VPN en IPTV

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: VPN en IPTV



Bericht door JoopBrekken »

Duidelijk Ron, dank. Videoland en netflix gaan bij bijde ook goed? En zijn er meer verschillen?
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

VPN en IPTV



Bericht door appellover »

Gaat prima hoor,Netflix ,maar Videoland niet meer in UK na brexit.
Nadeel van iptvtotaal vond ik het kontakt,geen reactie op mail.Had 24 uur proef ,je zou toch verwachten dat ze dan reageren of je abo wilt maar geen enkele reactie.Verder wel fijne zenderindeling ,je hoeft niet zo te zoeken,ik kijk alleen Nederlandse zenders maar dat zijn er al ruim 125.
Bij darkiptv is zeer goede hulplijn,7/24 direkt mailkontakt ,en net zo lang doorgaan tot probleem is opgelost,eigenlijk zoals het hoort te gaan.Maar het betalen is wat omslachtig ,via soort bitcoinpakket met paypal maar ik betaal via bankrekening in Litouwen,had mijn twijfels of dat wel goed zou gaan maar gaat prima,bewijs per mail verzonden en 5 minuten later beeld.Wel prettig als er probleem zou zijn dat je direkt antwoord krijgt : zondagavond om 00.30 en direkt : Goedemorgen Ron ,waar kan ik je mee helpen?.
Gr.Ron.

Even heel iets anders maar was wel schrikken ,postbode kwam met 12 (twaalf) blauwe brieven uit Nederland ,hij keek beetje vreemd naar mijn camper “mooie camper mijnheer” zo van nou komt de aap uit de mouw.Maar gelukkig 12 dezelfde brieven dat ik geen belasting hoef te betalen ,maar waarom 12 keer? Zeker enveloppen over .De postbode heeft wel vreemde indruk van mij gekregen ben ik bang voor.Hier verderop woont een Amsterdamse taxichauffeur in grote villa en 3 nieuwe mercedessen ,” heb geen kontakt meer met Nederland “ zal hem eens vragen of hij ook de blauwe nog krijgt.Hij heeft beetje vreemde gewoonte als hij zijn hondje uitlaat hier in de duinen gaat hij met die mercedes ,laat de motor lopen en portier open,dus ik zeg ,je portier staat nog open hoor Joop, ja is goed want dan kan ik snel wegwezen .
Heeft niks met iptv te maken ,gewoon randverhaal.
Gr.Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: VPN en IPTV



Bericht door JoopBrekken »

Rare vogels die Joopen :D
Is betalen met Ideal ( iptvtotaal ) onverstandig?
Volgens hun website kan je je gegevens op meerdere toestellen zetten maar maar op 1 tegelijk kijken.
Overzichtelijke kanalen staat me wel aan.
Wij kijken ook alleen NL zenders, en geen sport.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: VPN en IPTV



Bericht door seth_space »

iptvsmarters pro geinstalleerd.
Beschikbaar voor vrijwel alle systemen
https://www.iptvsmarters.com/#downloads ( daarnaast apps voor LG en Samsung in de respectiveljke stores)
via ali een 3 maanden voor 7 euro abo op iptv en vooralsnog werkt het prima.
Als je niet te lange perioden neemt kun je ook niet snel een miskoop doen.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Antonis
Berichten: 261
Lid geworden op: vr 05 apr 2019, 8:48
Locatie: Rijsbergen bij Breda

Re: VPN en IPTV



Bericht door Antonis »


appellover schreef: Klein nadeel van iptvtotaal is dat je maar op 1 devices de gegevens mag invoeren,bij bv.darkiptv mag je op meerdere devices gegevens invoeren maar slechts op 1 scherm kijken,werkt dus wat makkelijker als je het thuis ook gebruikt.
Zo’n iptv kastje werkt ook prima ,heeft meer geheugen ,sd ingang Mytv besturing ,werkt het beste met kabeltje.Nadeel is dat weer plekje voor moet zoeken,je plakt het niet zomaar achter de tv zoals een stick.
Gr.Ron
Even wat aanvullen Ron. Bij IPTVtotaal kun je ook meerdere apparaten instellen maar op 1 app. tegelijk kijken.
Ik werk zelf in de huiskamer met een settop box van formula en deze werkt perfect en is ongeveer 2x zo groot als jouw Xiaomi stick dus nog steeds makkelijk achter de tv te verstoppen. Die zou ik ook mee kunnen nemen maar op vakantie werk ik toch met de app. Is net zo makkelijk.
In het begin had ik een aantal vragen over de instellingen en als ik deze stelde via de mail kreeg ik ook overal antwoord op dus ik weet niet wat er bij jouw dan misging.
Ton
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

VPN en IPTV



Bericht door appellover »

Prachtig hoor,die formuler box ,meer mogelijkheden en meer geheugen,maar zou het niet achter tv plakken met stukkie dubbelzijdig zoals mijn MI stick,is maar 22 inch.Vaak zijn die boxen met 12 volt voeding dus niet in de usb tv prikken .Ook de bleutooth afstandbediening van stick is heel fijn.Maar software Mytv is ideaal en beter dan zo’n app.
Zal morgen eens kijken in camper of het zou passen ,heb zo’n rails waar tv in een vak boven koelkast past ,het past allemaal maar net .
Maar we zijn heel tevreden met de internet tv ,zowel thuis als in de camper ,wat een grote verbetering t.o.v. de schotel en CD.
Afgelopen zomer niet 1 keer de schotel omhoog gehad ,kon gewoon in de schaduw van bomen staan.Schotel ligt nog wel op dak ,hoop dat het nog werkt maar heb geen cd abo meer dus kan niet meer ff proberen.
Heb nooit kontakt kunnen maken met iptvtotaal,popup venster “we zijn op vakantie” .Maar kreeg wel keurig 48 uur gratis test toegang .Denk dat het “digital nomads”zijn en lekker in slaap vallen op zonnig balkon op Canaria ,groot gelijk hoor .
Gr.Ron.
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1715
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: VPN en IPTV



Bericht door Sandor Gora »

Ik lees dit allemaal, zoek soms nog wat verder na op internet. Het boeit me erg, de mogelijkheid om TV te kijken zonder schotel.
Ik denk dat ik een en ander wel geïnstalleerd zou krijgen.
Ik heb nog wel een vraag.
Ik lees op internet dat 1 uur internetTV kijken, zo'n 600MB gebruikt. Wij zijn veel-kijkers, soms wel 5 uur per dag. Als ik dat doorreken naar per maand (600x5x30), zit ik zo aan de 90Gb.
Wij zitten nu bij Ziggo/Vodafone. Daar bestaat die hoeveelheid voor EU niet eens. Tenzij ik me blauw zou betalen.
Mijn vraag: welk internetabonnement hebben jullie dan toch?
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
kenter15
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 8:57
Locatie: Zuidermeer

Re: VPN en IPTV



Bericht door kenter15 »

Beste , dat zou ik heel graag willen weten.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

VPN en IPTV



Bericht door appellover »

90 GB is nog veel te weinig Sandor,reken je niet rijk.
Heb nu ervaring met tv kijken via internet ,afgelopen zomer 3 maanden tv gekeken met gewoon een iphone6 als hotspot en MI stick en iptv of NLziet.
Mijn gemiddeld gebruik was 10GB per etmaal dus maandelijks ruim 300GB .Is dus die tv en het “gewone” gebruik van 2 ipads.Wij kijken zo’n 6 of 7 uur per etmaal.Heb een hd tv (1080p) en gebruikt ruim een gb per uur verwacht ik ,maar heb daar nooit goed naar gekeken ,resolutie kan ook minder ingesteld worden .En nu komt het probleem ,hoe kom ik aan 400GB roaming in EER ?
Heb onbeperkt abo voor heel EER bij Spaanse provider Xenet.Deze sim zit nu in mifi router (toen in iphone) dus gebruik uitsluitend data.Daarnaast nog 3 telefoons met een familie abo die van 1 juni tot 1 oktober ook onberperkt in EER zijn.Onbeperkt is maximaal 3 maanden aaneengesloten buiten Spanje en dan moet ik weer in Spanje verder.Voor zover mij bekend is dit de enige provder in EU die dit abo heeft,in Litouwen is er ook nog 1 maar dan moet je na 6 maanden weer terug naar Litouwen ,lijkt mij op moment beetje link.Is speciaal voor truckers in EU.
Heb kontakt gehad via facebook met ene Rob die is productmanager bij een Nederlandse provider en camperaar.Ze waren bezig met abo voor heel EER onbeperkt en iptv voor camper/caravan voor ongeveer 39 € pm.Als ze dat voor elkaar krijgen is probleem opgelost,en vervelend voor Canal Digital.Weet niet hoelang Canal Digital nog doorgaat want hun grootste doelgroep zegt massaal hun abo op.Volgens de hier in Benijofar (ES) winkel van schotel tv is het einde schotel.Iedereen hier heeft glasvezel of 4G dus onbeperkt internet en tv via iptv.De meeste mensen die hier wonen in het zuiden waren aangewezen op de schotel,dat was de grootste doelgroep van CD.Hier aan de costa Blanca kost 600mb glasvezel 20€ pm zelfde prijs als onbeperkt 4G.De winkel (Hollander) is over gegaan op zonnepanelen omdat dat sinds kort niet meer verboden is .Ja,echt waar ,zonnepanelen waren verboden voor partikulieren,dikke boetes maar Brussel heeft ingegrepen.
Had ook mijn twijfels of het wel zou werken internet tv op afgelegen plekken maar gaat prima,had al mooie 4g antenne en router uitgezocht maar mijn leidingevende vindt het onzin ,het werkt prima zo dus niet nodig .Hoopte op bufferen of geen service maar niks hoor,dus geen leuke nieuwe spullen.En schotel is niet meer omhoog geweest,dat is natuurlijk wel voordeel dat je gewoon in de schaduw kan gaan staan en geen last meer van wind of onweer ,geen abo meer bij CD.
Gr.Ron.

Afbeelding
De 4K MI stick heb ik achter de tv geplakt met dubbelzijdig tape.
Laatst gewijzigd door appellover op do 24 feb 2022, 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: VPN en IPTV



Bericht door TestCase »

Leuk al die gadgets inderdaad maar als NL of BE 'er kun je zo'n abonnement alleen tegen zéér hoge prijzen afsluiten.
Je zult je aan de prepaid kaartjes van het land moeten wagen, dat is dan alleen voor de periode dat je er bent en het nodig hebt en geen doorlopend abbo.


//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: VPN en IPTV



Bericht door appellover »

Prepaid in Spanje 150GB voor 35€(Yoigo)
Gr.Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1715
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: VPN en IPTV



Bericht door Sandor Gora »

appellover schreef:
do 24 feb 2022, 12:39
90 GB is nog veel te weinig... het probleem ,hoe kom ik aan 400GB roaming in EER... ene Rob die is productmanager bij een Nederlandse provider en camperaar ... bezig met abo voor heel EER onbeperkt en iptv voor camper/caravan voor ongeveer 39 € pm.Als ze dat voor elkaar krijgen is probleem opgelost
Bij al m'n inlezen, hier op forum en op internet, bekroop me soms al het gevoel: het is nog te vroeg. Moet maar wachten tot de Gb me om de oren vliegen. Zo'n nieuw abo met een aan/uit te zetten onbeperkte reisbundel, dat zou geweldig zijn.
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
Gebruikersavatar
Schovie
Berichten: 391
Lid geworden op: za 24 mar 2018, 14:39
Locatie: Langedijk

Re: VPN en IPTV



Bericht door Schovie »

Nog even een aanvulling op dit draadje. Hier in Griekenland kreeg ik met mijn Xenet abonnement (onbeperkt internet) de IPTV streams niet goed binnen. Terwijl ik wel een hele goede download snelheid had. Toch continue haperingen of het niet willen afspelen. Na contact opgenomen te hebben met de provider en van alles geprobeerd te hebben, kwam hij met het advies om het eens met een VPN te proberen. Volgens hem blokkeren mobiele providers enorm vaak iptv.
Geprobeerd en inderdaad alles werkt zoals het werken moet. Dus VPN aan bij streamen van IPTV via een mobiele provider is dus zeker aan te bevelen.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

VPN en IPTV



Bericht door appellover »

Bij mij juist andersom,vpn vertraagde juist (shark) dus voor mij zonder vpn beter ,maar ben niet in Griekenland geweest.Heb wel een nieuwe xiaomi 4K stick gekocht deze is met 2 GB intern en wordt niet meer zo warm.
Maar goede tip als het mag voorkomen ,kan vpn zo weer aanzetten.Scheelt weer hoop gezoek en gemopper.
Gr.Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Plaats reactie