Eerst RDW keuring ombouw of eerst individuele keuring gordelbok?

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
sjorsnl
Berichten: 1
Lid geworden op: di 04 jan 2022, 22:15

Eerst RDW keuring ombouw of eerst individuele keuring gordelbok?



Bericht door sjorsnl »

Beste camperaars,

we zijn druk bezig om onze Ducato uit 2013 om te bouwen als camper. Deze staat nu nog op mijn bedrijfsnaam en dus grijs kenteken.

We gaan zelf een gordelbok van CTA plaatsen (9sc0103001v01). Dat we daarvoor een individuele keuring bij RDW moeten laten uitvoeren is inmiddels wel bekend. Homologatie-papieren hebben we bij de hand.

Maar nu de volgorde:

- eerst de omkeuring naar camper bij RDW (en dan 2 zitplaatsen op kenteken) en daarna de individuele keuring van de zitplaatsen en gordelinrichting?

OF

- eerst individuele keuring en daarna omkeuring naar camper bij RDW?

We hebben vandaag RDW gebeld en de technische dienst kon daar geen uitsluitsel over geven. Verder gaf hij in een hoop wollige taal aan dat we de gordelbok beter konden laten inbouwen door een bedrijf, maar daar heb ik eigenlijk geen behoefte aan.
John lamers
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 11 nov 2020, 16:16

Re: Eerst RDW keuring ombouw of eerst individuele keuring gordelbok?



Bericht door John lamers »

als je eerst de zitplaatsen laat keuren mag je er niet meer mee rijden omdat een bedrijfsauto geen zitplaatsen in de laadruimte mag hebben.
Ik heb daarom de bus omgebouwd en nog gewoon als bedrijfsbus gebruikt en toen hij gekeurd was de gordelbok laten plaatsen en hem laten keuren.
voor de keuring van de gordelbok wil de RDW keurmeester de zitplaatsen ook beoordelen en zien dat alle scherpe delen voor de zitplaatsen zijn afgewerkt.

Gr. John
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8450
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Eerst RDW keuring ombouw of eerst individuele keuring gordelbok?



Bericht door EasyBee »

Misschien dat in dit topic nog wat handige info staat.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
JMD
Berichten: 339
Lid geworden op: ma 24 apr 2017, 21:13
Locatie: Westkapelle

Re: Eerst RDW keuring ombouw of eerst individuele keuring gordelbok?



Bericht door JMD »

Ik heb mijn gordelbok eerst zelf ingebouwd. Toen naar Zwijndrecht voor de camperkeuring.
Daar gaf men aan dat de bank niet goedgekeurd zou worden, tot men de gordelbok zag. Had de papieren er ook bij. Ik ging dus met camper en 2 extra plaatsen.
Een mooie meevaller dus...
Plaats reactie