Oyster connect?

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JaapB
Berichten: 613
Lid geworden op: vr 07 okt 2016, 10:02
Locatie: 8x

Oyster connect?



Bericht door JaapB »

Zijn er ervaringen met de Oyster Connect?
Bijlagen
1A6636A2-673F-4FFA-93D7-A94C18A5764A.jpeg
1A6636A2-673F-4FFA-93D7-A94C18A5764A.jpeg (236.55 KiB) 1101 keer bekeken
Dethleffs Trend T7017, automaat, 150Pk, 2018.
Eric-jan
Berichten: 162
Lid geworden op: zo 14 mar 2021, 9:58

Re: Oyster connect?



Bericht door Eric-jan »

Wat ik vernam van de dealer dat het leuk is maar nog niet top
Wat kinderziektes
Ik heb er zelf geen ervaring mee
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Oyster connect?



Bericht door appellover »

Dure 4G router,maar wel mooie antenne,begrijp er uit dat de simkaart op dak is.
“ Let op :Dit is geen oplossing om onbeperkt tv te kunnen kijken”.
Vreemd als je onbeperkt bundel hebt.
Maar als je vaak geen 4G kan ontvangen wel mooi ding.
Mijn ervaring is dat het in west Europa ook prima gaat met een router of telefoonhotspot.
Gr.Ron.
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
Toemke
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 09 feb 2018, 16:53
Locatie: België of onderweg

Re: Oyster connect?



Bericht door Toemke »

Zat initieel in mijn verlangljstje tot ik zag dat de Sim kaart in de antenne zit, maw op het dak.
Onbeperkte data bundels hebben meestal toch een beperking in het buitenland.
Lang verhaal kort. Gekozen voor een Poynting MIMO antenne (Wifi, LTE en GPS) met Teltonika router dual sim. Handig om een pre-pad data kaart in het buitenland bij te steken.
Mijn ervaring is dat een telefoonhotspot in Europa niet altijd voldoende is. Ik raad een externe antenne aan in gebieden met zwak LTE signaal. (een zwak signaal ontvangen in de camper maakt het logischer wijze nog zwakker)
Nu: - - - -
Toen: FIAT DUCATO P.L.A. S701
Toen: VW T3 Joker3 Westfalia
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Oyster connect?



Bericht door appellover »

Heb onbeperkt in heel EU dus hoef simkaart niet te wisselen maar bij meeste moet je in elke land plaatselijke simkaart aanschaffen ,en dus weer dak op ( tenminste als de sim op dak zit).Of zit de sim gewoon in de router ?
Gr.Ron.
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
Toemke
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 09 feb 2018, 16:53
Locatie: België of onderweg

Re: Oyster connect?



Bericht door Toemke »

:wtf: op het dak maar ik zal het bewijzen anders ;;-)


The concept of the Oyster Connect is that all transmitter and receiver units, including SIM card reader, are located in the outdoor unit, which is mounted on top of the vehicle roof. This is the optimal installation location, because this is the only way to ensure that no deterioration (= attenuation) of the signal from the vehicle body and thermal insulation glazing can occur.
Nu: - - - -
Toen: FIAT DUCATO P.L.A. S701
Toen: VW T3 Joker3 Westfalia
CaradoT135
Berichten: 2297
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:15
Locatie: Borger-Odoorn

Re: Oyster connect?



Bericht door CaradoT135 »

appellover schreef:
ma 24 jan 2022, 13:25
Heb onbeperkt in heel EU dus hoef simkaart niet te wisselen maar bij meeste moet je in elke land plaatselijke simkaart aanschaffen ,en dus weer dak op ( tenminste als de sim op dak zit).Of zit de sim gewoon in de router ?
Gr.Ron.
Zit op het dak onder de pet welke met 4 schroefjes vastzit. Voor het dievengilde is het dan ook een klein kunstje om een gratis simmetje te scoren.
Gebruikersavatar
JaapB
Berichten: 613
Lid geworden op: vr 07 okt 2016, 10:02
Locatie: 8x

Re: Oyster connect?



Bericht door JaapB »

Uit alle reacties begrijp ik dat niemand zo’n ding heeft.
Ik vroeg naar ervaringen omdat wij hier met 4 campers staan, en eentje heeft zo’n ding.
Die is er lovend over en wil beweren dat hij met één unlimited kaartje van €5 iedere avond TV kan kijken en internetten, enz, enz.
Omdat het een beetje een hoog van de toren gesprek was geloof ik het niet zo.
Op de site van Oyster staat ook duidelijk dat het niet voor TV kijken is.
En dat hij €5 betaald kan natuurlijk als hij zakelijk veel abonnementen heeft.

Zelf hebben wij twee unlimited abonnementen die de eerste van de maand ingaan en de tweede halverwege de maand. Dus data zat om inderdaad TV te kijken.
Met 1 abonnement redt je dat niet. Dus een onwaarschijnlijk verhaal.
Jaap.
Dethleffs Trend T7017, automaat, 150Pk, 2018.
Gebruikersavatar
GeMa
Berichten: 504
Lid geworden op: ma 28 sep 2020, 10:19

Re: Oyster connect?



Bericht door GeMa »

Ik gebruik weliswaar een andere antenne, maar heb ook een LTE-router (4/5G) in/op de camper.

En ja, ik kijk dus ook TV (en Netflix, Prime Video etc.) via internet.

Maar...., in Nederland is een unlimited data bundel nooit onbeperkt. Er is sowieso sprake van een fair use policy en vaak (in ieder geval bij KPN) is er een max aan de hoeveelheid data per dag. In mijn geval 5Gb en dan moet je iedere keer via de app een extra Gb toevoegen. En bij een koude donkere avond zit je zo aan die 5 Gb. Je kunt dus wel doorkijken na die 5Gb, maar je moet dan wel iedere keer die handeling verrichten.

In het buitenland is de regel weer anders, ik mag per maand in totaal 25 Gb in het buitenland gebruiken, daarna is het klaar.

Het loont dan ook soms om een prepaid kaartje in het buitenland te kopen voor je data, vooral in Spanje (maar ook andere landen) kan dat voordelig uitpakken.

Echter in dit geval begrijp ik dat de sim-kaart in de antenne op het dak zit, dat wisselen wordt dan wat lastiger.

Waar je ook op moet letten is dat niet ieder NL TV-abo in het buitenland werkt (heeft met auteursrechten te maken en de regio check). Ik gebruik b.v. NL-ziet om TV te kijken, dat werkt in ieder geval wel in heel Europa.

En inderdaad, met 5 Gb de hele week of zelfs de hele maand kijken is uiterst onwaarschijnlijk. Ik heb al bij de diverse toepassingen de kwaliteit teruggezet naar HD-ready 720p (1280 x 720 pixels voor de kenners) en zelfs dan gaat die 5 Gb er vaak in een avond doorheen.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Oyster connect?



Bericht door appellover »

Met een kaartje van 5 € kom je niet ver hoor.
Als je iedere avond 6 uur tv aanzet zit je zo boven 5GB per etmaal.
Maar als die buurman een onbeperkt in Spanje heeft kan hij voor 20€ heel veel tv kijken.Spaans abo.
Ben afgelopen zomer 3 maanden in west EU onderweg geweest en kwam iedere maand boven 300GB dus 10GB per etmaal.
Wel 2 ipads,3 iphones en de router voor de tv.
Gebruik iptv en fhd.
Gr.Ron.
Challenger Genesis 388 eb 2016
Plaats reactie