Frankrijk, Italie of Kroatië?

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Frankrijk, Italie of Kroatië?



Bericht door Marco Polo »

Na de overtocht vanuit Ancona naar Split met Jadrolina hadden we ook 100% controle dit jaar.
Zal niet specifiek aan de relatie met Slovenië liggen.
Gebruikersavatar
Jan Pieter
Berichten: 315
Lid geworden op: do 08 dec 2005, 22:34
Locatie: Renkum

Re: Frankrijk, Italie of Kroatië?



Bericht door Jan Pieter »

Die stijle helling klopt wel die is net na de grensovergang daar moet je een stuk de berg op. Daar staat het vaak vast je komt dan uit in een dorpje waarna je weer snelweg hebt. Hoe het nu is weet ik niet ze zijn die stukken wel steeds aan het verbeteren.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
bensto
Berichten: 126
Lid geworden op: za 08 nov 2008, 21:26
Contacteer:

Re: Frankrijk, Italie of Kroatië?



Bericht door bensto »

Nog even terug naar het eerste bericht van ts. Alleengaande moeder met twee dochters (11 en 14 jaar) die met zijn drieën enthousiast gaan camperen - niet voor de eerste keer. Is het ook een idee om de dochters actief bij de reis te betrekken? Bijvoorbeeld 1 dochter route en bestemming laten uitstippelen en 1 (in samenspraak met route zus) overnachtingsplek waar het ook voor tieners prettig toeven is. In beide gevallen interessant om andere meiden te consulteren niet per se op camperforum. Mijn ervaring met tieners op reis is van heel lang geleden en dat was niet altijd 100% stimulerend ("ja duhh....") - maar zeker de moeite waard. Heb je hier wat aan?
Veel plezier ook in de voorbereiding!
met vriendelijke groet
Bensto
NB trotse bezitter van -->Karmann Dexter 550;
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Frankrijk, Italie of Kroatië?



Bericht door de Jonckheer »

Wat ik mij afvraag is, waarom een eindbestemming? Je hebt toch een camper? Bepaal ongeveer welke richting je uit wilt en ga, dat is nou juist het leuke van een zwerfauto, het zwerven. Zoek gewoon kris kras op reis wat campings of camperplaatsen uit. 100% rekening houden met de tieners hoeft ook niet, het zijn geen kleine kinderen die bezig gehouden moeten worden en bovendien zal verreweg het meeste ze ontgaan omdat ze bijna voortduren op hun mobieltje zitten, toch? :lol:
Toen onze dochter nog een tiener was hadden we een grote caravan en daarmee zwierven we ook rond van camping naar camping kris kras door Europa, dat is niet voorbehouden aan een camper. Wij maakten uit waar we heen gingen, ik heb van de dochter nooit gehoord dat ze daar een probleem mee had en dat was nog lang voordat er mobieltjes bestonden.
DJSmiley
Berichten: 3998
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
Locatie: Nunspeet

Re: Frankrijk, Italie of Kroatië?



Bericht door DJSmiley »

Die meiden erbij betrekken zal de grootste 'uitdaging' worden, zeker met 14 jaar krijgen ze een eigen willetje. Maar onmogelijk is het niet.

En ik denk dat je met 3 dames in zo'n ding ook de grootste schik kan hebben als je die kids een ouderwetse kaart laat lezen en de route tussen 2 dorpen laat regelen.

Geen telefoon voor nodig, wel het plezier.
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
Mirjam34
Berichten: 121
Lid geworden op: ma 02 jul 2018, 17:07

Re: Frankrijk, Italie of Kroatië?



Bericht door Mirjam34 »

Jan Pieter schreef:
wo 26 jan 2022, 22:17
Die stijle helling klopt wel die is net na de grensovergang daar moet je een stuk de berg op. Daar staat het vaak vast je komt dan uit in een dorpje waarna je weer snelweg hebt. Hoe het nu is weet ik niet ze zijn die stukken wel steeds aan het verbeteren.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Jaaa precies en die vind ik wel spannend..misschien eens kijken dat ik hier ergens de hellingproef kan oefenen. Had t met mn auto totaal niet spannend gevonden...maar met mn camper nog nooit echt gedaan...
Mirjam34
Berichten: 121
Lid geworden op: ma 02 jul 2018, 17:07

Re: Frankrijk, Italie of Kroatië?



Bericht door Mirjam34 »

Peter+Annie schreef:
wo 26 jan 2022, 21:45
Mirjam34 schreef:
wo 26 jan 2022, 21:22
Ik meen me te herinneren dat de grensovergang bij Koper om Kroatië in te komen een drama was...dat je daar tijden stond te wachten en dat dit op een steile helling is....

Weet iemand dit?
IK heb me daar afgelopen jaar ook over verwonderd;wij gingen bij Metlika/Jurivski brod( Novo Mestro-Karlovac) van Slovenie Kroatie in,er stonden een auto of 5 a 6 vóór ons in de rij ( bij de Kroaat): allemaal ID kaart controle,QR code controle,dat heeft alles bijeen zo n 30 minuten geduurd.
Beiden zijn EU lid,Slovenie is een Schengenland,maar Kroatie niet.
En echte vrienden zijn het niet,daar zal de geschiedenis wel mee te maken hebben,er zit m.i . nog veel oud zeer wat maar heel langzaam slijt.
Haha nou t gaat me meer om de hellingproef hierin dat onderlinge dingen tussen Kroatië en Slovenië :lol:
Even wachten vind ik niet zo erg...
Mirjam34
Berichten: 121
Lid geworden op: ma 02 jul 2018, 17:07

Re: Frankrijk, Italie of Kroatië?



Bericht door Mirjam34 »

bensto schreef:
wo 26 jan 2022, 23:29
Nog even terug naar het eerste bericht van ts. Alleengaande moeder met twee dochters (11 en 14 jaar) die met zijn drieën enthousiast gaan camperen - niet voor de eerste keer. Is het ook een idee om de dochters actief bij de reis te betrekken? Bijvoorbeeld 1 dochter route en bestemming laten uitstippelen en 1 (in samenspraak met route zus) overnachtingsplek waar het ook voor tieners prettig toeven is. In beide gevallen interessant om andere meiden te consulteren niet per se op camperforum. Mijn ervaring met tieners op reis is van heel lang geleden en dat was niet altijd 100% stimulerend ("ja duhh....") - maar zeker de moeite waard. Heb je hier wat aan?
Veel plezier ook in de voorbereiding!
Ik betrek ze wel bij het hele reisplan ja maar laat ze geen dingen uitstippelen haha. Ze zijn gelukkig super makkelijk en vinden alles wel leuk :thumbup:
Mirjam34
Berichten: 121
Lid geworden op: ma 02 jul 2018, 17:07

Re: Frankrijk, Italie of Kroatië?



Bericht door Mirjam34 »

de Jonckheer schreef:
do 27 jan 2022, 8:03
Wat ik mij afvraag is, waarom een eindbestemming? Je hebt toch een camper? Bepaal ongeveer welke richting je uit wilt en ga, dat is nou juist het leuke van een zwerfauto, het zwerven. Zoek gewoon kris kras op reis wat campings of camperplaatsen uit. 100% rekening houden met de tieners hoeft ook niet, het zijn geen kleine kinderen die bezig gehouden moeten worden en bovendien zal verreweg het meeste ze ontgaan omdat ze bijna voortduren op hun mobieltje zitten, toch? :lol:
Toen onze dochter nog een tiener was hadden we een grote caravan en daarmee zwierven we ook rond van camping naar camping kris kras door Europa, dat is niet voorbehouden aan een camper. Wij maakten uit waar we heen gingen, ik heb van de dochter nooit gehoord dat ze daar een probleem mee had en dat was nog lang voordat er mobieltjes bestonden.
Ik snap je punt wel hoor maar heb t voor nu liever nog even uitgestippeld...vind de voorpret ook wel heel erg leuk en voelt voor nu ook wat prettiger. Afgelopen zomer van Drenthe naar Limburg gegaan over 4 campings dus pakken zeker het voordeel van de camper maar nog wel wat gepland allemaal ;;-)
Mirjam34
Berichten: 121
Lid geworden op: ma 02 jul 2018, 17:07

Re: Frankrijk, Italie of Kroatië?



Bericht door Mirjam34 »

DJSmiley schreef:
do 27 jan 2022, 9:06
Die meiden erbij betrekken zal de grootste 'uitdaging' worden, zeker met 14 jaar krijgen ze een eigen willetje. Maar onmogelijk is het niet.

En ik denk dat je met 3 dames in zo'n ding ook de grootste schik kan hebben als je die kids een ouderwetse kaart laat lezen en de route tussen 2 dorpen laat regelen.

Geen telefoon voor nodig, wel het plezier.
Gelukkig vinden die van mij het juist hartstikke leuk , lekker alvast wat plaatjes en filmpjes bekijken van die camping en bedenken wat we er gaan doen/ondernemen :thumbup:
roma
Berichten: 4520
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Frankrijk, Italie of Kroatië?



Bericht door roma »

Juli en augustus is hoogseizoen. In zuid Frankrijk aan de kust is bespreken vaak noodzaak.
Mijn tips: Les Saintes Maries, leuk plaatsje in de Camarque. 3 cp's en 2 campings. direct aan zee.
Gruissan, leuk modern plaatsje met jachthavens en er tegenaan: oud-Gruissan. 1 cp en 1 camping. Fietspad van 2 km tot aan zee.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Frankrijk, Italie of Kroatië?



Bericht door thole »

Ga naar de omgeving die Roma adviseert. Genoeg te doen voor de meiden, naast strandplezier.
En dan lekker via de Route du Soleil naar beneden, onderweg nog een stuk of 2 campings aan doen.
Misschien naast de al genoemde plaatsen door Roma is le Grau du Roi misschien ook wat:
https://www.tripadvisor.nl/Attractions- ... tanie.html
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
roma
Berichten: 4520
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Frankrijk, Italie of Kroatië?



Bericht door roma »

Le Grau du Roi bezoek je met Aigues Mortes vanuit Les Saintes Maries. Le Grau du Roi is leuk, maar grote campings en 2 lelijke dure cp's.
Gebruikersavatar
frank_h
Berichten: 751
Lid geworden op: do 17 nov 2016, 21:42
Locatie: Landgraaf

Re: Frankrijk, Italie of Kroatië?



Bericht door frank_h »

Ik ben afgelopen zomer in het maximale hoogseizoen, begin augustus, met 2 jonge kids naar Zuid-Frankrijk gereden. Mijn vrouw wilde ook naar zee. Druk, veel campings volgeboekt en duur. Veel betaald voor een niet zo fantastische camping maar wel aan het strand, dat dan weer wel.
Mijn tip: Zoek een leuke camping in het binnenland. Daar hadden we zelfs in het hoogseizoen geen problemen met plek vinden. Zwemmen en zonnen gaat prima bij een camping aan een rivier. Ook in het binnenland zijn plekken waar het toeristisch is.

Verstuurd vanaf mijn SM-G780F met Tapatalk

Plaats reactie