericht door gjvonk »

Huub56 schreef:En Hans, ongeacht wat je bouwt en welke voorzieningen je aanbrengt en wat de prijs is: het staat altijd vol dat hoef je je niet bang voor te maken. Er is plaats te weinig dus aanbod genoeg die er willen staan.
Eens: ik heb ook mazzel dat ik weer terecht kan bij de stalling waar ik stond. Hij staat eigenlijk vol.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
tranny
Berichten: 1565
Lid geworden op: ma 15 nov 2021, 23:41
Locatie: twente

Re: camperstalling



Bericht door tranny »

Hans Be schreef:
vr 28 jan 2022, 8:49
Het aanbieden van stroom en of eventueel centraal punt voor veilige opslag van gastanks, zal vooral afhangen van hoe daar de verzekering naar kijkt.
Ook ontvangen van vuil en grijs water is technisch niet zo moeilijk te realiseren, evenals het aanbieden van een wasplaats en compressor.
Een kennis van me is bezig geweest om zo'n loos- en wasplaats te realiseren bij zijn caravan-/camper-/oldtimerstalling.
Hij kon het vergunning technisch alleen legaal krijgen onder de voorwaarde van een vloeistofdichte vloer met vuil- en vetafscheiders... en daarmee was het een te kostbare (en ook niet rendabele) investering met zijn ca. 50 stallingsplaatsen.
Stroomvoorziening voor een druppellader bied hij wel, en losse gasflessen moeten verwijderd worden. (geen opslagmogelijkheid aanwezig)
rustig aan, ben ik ook de hele dag druk mee...
Hans Be
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 21 jan 2022, 11:07

Re: camperstalling



Bericht door Hans Be »

PaulBng schreef:
vr 28 jan 2022, 10:39
Waar ongeveer zou dit gaan gebeuren?


Paul
Vlak bij Breda, ongeveer 1 km van snelweg knooppunt. Dus ik denk top toplocatie
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: camperstalling



Bericht door gjvonk »

Jammer, te ver, ik kan nu op de fiets

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
leomerymilles
Berichten: 674
Lid geworden op: zo 14 mei 2017, 18:43
Locatie: Nieuw Lekkerland

Re: camperstalling



Bericht door leomerymilles »

Ik sta ook buiten halen brengen 6 dagen per week. Klussen mag ook
150€ per jaar
Geen water geen stroom
500 meter van huis
Overweeg een hoes
Maar dan moet ik op de plaats van de zonnepanelen een doorschijnend stuk in de hoes maken
Groeten leo

Verstuurd vanaf mijn SM-A326B met Tapatalk

Plaats reactie