Kenteken op het dak

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9167
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Kenteken op het dak



Bericht door gjvonk »

We vermoeden heel sterk dat de dieven die onze camper afgelopen zomer stalen, een drone hebben gebruikt om te kijken of wij wel ver genoeg bij de camper vandaan waren. Kunnen ze ook de camper van bovenaf zien.

Verder ga ik het kenteken ook op de ruiten aanbrengen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk


Laatst gewijzigd door gjvonk op ma 24 jan 2022, 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Buscamper fan
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8674
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Kenteken op het dak



Bericht door seth_space »

Ik vermoed dat ze een cia satelliet gehacked hebben en zo tot op grassprieten niveau alles kunnen volgen.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
roma
Berichten: 4563
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Kenteken op het dak



Bericht door roma »

Pas op dat je niet paranoia wordt….
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51282
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Kenteken op het dak



Bericht door Kroppie »

pwhooftman schreef:
ma 24 jan 2022, 11:39
Ik kan me voorstellen dat het ook een preventieve werking heeft tegen diefstal, een nummerbord is sneller vervangen dan een sticker op het dak (zeker als de sticker uit meer delen bestaat). Maar voor een preventieve werking moet hij wel vanaf de grond zichtbaar zijn
strook/rol tape en klaar
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Peter+Annie
Berichten: 1345
Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
Locatie: Roosendaal

Re: Kenteken op het dak



Bericht door Peter+Annie »

IK denk dat camperdieven meer dan gelegenheidsdieven zijn,en zo een camper grondig controleren.'Dan komt zo een nummer op het dak als eerste tevoorschijn en zal z.s.m. verwijderd worden.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9167
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Kenteken op het dak



Bericht door gjvonk »

Jos,

Ook al zie ik het niet dagelijks, het moet er nog wel enigszins uitzien en uit blijven zien. Bovendien weet ik niet of ik vrolijk word van het vuil wat zich gaat verzamelen bij opstaande randjes als je met 5 cm brede duct tape probeert een ronde letter- of cijfervorm te maken. Ik verwacht nou niet dat ons nieuwe kenteken alleen maar uit 1-en, 4-en of 7-ens en qua letters uit N, K, L, F, H, X, Z zal bestaan. Dat is met tape nog wel te doen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9167
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Kenteken op het dak



Bericht door gjvonk »

Peter+Annie schreef:IK denk dat camperdieven meer dan gelegenheidsdieven zijn,en zo een camper grondig controleren.'Dan komt zo een nummer op het dak als eerste tevoorschijn en zal z.s.m. verwijderd worden.
Vast, maar dat zullen ze niet doen op de plaats waar ze hem meenemen. Dus ze moeten gaan verplaatsen en daar zit nou juist de kneep: als ze nog aan het verplaatsen zijn, is de kans op signaleren groter en ze laten een spoor achter: verkeersleidingsbeelden worden meestal opgeslagen en een poosje bewaard, ook voor trainingen en analyses. Bij het doen van de aangifte bij de Gendarmerie in Clermont 'l Herault werden alle beelden van de verkeerscamera's die redelijkerwijs in een breikbare straal van de diefstal plaats lagen, opgevraagd en bekeken. En toen de politie ons ophaalde van de parkeerplaats werd ook gevraagd of er een i-phone of een tracker in het voertuig was...

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk




Buscamper fan
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51282
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Kenteken op het dak



Bericht door Kroppie »

gjvonk schreef:
ma 24 jan 2022, 12:27
Jos,

Ook al zie ik het niet dagelijks, het moet er nog wel enigszins uitzien en uit blijven zien. Bovendien weet ik niet of ik vrolijk word van het vuil wat zich gaat verzamelen bij opstaande randjes als je met 5 cm brede duct tape probeert een ronde letter- of cijfervorm te maken. Ik verwacht nou niet dat ons nieuwe kenteken alleen maar uit 1-en, 4-en of 7-ens en qua letters uit N, K, L, F, H, X, Z zal bestaan. Dat is met tape nog wel te doen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
met tape bedoel ik dat dat nummer gauw afgedekt is met een strook tape door een dief
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Kenteken op het dak



Bericht door Bob Diesel »

Een dief steelt de camper
Dacht je dat die als eerste op het dak kijkt :?:
Waarschijnlijk niet

Misschien als die eenmaal ergens in een loods staat, om om te katten
En dan is hij zowieso verdwenen
Op weg daar naar toe is die misschien al gespot :idea: dank zij

En deze :thumbup:
roma schreef:
ma 24 jan 2022, 12:08
Pas op dat je niet paranoia wordt….
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9167
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Kenteken op het dak



Bericht door gjvonk »

Jos, ik bedoel met nummer op het dak: letters/cijfers van minstens 25 cm hoog, dan wordt het kenteken samen met de letters NL al snel een meter of 2 breed. Plak je niet zo heel snel af met tape...

Heel veel kleiner is niet effectief want dan is met de camera's van de verkeersgeleiding het nummer nog niet leesbaar in beeld.

En Bob, nee, maak je geen zorgen, ik word juist niet paranoia: ik probeer juist met zo weinig mogelijk peperdure elektronische (en dus storingsgevoelige) toeters en bellen te werken.

Als er bij ons in de straat ooit wel eens een auto alarm afgaat, zie je mensen hooguit geïrriteerd naar buiten kijken, een politie wordt of niet gebeld of komt niet en de eigenaar vaak ook niet of pas veel later.

Ik vind mezelf pas paranoia worden als ik voor veel geld de afstandbedieningen elektronisch laat aanpassen, extra sloten ga plaatsen, deur open signalering laat toevoegen, enz, terwijl de ramen van plastic zijn die je met 1 flinke ruk stuk trekt of met een breekijzertje er tussen openwipt alsof het een limonade blikje is.

Maar het gaat in dit topic niet over diefstal beveiliging, daar zijn andere topics over. Hier gaat het om mijn vraag waar ik de materialen kan krijgen om mijn kenteken flink groot op het dak te plakken. Of camperdieven het wel of niet kunnen zien boeit me niet zo.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk



Laatst gewijzigd door gjvonk op ma 24 jan 2022, 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Buscamper fan
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Kenteken op het dak



Bericht door Bob Diesel »

Ik snap hem :wink:
Het idee ,waar om niet :thumbup:
Normaal zie je er niks van
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51282
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Kenteken op het dak



Bericht door Kroppie »

:thumbup:, laten we hopen dat het nooit nodig is
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
roma
Berichten: 4563
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Kenteken op het dak



Bericht door roma »

Kroppie schreef:
ma 24 jan 2022, 15:04
:thumbup:, laten we hopen dat het nooit nodig is
Dan heb je het voor niets gedaan.
Of: paneeltje erbij op dak en letters onzichtbaar.

Ik vind het volslagen kolder. Zo had ik vroeger autobanden aan de zijkant van mijn camper hangen, net als bij schepen, om mogelijke aanrijdingsschade te voorkomen.

Ben ook gestopt met het demonteren van de wielen op de supermarktparking. Was ik links bezig, werden rechts de losliggende wielen gejat.

Zet nu de camper vast aan een lantaarnpaal met zo’n scooterkettingslot. (Ketting van Ali)
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9167
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Kenteken op het dak



Bericht door gjvonk »

serieus? De letters om het kenteken pakweg 25x200 cm groot op het dak te plakken kosten samen pakweg € 40. Flesje aceton en een uurtje werk. Meer is het niet en daarna is de camper goed herkenbaar op traffic cams...en dus makkelijker traceerbaar.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Plaats reactie