Velgen en banden

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
meijdoel
Berichten: 480
Lid geworden op: do 03 dec 2009, 20:28
Locatie: NB

Velgen en banden



Bericht door meijdoel »

Hallo
Ik heb in december een Carthago camper gekocht in Duitsland daar zitten nu 15 inch wielen onder met een Turkse band.
Nu wil ik er 16 inch lichtmetalen velgen met een goede band er opleggen wie weet hier een goed adres voor misschien in Duitsland.
PS misschien via een PB
Zijspan
Berichten: 2575
Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal

Re: Velgen en Banden



Bericht door Zijspan »

Er zijn voldoende banden handel die je een goed product kunnen verkopen, let vooral op de load index van de band en de velg, beter een beetje meer dan minder.
Een aanrader kwa bedrijf heb ik wél maar die woont hier in Portugal dat is misschien net wat ver weg😉
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2174
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Velgen en Banden



Bericht door DucatoDolf »

Duitsland is groot. Waar in Duitsland? Niet dat ik ideeën heb. Maar net over de grens of in Berlijn scheelt bijna een dag rijden.

Verder zijn er een aantal grote online bandenboeren die de banden bij je thuis bezorgen of bij de plaatselijke bandenboer die ze er voor je op kan leggen. Heb ik nu een paar keer gedaan. De bandenboer die ze er op legt verdient er geen hol aan, alleen aan het monteren voor een paar tientjes. Maar bij redelijk specifieke banden kunnen ze vaak toch niet concurreren.

Als je dat allemaal te lastig vindt zou ik een willekeurig bandenbedrijf in de buurt zoeken. Kijk vast online welke banden erg populair zijn of goed scoren op geluid, milieu etc. en maak een paar selecties. Zo heb je een idee waar je het over hebt en ongeveer wat de prijzen zijn. Kan de bandenboer je verder helpen met een leuke deal.
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: Velgen en Banden



Bericht door jurgenc »

autobandenmarkt.nl, autobandenmarkt.be en alle mogelijke varianten zijn van delti.com, een Duits bedrijf dat online banden, velgen, banden op velg ... verkoopt. Zelf goede ervaringen mee, ook na een onvolledige levering.
De Duitse link: https://www.reifendirekt.de/
H20
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Velgen en Banden



Bericht door Bob Diesel »

Ik had laatst banden nodig voor mijn personen auto
Internet afgestruind omdat ik wist welk merk en type
Had toen een idee vd prijs en een adres , :!:
Kon ze bij de lokale garage laten leveren en ook monteren
Ben daar toen eerst ff langs gegaan , en die vroeg :?: welke band en prijs
Waar op hij de telefoon nam , ff zijn leverancier belde,
En Bob nog iets goedkoper uit was , en blijkt dat de dorpsgarage er een klant bij heeft
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
McLouis-078
Berichten: 221
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 15:56
Locatie: Dordrecht

Re: Velgen en Banden



Bericht door McLouis-078 »

Pas op met via internet banden kopen. In de voorwaarden staat veelal dat deze maximaal 36 maanden oud mogen zijn. Je koopt dan dus nieuwe banden die 3 jaar oud zijn, hetgeen betekend dat je feitelijk na 3 jaar weer aan vervanging toe bent
makkelijk is moeilijk zat
Gebruikersavatar
amigob2
Berichten: 1024
Lid geworden op: di 11 mei 2021, 16:52

Re: Velgen en Banden



Bericht door amigob2 »

Hier een eerlijk antwoord over leeftijd van banden ( en niet wij van WC eend adviseren WC eend )
https://www.anwb.nl/experts/auto/93/hoe ... anden-zijn
Mercedes Sprinter 4x4 2010, camper in wording
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13342
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Velgen en banden



Bericht door hathi »

Amigo :thumbup: ,vooral,deze,…quote anwb. helaas kunnen wij niet in de band kijken,….nee ,maar dat risico,heb je zelfs bij een Nieuwe band, zeker bij de tegenwoordige budget banden, mijn Michelins ,liggen er daarom altijd 10/12 jaar op,en in 55 jaar,nog Nooit problemen gehad,precies zoals je aangeeft Wc eend….De verzekeringen,dekken zich in,tegen gevolgschade,v goedkope klap banden,en de Bandenboeren,en garages,doen natuurlijk vrolijk mee,allemaal omzet :-B
Hans
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: Velgen en Banden



Bericht door jurgenc »

mr Tabbert schreef:
do 27 jan 2022, 9:41
Pas op met via internet banden kopen. In de voorwaarden staat veelal dat deze maximaal 36 maanden oud mogen zijn. Je koopt dan dus nieuwe banden die 3 jaar oud zijn, hetgeen betekend dat je feitelijk na 3 jaar weer aan vervanging toe bent
Bij de firma in mijn link, waren de winter camperbanden minder dan 6 weken oud. Gekocht begin oktober, geproduceerd in augustus van dat jaar. Die grote internetbandenboer(en) levert (leveren) redelijk wat volumes.
H20
Peter+Annie
Berichten: 1336
Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
Locatie: Roosendaal

Re: Velgen en Banden



Bericht door Peter+Annie »

mr Tabbert schreef:
do 27 jan 2022, 9:41
Pas op met via internet banden kopen. In de voorwaarden staat veelal dat deze maximaal 36 maanden oud mogen zijn. Je koopt dan dus nieuwe banden die 3 jaar oud zijn, hetgeen betekend dat je feitelijk na 3 jaar weer aan vervanging toe bent
Waar haal je dat onzalige idee vandaan ??
Gebruikersavatar
meijdoel
Berichten: 480
Lid geworden op: do 03 dec 2009, 20:28
Locatie: NB

Re: Velgen en banden



Bericht door meijdoel »

Ik moet ook nieuwe banden, maar ben aan het twijfelen Tussen Continental VanContact 4Season. Goodyear Vector 4 Seasons . Michelin .Agilis CrossClimate
of de wat goedkoper hankooks wat zijn jullie ervaringen hier over
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10101
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Velgen en Banden



Bericht door Peter LMC »

Peter+Annie schreef:
vr 28 jan 2022, 16:53
mr Tabbert schreef:
do 27 jan 2022, 9:41
Pas op met via internet banden kopen. In de voorwaarden staat veelal dat deze maximaal 36 maanden oud mogen zijn. Je koopt dan dus nieuwe banden die 3 jaar oud zijn, hetgeen betekend dat je feitelijk na 3 jaar weer aan vervanging toe bent
Waar haal je dat onzalige idee vandaan ??
Er zijn verzekeringen die voorschrijven dat je banden maar max 6 jaar oud mogen zijn.
Of was het 5 jaar :?:
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10101
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Velgen en banden



Bericht door Peter LMC »

Ik ben gestopt met banden te kopen bij de internet bedrijven.
Het laatste setje (4 stuks) bleek al 5 jaar oud te zijn toe deze bij mij geleverd werd.
Dus per ommegaande weer retour.
Je kunt aan de verzend stikkers precies herleiden waar deze vandaan komen.
Toen banden besteld via de plaatselijke bandenboer.
Deze kwamen van dezelfde leverancier/importeur en maar 3 maanden oud.
Hoe graag wil je bedondert worden als je er geen (banden) verstand van hebt.
Als ik de prijzen op dit moment bekijk op internet dan kun je voor dezelfde prijs
de banden bij een bandenboer bestellen en dan ben je uiteindelijk nog goedkoper uit ook.
En dan bedoel ik met montage en balanceren er bij natuurlijk.
En als het niet goed is dan kun je terug naar de bandenboer voor garantie.
Gebruikersavatar
Pienmajer
Berichten: 561
Lid geworden op: zo 06 dec 2015, 21:12
Locatie: Sittard

Re: Velgen en banden



Bericht door Pienmajer »

Ik rijd continental 4season2 225/75/16 120/121R (met alpine symbool dus erkend als winterband in Duitsland).
Ben tevreden, geen klachten. Nadeel: duur € 180 zonder montage.
Maar heb geen ervaring met andere all season banden.
Plaats reactie