Boycot Spotify

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Uitgeschreven

Re: Boycot Spotify



Bericht door Uitgeschreven »

Ik denk dat een boycot geen zin heeft. Je moet zoveel mogelijk aandelen kopen zodat je invloed kunt uitoefenen. Maar ik begrijp ook wel dat dat voor veel AOW'ers problematisch is.

Martin
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45205
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Boycot Spotify



Bericht door thole »

Ik heb respect voor Neil Young omdat hij uit principe zijn muziek van Spotify heeft laten verwijderen omdat deze een platform biedt aan de vechtsporter/comedian Joe Rogan die desinformatie over corona verspreidt.
Honderden wetenschappers hadden dit al aangekaart bij Spotify die hier niet op reageerde, het grote geld regeert.
Door zijn principiële actie verliest Neil Young 60 % van zijn inkomsten.
We luisteren nooit Spotify , we streamen alle muziek gratis via Sonos Music sinds we een Sonos Soundbar en een Sonos One hebben aangeschaft.
Stream zo maar eens het album 'After the Goldrush' van Neil Young, prachtig.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
metatoon
Berichten: 9686
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Boycot Spotify



Bericht door metatoon »

Spotify oefen ik buiten de deur uit. :cheers:

Gr. Toon.
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Gebruikersavatar
poldertoerist
Berichten: 251
Lid geworden op: za 08 jan 2022, 16:03

Re: Boycot Spotify



Bericht door poldertoerist »

Prima dat Neil voor zijn mening uitlomt een geen medium wil delen met iemand die desinformatie verspreidt.

Dat Spotify het mogelijk maakt dat iemand dat doet, tja. Op zich kan het geen kwaad als er ergens een tegengeluid te horen is. Het gaat pas mis als er een algoritme is dat op basis daarvan jouw voorkeur denkt te bepalen en je alleen nog maar dit soort podcasts krijgt voorgesteld (zoals Google dat doet met zijn zoekmachine en YouTube) .. en je dus iets wat geroepen wordt ook niet meer kan checken. Voordat je weet kom je dan in een digitaal net terrecht met alle gevolgen van dien.

En wat Neil betreft... hij stond in geen enkel Spotify lijstje van me. Zelfs niet in mijn lijstje met ouwe meuk.https://open.spotify.com/playlist/3dz6M ... =copy-link

Dus geen probleem.



Verstuurd vanaf mijn SM-A715F met Tapatalk

metatoon
Berichten: 9686
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Boycot Spotify



Bericht door metatoon »

Je mag wel even proeven.
Vrijblijvend uiteraard.


https://youtu.be/sSWxU-mirqg

Gr. Toon.
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Will
Berichten: 3551
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Boycot Spotify



Bericht door Will »

En wat Neil betreft... hij stond in geen enkel Spotify lijstje van me. Zelfs niet in mijn lijstje met ouwe meuk.
Moet je toch eens doen en een optreden bekijken op You - Tube de passie spat er van af.
De musicale kant van deze man hoe hij te keer gaat op zijn electrische gitaar en zo ingetogen accoustisch geweldig.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Nugget1
Berichten: 491
Lid geworden op: vr 29 jun 2012, 15:27

Re: Boycot Spotify



Bericht door Nugget1 »

Het zal Spotify een rotzorg zijn als een lid van een wereldwijd nauwelijks bekend camperforum oproept tot een boycot omdat een favoriete artiest niet meer te beluisteren is op Spotify. Bovendien vind ik dit forum niet het medium om op te roepen tot een boycot, ook al klinkt de oproep redelijk ridicuul.
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Boycot Spotify



Bericht door Mickel Moen »

Je hebt gelijk. Ik heb het gisteravond ook in een opwelling gepost. Hoewel ik wel helemaal achter de beslissing van Neil Young sta. Het is ook niet zo, dat ik dagelijks Neil Young afspeel. Gisteravond dus wel. Door de berichtgeving rondom deze kwestie even kijken. Het stond er nog allemaal op. Dus ging ik mijn favoriete album, “Live rust” beluisteren. En ineens verdwenen alle nummers. Het moment dat de muziek er dus vanaf werd gehaald. Dat was wel een bizar moment.

En zeker op alle streamingdiensten staat muziek, waarbij je vraagtekens kunt zetten bij de teksten. Aan de andere kant, mag er best ook wat zelfcensuur van een bedrijf zijn. Wat Spotify overigens ook doet, volgens eigen zeggen. Met deze Rogan hebben ze een miljoenencontract en ligt het blijkbaar wat anders. Volgens berichtgeving van CNN vanochtend, is het ook nog eens een regelrechte racist.

En zeker. Neil Young heeft zelf de beslissing genomen om niet meer op Spotify te beluisteren te zijn. En inderdaad zet een oproep op dit forum geen zoden aan de dijk.

Ik denk, dat ik toch maar eens naar een andere streamingdienst ga omkijken.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Zonneke
Berichten: 1751
Lid geworden op: zo 09 sep 2018, 19:47

Re: Boycot Spotify



Bericht door Zonneke »

Tenzij het Neilyoungchannel niet van hem is staat hij wel nog op YT.
Als er nu 1 medium is waar je heel veel complotten kan vinden is het daar wel. :-B
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27440
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Boycot Spotify



Bericht door Marco Polo »

Heel “woke” Geert :P :mrgreen:
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1804
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Boycot Spotify



Bericht door doov »

Staat Ali B nog op Spotify eigenlijk?

Borsato?
Gebruikersavatar
Zonneke
Berichten: 1751
Lid geworden op: zo 09 sep 2018, 19:47

Re: Boycot Spotify



Bericht door Zonneke »

Yep en op 1 staat dat hij alleen bij jou huilt. :-B
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45205
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Boycot Spotify



Bericht door thole »

Zonneke schreef:
do 27 jan 2022, 14:24
Tenzij het Neilyoungchannel niet van hem is staat hij wel nog op YT.
Als er nu 1 medium is waar je heel veel complotten kan vinden is het daar wel. :-B
Toch doet You Tube hetzelfde als veel andere social media: o.a complotdenkers worden verwijderd.
Voorbeelden: Lange Frans is van You Tube verwijderd, Willem Engel’s account is al een tijdje geschorst van Twitter etc.

‘Keep on rocking in a Free World’ van Neil Young(Harvest) schalt hier door de kamer.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Boycot Spotify



Bericht door de Jonckheer »

Ik vraag mij wel af wie eigenlijk bepaald wat desinformatie is. De wetenschap? Maar er is niets zo veranderlijk als diezelfde wetenschap, wat vandaag goed is, is morgen achterhaald.
Woke, dat is pas erg. Mensen wegzetten en buitensluiten omdat ze een andere mening zijn toegedaan. Alles wat niet welgevallig is moet weg en kapot, van Zwarte Piet tot standbeelden, noem maar op. Het is een rare wereld waarin we leven momenteel, ik verlang naar de rust van 50 jaar geleden toen we elkaars mening nog konden respecteren.
Plaats reactie