Griekenland we komen er weer aan in 2022

Gebruikersavatar
paulvanulft
Berichten: 149
Lid geworden op: ma 19 aug 2013, 15:10

Re: Griekenland we komen er weer aan 2022



Bericht door paulvanulft »

Wij gaan dit jaar dus maar over land. (kost ook veel diesel) Maar is weer een nieuw avontuur :-B
Mercedes MB100d
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4380
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Griekenland we komen er weer aan 2022



Bericht door jheeck »

Minoan cancelde gisteren per SMS mijn afvaart vanuit Ancona in mei, ik vermoed dat ze een boot te kort komen na de recente brand, en mogelijk ook worstelen met de hoge brandstofprijzen.
GENTILI PASSEGGERI VI INFORMIAMO CHE LA PARTENZA DA ANCONA IL 16/05/2022 ALLE ORE 17:30 A PATRASSO E STATA CANCELLATA. INFORMIAMO CHE I PASSEGGERI POSSONO SCEGLIERE PARTENZA ALTERNATIVA DA ANCONA A PATRASSO IL 15/05/2022 ALLE ORE 16:30 CON EUROPA PALACE O DA ANCONA A IGOUMENITSA IL 16/05/2022 ALLE ORE 19:30 CON M/N FLORENCIA O CON ALTRA COMPAGNIA DA ANCONA A PATRASSO IL 17/05/22 ALLE ORE 13:30 PREVIA VERIFICA DELLA DISPONIBILITA OPPURE CHIEDERE IL RIMBORSO DEL BIGLIETTO NON UTILIZZATO. PREGHIAMO CONTATTARCI ALL INDIRIZZO ADRIATICLINES@MINOAN.GR. CI SCUSIAMO PER IL DISAGIO.

Ik heb ze gemaild dat ik dan wel een dag eerder wil varen, ben benieuwd hoe snel de reactie komt.

Update 14:22 - nieuwe reservering binnen, da's best rap.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Gebruikersavatar
sagittarius
Berichten: 97
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 12:32
Locatie: Wherever I lay my hat

Re: Griekenland we komen er weer aan 2022



Bericht door sagittarius »

Dit zat vanmorgen in mijn mailbox, hopelijk vind je snel een andere maatschappij voor je overtocht. Ik maak de overtocht al jaren niet meer met Minoan, hun service is niet zo best.

Greekferriesclub.jpg
Greekferriesclub.jpg (181.8 KiB) 3171 keer bekeken
Hobby 650 ---- Fiat Ducato 2.5 TDi
Gebruikersavatar
Schovie
Berichten: 391
Lid geworden op: za 24 mar 2018, 14:39
Locatie: Langedijk

Re: Griekenland we komen er weer aan 2022



Bericht door Schovie »

Wij hebben afgelopen woensdag met Minoan Lines de overtocht gemaakt van Ancona naar Patras met de formule camper all inclusief. Over de overtocht niets te klagen. Heerlijk geslapen, goed gegeten tegen zeer redelijke kosten (30% korting). Gelukkig hadden wij de overtocht geboekt via Greekferries. Van hen kregen we namelijk tijdig van te voren het bericht dat op de dag van onze oorspronkelijke boeking Minoan een boot had ingezet waar de formule camper all inclusief niet voor gold. Keuze aan ons voorgelegd om of op de door ons geboekte dag vertrekken of een dag eerder. Zonder camper all inclusief zou de overtocht duurder uitvallen. Voor ons was een dag eerder vertrekken geen enkel probleem.
Nu heerlijk genieten van het warme zonnetje dat volop schijnt hier op Peloponnesos. Sinds onze aankomst is de lente hier ook echt begonnen.
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4380
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Griekenland we komen er weer aan 2022



Bericht door jheeck »

sagittarius schreef:
vr 25 mar 2022, 7:45
Dit zat vanmorgen in mijn mailbox, hopelijk vind je snel een andere maatschappij voor je overtocht.

Ik heb een nieuwe afvaartdatum met Minoan, één dag eerder. Na het verlies van de Euroferry Olympia heb ik wel wat begrip voor wijzigingen in hun vaarschema's. Voordat Grimaldi er de scepter zwaaide vielen er ook al wel eens gereserveerde boten uit, ik ben er in de loop der jaren al aan gewend geraakt dat die veerdiensten, ook bij Anek/Superfast, maar matig betrouwbaar zijn.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Griekenland we komen er weer aan 2022



Bericht door Marco Polo »

Moet allemaal goedkoop.
Budget bemanning en minimaal bezet qua bemanning.
Zal geen voordeel hebben voor betrouwbaarheid en veiligheid van de schepen.
Vorig jaar oktober gingen de Griekse zeelieden nog in staking vanwege het wegsaneren van personeel op de Griekse ferries.

Dit terzijde ;-)
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4380
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Griekenland we komen er weer aan 2022



Bericht door jheeck »

Met alle prijsstijgingen van brandstoffen e.d. zitten de veerboottickets ook stevig in de plus dus zo vroeg mogelijk boeken is aan te bevelen, ook als je denkt dat de boot niet vol is op de dag(en) dat je wil varen.

Bericht op/van Kathimerini English: Grim outlook for ferry users as ticket prices rise further
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Miza
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 2:36

Re: Griekenland we komen er weer aan 2022



Bericht door Miza »

Wie weet waar ik een overzicht kan vinden van overtochten van Italië naar Griekenland met Camping on Board?
Ik heb al heel wat proefboekingen gedaan voor begin mei en steeds krijg ik de mededeling dat er geen camping on board is, ben dan wel iedere keer een tijd bezig. Ik kom er niet achter of het op die datum niet kan, of dat het volgeboekt is. Bestaat er een overzicht van, bijv. per maand?
Hoe bepalen jullie of je over land of over zee gaat?
Dank voor het meedenken.
Gebruikersavatar
sagittarius
Berichten: 97
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 12:32
Locatie: Wherever I lay my hat

Re: Griekenland we komen er weer aan 2022



Bericht door sagittarius »

Je kan contact opnemen met mevrouw Josephine Vooren. Zij is Nederlandse, woont in Kreta en werkt voor Greekferries. Zij kan je precies vertellen wat er nog vrij is bij Minoan Lines en Anek Superfast, ferrymaatschappijen die allebei camping on board aanbieden.
Hobby 650 ---- Fiat Ducato 2.5 TDi
Gebruikersavatar
Schovie
Berichten: 391
Lid geworden op: za 24 mar 2018, 14:39
Locatie: Langedijk

Re: Griekenland we komen er weer aan 2022



Bericht door Schovie »

Bij Minoan kan je niet in de camper verblijven en slaap je in een binnenhut.
Bij Anek kan je wel camping on board boeken, waarbij je in je camper kunt verblijven en slapen.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Griekenland we komen er weer aan 2022



Bericht door Marco Polo »

ANEK Superfast om precies te zijn.

Gingen we vorig jaar de mist mee in.
Geboekt bij ANEK in de veronderstelling van camping onboard.
(Paar dagen voor de overtocht).
Was op de site wat onduidelijk.
Ticket vermelde iets van “Deck”.
Uiteindelijk voeren we op een reguliere Ferry en moesten we in Patras nog een hut bij boeken.
Alleen de Superfast ferries die voor ANEK varen hebben blijkbaar camping on board.

Goed opletten dus bij het boeken!
Miza
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 2:36

Re: Griekenland we komen er weer aan in 2022



Bericht door Miza »

Dank voor jullie reacties en bruikbare tips. E-mail naar Josephine Vooren is verstuurd. Ik ga ook nog bij Anek superfast kijken. Nogmaals dank.
Miza
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 2:36

Re: Griekenland we komen er weer aan in 2022



Bericht door Miza »

Nogmaals dank voor de hulp. Inmiddels via Greekferries Club een offerte gekregen voor een ticket met Camping on board. Helemaal top.
Gebruikersavatar
sagittarius
Berichten: 97
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 12:32
Locatie: Wherever I lay my hat

Re: Griekenland we komen er weer aan in 2022



Bericht door sagittarius »

Miza, bedankt voor de terugmelding, wens je een mooie reis en een fantastisch verblijf.
Hobby 650 ---- Fiat Ducato 2.5 TDi
Plaats reactie