Kenteken op het dak

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Kenteken op het dak



Bericht door gjvonk »

Weet iemand waar de hulpdiensten en transporteurs de stickers vandaan halen waarmee ze een identificatienummer op het dak van het voertuig aanbrengen?

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
Gijs68
Berichten: 102
Lid geworden op: ma 30 aug 2021, 22:13
Locatie: Barneveld

Re: Kenteken op het dak



Bericht door Gijs68 »

Voor op vrachtwagens en bussen bij ons veel besteld bij www.bizay.nl
Groet Gijs

Possl Roadcruiser Revolution / Fiat Ducato maxi 2.3MJ 4,25T 160Pk Euro6 automaat
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4368
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Kenteken op het dak



Bericht door jheeck »

Alle soorten, maten en kleuren zijn te bestellen bij superletters.nl, daar heb ik de stickers met de naam van mijn camper vandaan.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3050
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Kenteken op het dak



Bericht door rijschoollucassen »

Kan iedere beletteraar voor je regelen, in elk gewenst formaat/kleur/lettertype.

Groet,

Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
tonic
Berichten: 2444
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Kenteken op het dak



Bericht door tonic »

Denk je werkelijk dat de politie een helikopter gaat inzetten als jou camper is gestolen??
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Kenteken op het dak



Bericht door Kroppie »

buiten dat een strook duct tape zit er zo op
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Kenteken op het dak



Bericht door gjvonk »

Een helikopter niet direct, maar de gendarme gaf aan dat er bij diefstal van een voertuig wel gekeken wordt naar verkeerscamera's.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
PE1OPQ Theo
Berichten: 4559
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Kenteken op het dak



Bericht door PE1OPQ Theo »

Ik vind het idee goed, heel goed.

Theo
Gebruikersavatar
Antonis
Berichten: 261
Lid geworden op: vr 05 apr 2019, 8:48
Locatie: Rijsbergen bij Breda

Re: Kenteken op het dak



Bericht door Antonis »

Lijkt mij een goed idee en voor weinig kosten te realiseren al merk ik dat sommige hier alleen weer het negatieve ervan zien.
Een politiehelikopter zal inderdaad niet worden ingezet bij diefstal van een camper maar dat hoeft ook niet want politiehelikopter s vliegen dagelijks en kunnen dat meenemen tijdens hun surveillance.
Verder staan op de snelwegen heel veel camera's die onze kentekens filmen en controleren of er iets mee aan de hand is en bij diefstal komt zo'n melding dan binnen bij de politie dan binnen die daar actie op onderneemt. Praat nu alleen even over Nederland. Hoe het in het buitenland is geregeld weet ik niet.
Ton
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4368
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Kenteken op het dak



Bericht door jheeck »

Even googelend kwam ik deze nog tegen: https://www.stickerland.nl/nummerbord-s ... x11cm.html
nummerbord-sticker-modern-52x11cm.jpg
nummerbord-sticker-modern-52x11cm.jpg (29.88 KiB) 1040 keer bekeken
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Kenteken op het dak



Bericht door hathi »

Je kan ook een sjabloon,laten maken,( kenteken)…en dan spuit je het,……kan zelfs met reflecterende lak ( Spuitbus)
Laatst gewijzigd door hathi op ma 24 jan 2022, 11:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Hans
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Kenteken op het dak



Bericht door gjvonk »

Camera's die kentekens scannen zijn over het algemeen wat dunner gezaaid. Camera's die worden ingezet in het kader van verkeersgeleiding zijn er veel en veel meer. Grotere kruisingen van N wegen, op- en afritten bij snelwegen, verkeerspleinen, tolpleinen, tunnels en bruggen en soms ook nog parkeer terreinen. Het gaat met name om die camera's: die kunnen vaak niet genoeg inzoomen om een kenteken te lezen, maar dat wordt anders met letters van 25 cm op het dak... De politie krijgt over het algemeen op verzoek toegang tot zulke systemen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Kenteken op het dak



Bericht door gjvonk »

hathi schreef:Je kan ook een sjabloon,laten maken,en dan spuit je het,……kan zelfs met reflecterende lak ( Spuitbus)
Ja iets met retroreflecterend materiaal zou mooi zijn. Moet te vinden zijn.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
pwhooftman
Berichten: 1808
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26

Re: Kenteken op het dak



Bericht door pwhooftman »

Ik kan me voorstellen dat het ook een preventieve werking heeft tegen diefstal, een nummerbord is sneller vervangen dan een sticker op het dak (zeker als de sticker uit meer delen bestaat). Maar voor een preventieve werking moet hij wel vanaf de grond zichtbaar zijn....
Plaats reactie