Petitie AOW

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Will
Berichten: 3551
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Petitie AOW



Bericht door Will »

OF bedoel je dat je alleen rente betaalde en niets afloste.
Vroeger had je twee smaken annuïteit en lineaire hypotheek bij de eerste betaal je eerst rente en daarna pas aflossen bij de tweede is het net andersom. Het voordeel van de eerste is als je een jong gezin heb kan je eerst het zoet (rente aftrek) benutten en later het zuur (geen rente aftrek meer) en de tweede vorm werkt andersom.

Mvrgr.Wil

En nu weer on topic anders wordt Bob boos. :thumbup:
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
CaradoT135
Berichten: 2346
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:15
Locatie: Borger-Odoorn

Re: Petitie AOW



Bericht door CaradoT135 »

AadenAnke schreef:
vr 28 jan 2022, 12:08
Ach ja en dan te bedenken dat de grote meerderheid van de zzpers geen pensioen opbouwt en straks met een niet leefbaar inkomen van de aow zitten wordt het toch wel een heel vreemd en eng vooruitzicht.
Solidariteit is toch opkomen voor de zwakkere dus je zou zomaar de meerkosten van de koppeling van de aow kunnen opvangen door het iets meer belasten van pensioenen dat kan op een kosten neutrale manier. Dat zullen velen inderdaad niet willen, solidariteit en belasting zijn tegenwoordig vieze woorden voor velen. Gek toch dat ons pensioen stelsel wereldwijd geprezen wordt als het beste afgebroken moet worden? Ik heb nu al een vorm van medelijden met de huidige zzpers (schijnzelfstandigen) en al die flexwerkers de meeste van hun zijn de arme (aow ers) van de toekomst
Daar kiezen ze toch zelf voor, de letters geven het al aan, Zelfstandige Zonder Pensioen. Maar niet alleen ZZP'ers, ook detacherings bedrijven hebben mensen in dienst zonder dat die pensioen opbouwen. Dat is een keuze, veel geld verdienen zonder afdracht van oudedag voorzieningen en een arbeidsongeschiktheidsverzekering, met alle risico's van dien. Moeten diegenen die dat wel allemaal betalen, uit solidariteit die ander groep financieel gaan helpen? Ik dacht het niet.
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1418
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: Petitie AOW



Bericht door FrankJC »

Jij hebt waarschijnlijk geen idee wat een arbeidsongeschiktheidsverzekering per maand kost voor een ZZPer/Kleine zelfstandige/éénmans bedrijf.
CaradoT135
Berichten: 2346
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:15
Locatie: Borger-Odoorn

Re: Petitie AOW



Bericht door CaradoT135 »

Laat nu net in mijn vakgebied veel ZZP'ers rondlopen, dus ja ik weet echt wel wat dat kost en dat is best te betalen, je moet dan wel de mogelijkheid hebben om een fatsoenlijk tarief te kunnen vragen. Ik heb die keus ook gehad, maar heb om andere reden gekozen voor loonslaaf.
Marianjacques
Berichten: 666
Lid geworden op: vr 07 jul 2017, 22:22
Locatie: Gouda

Re: Petitie AOW



Bericht door Marianjacques »

Wao is geen aow of pensioen...
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31955
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Petitie AOW



Bericht door Bob Diesel »

:thumbup: :clap:
Id ,dat zijn 3 verschillende onderwerpen
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Peter+Annie
Berichten: 1344
Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
Locatie: Roosendaal

Re: Petitie AOW



Bericht door Peter+Annie »

Will schreef:
vr 28 jan 2022, 12:48
OF bedoel je dat je alleen rente betaalde en niets afloste.
Vroeger had je twee smaken annuïteit en lineaire hypotheek bij de eerste betaal je eerst rente en daarna pas aflossen bij de tweede is het net andersom. Het voordeel van de eerste is als je een jong gezin heb kan je eerst het zoet (rente aftrek) benutten en later het zuur (geen rente aftrek meer) en de tweede vorm werkt andersom.

Mvrgr.Wil

En nu weer on topic anders wordt Bob boos. :thumbup:
IK heb t idee dat je t zelf niet helemaal begrijpt.
Will
Berichten: 3551
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Petitie AOW



Bericht door Will »

Ik denk het ook dat ik jouw niet begrijpt maar mijn huis is vrij en daar gaat de jeugd niks van vinden.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19155
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Petitie AOW



Bericht door Aloys »

Nou, even voor de duidelijkheid dan, hopelijk is iedereen dan weer tevreden: :D

lineaire-hypotheek.jpg
lineaire-hypotheek.jpg (23.4 KiB) 153 keer bekeken
annuiteiten-hypotheek.jpg
annuiteiten-hypotheek.jpg (21.13 KiB) 153 keer bekeken
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Will
Berichten: 3551
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Petitie AOW



Bericht door Will »

:thumbup:
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Peter+Annie
Berichten: 1344
Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
Locatie: Roosendaal

Re: Petitie AOW



Bericht door Peter+Annie »

Will schreef:
vr 28 jan 2022, 20:48
Ik denk het ook dat ik jouw niet begrijpt maar mijn huis is vrij en daar gaat de jeugd niks van vinden.

Mvrgr.Wil
Mooi dat je je huis vrij hebt,maar met alleen een huis kun je geen krop sla kopen.
Je zult,als je het in geld om wilt zetten toch iets moeten doen;verkopen? overwaarde opnemen ?
Nu heb je de trots dat je een afbetaald huis hebt,maar ga je hemelen erven je kinderen ( de jeugd) ,maar eerst stuurt Mark R zijn minister van financiën langs.
Marianjacques
Berichten: 666
Lid geworden op: vr 07 jul 2017, 22:22
Locatie: Gouda

Re: Petitie AOW



Bericht door Marianjacques »

Of de luchtballon die al losgelaten is, om ons afbetaalde huis in box 3 te schuiven..dus als spaargeld te zien.
Is nu door de rechter even voor de sier van tafel geschoven....maar het zaadje is wel degelijk geplant.
Spoedwetje....
Gebruikersavatar
Karelkaywa
Berichten: 1120
Lid geworden op: za 15 nov 2014, 13:46
Locatie: Castricum

Re: Petitie AOW



Bericht door Karelkaywa »

Om daar even op door te gaan, ben zelf daar juist mee bezig,
Stel je huis is € 500.000 waard en je hebt een partner. Deze heeft een vrijstelling van € 680.645 en dan kan Mark Rutte niets halen.
Maar nu is er geen partner maar wel 2 kinderen.
Erfenis is € 500.00/2 = € 250.000 per kind.
Vrijstelling per kind € 21.559, resteert € 228.441
1e Rekening Mark Rutte is 10% over € 130.424 = € 13.042,40 en
2e Rekening Mark Rutte is 20% over € 98.017 = € 19.603,40
Totaal per kind aftikken € 32.645,80 😡👿

Beter is bij leven per jaar een schenking te doen maar dan moet je eerst je huis te gelde maken.
Groeten van Karel
(Kaywa was de naam van mijn laatste Duitse Herder)
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6041
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Petitie AOW



Bericht door TestCase »

Je hoeft je huis niet te gelde te maken maar je kunt een schuldbekentenis doen naar je kinderen. Wanneer het huis verkocht wordt gaat dat eerst naar de kinderen zonder erfbelasting. Wel komen deze schuldbekentenissen in box 3 bij de betreffende kinderen. Zij kunnen de drempel daar weer gebruiken. Even in verdiepen, maar niet moeilijk. Er is nog veel meer mogelijk.

(Sorry, luxe probleem)

//Kees


AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Plaats reactie