Petitie AOW

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
+Onderweg+

Re: Petitie AOW



Bericht door +Onderweg+ »

Ik hoop eigenlijk nooit met pensioen te gaan. In ieder geval een paar dagen per week te blijven werken/doceren.

Ben waarschijnlijk een uitzondering............?
CaradoT135
Berichten: 2297
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:15
Locatie: Borger-Odoorn

Re: Petitie AOW



Bericht door CaradoT135 »

Nee hoor, jaren geleden had ik een collega die ze met 72 jaar naar huis hebben gestuurd. Hij was daar zeer verdrietig over, hij wilde nog langer door. :P
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Petitie AOW



Bericht door Marco Polo »

Vorige maand bij ons ook.
Verveelde zich thuis.
Was geen camperaar :mrgreen:

Dit even terzijde :wink:
+Onderweg+

Re: Petitie AOW



Bericht door +Onderweg+ »

Mooi! Ik ben zelfstandig ondernemer dus dat maakt het wat makkelijker en wegsturen valt niet mee 8-) . Wel voor een opdrachtgever natuurlijk.
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Petitie AOW



Bericht door Meine »

In Duitsland is het heel normaal om tot de dood aan toe door te werken. Tot voor kort heb ik op de bus gereden hier, ik had collega's van tegen de 80.

De voornaamste reden is een totaal pensioenbedrag ergens tussen de 600 en 1000 euro per maand. Als in Nl de kosten met 5 a 6% per jaar stijgen terwijl de AOW gefixeerd blijft, is deze situatie daar ook een kwestie vantijd.
CaradoT135
Berichten: 2297
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:15
Locatie: Borger-Odoorn

Re: Petitie AOW



Bericht door CaradoT135 »

+Onderweg+ schreef:
wo 19 jan 2022, 10:21
Mooi! Ik ben zelfstandig ondernemer dus dat maakt het wat makkelijker en wegsturen valt niet mee 8-) . Wel voor een opdrachtgever natuurlijk.
Dat was mijn collega ook, een aantal van mijn collega's waren pensioenado's, sommigen al heel jong gestopt ± 55 jaar en daarna als ZZP'er verder.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Petitie AOW



Bericht door Bob Diesel »

Iemand die niet :!: afhankelijk is vd AOW ,met een groot opgebouwd pensioen die tekent niet ,waarschijnlijk interesseert het hem/haar geen bal, geld zat dus,

Als je na 50 jaar werken in loondienst om bovenstaande aan hun inkomsten te helpen
Een klein pensioen tje hebt ,en dus met die AOW ,waar je ook netjes premie voor heb afgedragen
Maar net gewoon zonder schulden van je laatste 10/15 jaar kan leven
Dan teken je die petitie wel
Blijkt dat , dat toch de meerderheid hier is :shh: :hug:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Camper_01

Re: Petitie AOW



Bericht door Camper_01 »

Heb als ondernemer tot mijn 76ste gewerkt. Ben nu 1 jaar met pensioen.
Wordt wel 20 % gekort op mijn AOW en heb mijn pensioen in "eigen beheer" opgebouwd en kan me nu dus goed redden.
Laatst gewijzigd door Camper_01 op wo 19 jan 2022, 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Petitie AOW



Bericht door Bob Diesel »

Dat je er maar lang van genieten mag
En dat de aow ,waar ook jij recht op hebt,mooi mee genomen is :wink:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Petitie AOW



Bericht door AadenAnke »

Het is natuurlijk ook zo dat vele kleine zelfstandige/ondernemers geen aanvullend pensioen hebben opgebouwd en een koper vinden voor de onderneming ook vaak lastig is de opbrengst daarvan meestal niet genoeg is om de huidige levensstijl nog een 20/25 jaar te kunnen voort zetten. Stoppen van een onderneming geeft natuurlijk ook nog een flinke kosten post in veel gevallen.

Gr Aad
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Petitie AOW



Bericht door Bob Diesel »

Dus :?:
Ook tekenen toch :idea:
Die hier zeggen ,ik teken niet
Ook goed , ,maar doneer dan je aow die je niet interesseert dan aan bv de voedselbank of de dierenambulance

Heb je die aow nl wel nodig als je een x stopt met werken , dan teken je
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Shedi
Berichten: 168
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 14:22

Re: Petitie AOW



Bericht door Shedi »

Willen we ons wel even realiseren dat we nooit aow premie voor onszelf hebben betaald en daar dus ook geen rechten aan kunnen ontlenen? Premie is altijd opgebracht voor de oudere, al gepensioneerde generatie. Daarom vind ik het onredelijk dat, gegeven de huidige samenstelling van de bevolking waarin ouderen oververtegenwoordigd zijn, de jongere werkenden geconfronteerd worden met een op termijn onhoudbaar hoge premie.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Petitie AOW



Bericht door Marco Polo »

Feitelijk snijd je jezelf in de vingers als AOW’ers als je het de minimum loners niet gunt.
Minder stimulans om te werken.
Minder ruimte voor premieafdracht
Minder financiering voor het pensioenstelsel
:wink:
WimZ
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: Petitie AOW



Bericht door WimZ »

Shedi schreef:
wo 19 jan 2022, 11:02
Willen we ons wel even realiseren dat we nooit aow premie voor onszelf hebben betaald en daar dus ook geen rechten aan kunnen ontlenen?
Ik denk het wel want:
Betaalt u uw belasting en premie niet, of niet helemaal? Dan melden we dat aan de SVB. De SVB zal vervolgens beoordelen of u hieraan schuldig bent. Zij kunnen u dan ‘schuldig nalatig’ verklaren. U bent schuldig nalatig als u er zelf verantwoordelijk voor bent dat u de AOW-premie niet hebt betaald. U krijgt dan vanaf uw AOW-leeftijd minder AOW.
Link
Plaats reactie