VPN en IPTV

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: VPN en IPTV



Bericht door appellover »

Fire is zonder chromcast ,probleem bij bv Ziggo.Fire stick heeft wel app voor bv.NLziet ,werkt prima.
Gr.Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: VPN en IPTV



Bericht door seth_space »

Vrijwel niemand met een hdmi stick gebruikt de cast functie. Waarom zou je ook.
Daarnaast heeft de fire nog wat verbeteringen tov de concurrentie.
WiFi 6 bijvoorbeeld en hdmi 2.1
Dus snellere dataverbinding en meer toekomst vast. Daarnaast zelfs nog goedkoper.
En als laatste optie kun je desgewenst de fire firmware vervangen door open source firmwares.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

VPN en IPTV



Bericht door appellover »

Iedereen met Ziggo of kpn tv heeft casten nodig helaas,op moment dat je ziggo op de stick download en dan in buitenland wilt kijken ,helaas ,niet mogelijk .Ook een vpn helpt niet ,svp vpn of proxyserver uitschakelen.Maar vanaf de telefoon of ipad casten naar tv is geen probleem ,is al lange tijd zo en bij de Ziggo go kijkers bekend dat ze chromcast nodig hebben.Bij NLziet of iptv is casten niet nodig kan gewoon met de app op de stick.
Het is nog niet zo eenvoudig tv via internet ,maar als je weet wat wel en niet kan een prima oplossing ,ben heel blij dat de schotel van dak is en verlost van monopolist CD.
Gr.Ron.
Laatst gewijzigd door appellover op vr 08 apr 2022, 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: VPN en IPTV



Bericht door seth_space »

Ziggo go kijk ik op laptop. Desgewenst via hdmi kabeltje naar tv.
Ik heb weliswaar 2 x 40Gb Vodafone data in het buitenland maar die zijn tv kijkend zo op. Gelukkig heb ik de schotel nog die voor 3 euro per half jaar alle zenders doorgeeft dankzij Ali.
De stick heeft oa f1tv, Netflix etc.
Ik heb trouwens de laatste f1 race gekeken via schotel naar Spaanse zender met GP radio als verslag.
De smarters iptv oplossing is met sky f1 te instabiel. Daar heb ik ook 8 euro aan uitgegeven. Zo schakel je wat 😜
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

VPN en IPTV



Bericht door appellover »

Vertrouwde het ook niet ,tv via mobiel .Eerst zien en dan geloven.Dus afgelopen zomer toch maar schotel en Canal Digitaal aangehouden .Xiaomi stick (de oude hd) en Iphone7 als hotspot.Ruim 3 maanden onderweg geweest en niet 1 keer de schotel gebruikt,overal ,ook op afgelegen plekjes ,prima tv met iptv,dus toen we weer thuis waren schotel weggegeven en einde na ongeveer 30 jaar Canal Digital.Nou moet ik wel vermelden dat ik onbeperkt data heb in heel EU.Ook daar was ik niet gerust op ,gebruikte ruim 400GB per maand ,benieuwd of ik geen hoge
rekening zou krijgen maar nee hoor gewoon 20€ .Had de mail van de provider goed bewaard waarin ze mij beloofde dat ik mij geen zorgen hoefde te maken ,u heeft onbeperkt in heel EU ,dus niet in Zwitserland Andorra en UK.Wat een vooruitgang .
Gr.Ron .
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: VPN en IPTV



Bericht door seth_space »

Tv via mobiel is prima. Maar inderdaad bij vaak kijken is een echt onbeperkt abo noodzaak. En dat bestaat in nl helaas niet voor zone 1 (dat is trouwens meer dan EU)
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Zijspan
Berichten: 2575
Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal

Re: VPN en IPTV



Bericht door Zijspan »

Wij hebben hier in Portugal net een abo bij nos afgesloten voor onbeperkt internet in de EU.
Dat voor 30 euro maandelijks.
En kan dat kastje gewoon meenemen voor mobiel internet, nu gaan de grote providers hier ook buiten Portugal.
Eerst was dat nergens te krijgen! De rest zal wel volgen schat ik?
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
Zijspan
Berichten: 2575
Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal

Re: VPN en IPTV



Bericht door Zijspan »

Inmiddels heeft NOS Portugal de regels gewijzigd van hun kant, niet meer buiten de grens gaan met je internet anders dikke rekening.
Nu waren wij het internet van nos al beetje beu, erg weinig snelheid de laatste tijd.
Of naar Meo, die staat ons tegen, providor met toch wat gebruiks aanwijzingen, staat hier steeds in storing in de straat, Portugese buren bellen zowat elke week om het op gang te houden. Komt via de bovengrondse kabel, dat ineens glasvezel heet, ik zag er toch echt koperdraad in zitten toen die brak.

Nu kwam ik Skydsl tegen, is geen mobiel internet maar voor thuis en dan de iptvdark erbij.
Geeft een goede snelheid, en op een aparte antenne. Kost eerste 24 maanden 45 euro en is onbeperkt.
Tegenhanger hier is starlink die erg goed is! Maar kost je nu 65 in maand en 450 euro om de spullen te kopen.
Kennis van ons heeft dat, rete snel en zend mb s in vrachtwagens vol heen en weer zonder problemen.

Ik zag dat de iptvdark 75 euro was per jaar en nog eens 15 per maand en een kastje van hun kopen? Klopt dat.
Dan gaan wij ook maar via de litouwse weg tv kijken op den duur.
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
Plaats reactie