Frankrijk, Italie of Kroatië?

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Frankrijk, Italie of Kroatië?



Bericht door Marco Polo »

Je geeft aan geen kaart te kunnen lezen maar ook daar maakt de moderne techniek je het een stuk makkelijker.

Vooral Google Maps.
Die geeft je de meest optimale route naar je bestemming.

Je kan een optie wel of geen snelwegen of tolwegen aan of uit zetten.

De route kan je zoomen en met de papieren kaart kan je dan checken over welke wegen Google je wil sturen.

De wegenkaarten geven de moeilijkheidsgraad over het algemeen duidelijk aan.
Michelin doet bijvoorbeeld:
Rood voor doorgaande provinciale wegen.
Geel voor lokaal
Wit voor uitdagende smalle of slechte wegen

Etc.

En met wat extra tussenpunten in de navi kan je de route eventueel wat meer dwingen zodat je langs de door jou gewenste route blijft rijden.

Maar misschien zie ik het iets te makkelijk :wink:
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Frankrijk, Italie of Kroatië?



Bericht door de Jonckheer »

Een kaart bekijken? Kom nou, het is geen 1990 meer! Je kunt prima overal heen op de navigatie.
Het gaat hier alleen maar over Frankrijk. Niks mis mee maar dat is er met Italië en Kroatië ook niet. Bijvoorbeeld Kroatië: neem een stuk Frankrijk, dan door Zwitserland en rij via Triest Kroatië in. Ga niet rechtsaf Istrië (veel te toeristisch) in maar rij richting Zadar en neem de kustweg (Magistrale), een fantastische route richting Split. Je komt dan prachtige steden en dorpen tegen en ook veel campings, van klein tot groot en van goedkoop tot duur. Google maar eens op Kroatië, zeker als je daar nooit was de moeite zeker waard.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Frankrijk, Italie of Kroatië?



Bericht door Marco Polo »

Moet je er wel even bij vertellen dat je een geboren beroepschauffeur bent met miljoenen kilometers met 15m+ voertuigen achter de kiezen :P :mrgreen:
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Frankrijk, Italie of Kroatië?



Bericht door de Jonckheer »

Je komt op de route naar Kroatië geen enkele haardspeldbocht of ander engs tegen, hoofdzakelijk alleen auto- en snelwegen. De Magistrale is prima te doen, ook voor minder ervaren chauffeurs. Eventueel kan het ook via Duitsland, Oostenrijk en Slovenië, ook prima te doen. Ik denk dat je in Frankrijk eerder voor verrassingen komt te staan dan in Kroatië.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Frankrijk, Italie of Kroatië?



Bericht door Marco Polo »

:thumbup:
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Frankrijk, Italie of Kroatië?



Bericht door Bob Diesel »

Mirjam34 schreef:
wo 26 jan 2022, 10:34
Bob Diesel schreef:
di 25 jan 2022, 22:07


Btw
Dit soort campings vind je bv ook in Marseillan plage , wat kwa dorpje ,winkeltjes ed
Misschien nog leuker is als barcares, ligt er aan hoe oud de 2 ladys zijn :wink:
Ok daar ook nog even kijken dus, de dames zijn 11 en 14! En zit daar ook een boulevard? Ben ik gek op! Ook bij Frejus geweest vond ik ook zo leuk.
Uitzoek werk Marseillan

https://www.camping-frankrijk.nl/zoeken ... arseillan/
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Mirjam34
Berichten: 121
Lid geworden op: ma 02 jul 2018, 17:07

Re: Frankrijk, Italie of Kroatië?



Bericht door Mirjam34 »

de Jonckheer schreef:
wo 26 jan 2022, 13:03
Een kaart bekijken? Kom nou, het is geen 1990 meer! Je kunt prima overal heen op de navigatie.
Het gaat hier alleen maar over Frankrijk. Niks mis mee maar dat is er met Italië en Kroatië ook niet. Bijvoorbeeld Kroatië: neem een stuk Frankrijk, dan door Zwitserland en rij via Triest Kroatië in. Ga niet rechtsaf Istrië (veel te toeristisch) in maar rij richting Zadar en neem de kustweg (Magistrale), een fantastische route richting Split. Je komt dan prachtige steden en dorpen tegen en ook veel campings, van klein tot groot en van goedkoop tot duur. Google maar eens op Kroatië, zeker als je daar nooit was de moeite zeker waard.
Ja juist heel veel in Kroatië geweest maar toen reed mijn ex en was ik meer bezig met de kinderen en andere dingen dan op de weg te letten. In mijn herinnering idd hele mooie goeie brede wegen...maar kan dat dus niet meer met 100 procent zekerheid zeggen. Kroatië is echt thuiskomen voor mij. Gingen altijd DL, Oostenrijk , Slovenië, Kroatië dat weet ik nog wel. Ik vind Istrie prachtig en wil eigenlijk niet verder rijden dan dat..Bijna alle campings daar al gehad in die streek (gaan nl bijna nooit 2x naar dezelfde) behalve Zelena en Laterna zag ik.
Mirjam34
Berichten: 121
Lid geworden op: ma 02 jul 2018, 17:07

Re: Frankrijk, Italie of Kroatië?



Bericht door Mirjam34 »

Marco Polo schreef:
wo 26 jan 2022, 12:43
Je geeft aan geen kaart te kunnen lezen maar ook daar maakt de moderne techniek je het een stuk makkelijker.

Vooral Google Maps.
Die geeft je de meest optimale route naar je bestemming.

Je kan een optie wel of geen snelwegen of tolwegen aan of uit zetten.

De route kan je zoomen en met de papieren kaart kan je dan checken over welke wegen Google je wil sturen.

De wegenkaarten geven de moeilijkheidsgraad over het algemeen duidelijk aan.
Michelin doet bijvoorbeeld:
Rood voor doorgaande provinciale wegen.
Geel voor lokaal
Wit voor uitdagende smalle of slechte wegen

Etc.

En met wat extra tussenpunten in de navi kan je de route eventueel wat meer dwingen zodat je langs de door jou gewenste route blijft rijden.

Maar misschien zie ik het iets te makkelijk :wink:
Ja ben tegenwoordig ook wel fan van Google Maps idd! Geeft ook omleidingen en opstoppingen aan zag ik.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Frankrijk, Italie of Kroatië?



Bericht door Bob Diesel »

Heb je een pb gestuurd
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
DJSmiley
Berichten: 3998
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
Locatie: Nunspeet

Re: Frankrijk, Italie of Kroatië?



Bericht door DJSmiley »

Je kan natuurlijk ook eerst nog even wat proefritjes doen.

Eiffel, Moezel, Harz, prima plekken om ook wat ervaring met smallere berg/dorpsweggetjes te oefenen.

Er zijn hier al heel veel tips gegeven. Zelf vond ik bv Slovenie ook mooi (Bled, wel erg toeristisch), maar de weg van Bovec naar Kranjska Gora (langs de Soca) is ook een hele mooie route. De Vrsic Pass is met een niet al te grote camper ook prima te doen.
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
Geert505
Berichten: 198
Lid geworden op: ma 30 sep 2013, 16:43
Locatie: Zuid limburg

Re: Frankrijk, Italie of Kroatië?



Bericht door Geert505 »

En Kransjka Gora heeft 2 leuke camperplekken. Een ligt onder bij de skischansen waar ook een kunstbaan is. Als je geluk hebt zijn ze aan het oefenen met skispringen. En een mooi wandelgebied de bergen in.
Peter+Annie
Berichten: 1336
Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
Locatie: Roosendaal

Re: Frankrijk, Italie of Kroatië?



Bericht door Peter+Annie »

de Jonckheer schreef:
wo 26 jan 2022, 13:03
Een kaart bekijken? Kom nou, het is geen 1990 meer!
Hier wel;beroepsmatig heel Europa doorkruist vóór 1990 (en erna,tot 2008) alles op de kaart.
En nu nog: de route voorbereiden op de kaart en de navi gebruiken als hulpmiddel( ja ,soms is het gemakkelijk)
IK beslis zelf de route,en niet de navi,hoewel ik toegeef dat t soms wel een statusverhogend iets is. :mrgreen:
Mirjam34
Berichten: 121
Lid geworden op: ma 02 jul 2018, 17:07

Re: Frankrijk, Italie of Kroatië?



Bericht door Mirjam34 »

Ik meen me te herinneren dat de grensovergang bij Koper om Kroatië in te komen een drama was...dat je daar tijden stond te wachten en dat dit op een steile helling is....

Weet iemand dit?
Peter+Annie
Berichten: 1336
Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
Locatie: Roosendaal

Re: Frankrijk, Italie of Kroatië?



Bericht door Peter+Annie »

Mirjam34 schreef:
wo 26 jan 2022, 21:22
Ik meen me te herinneren dat de grensovergang bij Koper om Kroatië in te komen een drama was...dat je daar tijden stond te wachten en dat dit op een steile helling is....

Weet iemand dit?
IK heb me daar afgelopen jaar ook over verwonderd;wij gingen bij Metlika/Jurivski brod( Novo Mestro-Karlovac) van Slovenie Kroatie in,er stonden een auto of 5 a 6 vóór ons in de rij ( bij de Kroaat): allemaal ID kaart controle,QR code controle,dat heeft alles bijeen zo n 30 minuten geduurd.
Beiden zijn EU lid,Slovenie is een Schengenland,maar Kroatie niet.
En echte vrienden zijn het niet,daar zal de geschiedenis wel mee te maken hebben,er zit m.i . nog veel oud zeer wat maar heel langzaam slijt.
Plaats reactie