Petitie AOW

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Petitie AOW



Bericht door Bob Diesel »

er zijn meerdere petitie,s
Deze werd op 18-01 aangeboden

ruim 36.000 mensen zijn tegen het voorstel van het nieuwe kabinet om de AOW los te koppelen van het minimumloon en de uitkeringen. Zij ondertekenden de petitie die Tweede Kamerlid Liane den Haan donderdag 13 januari startte. Vanochtend, voor het debat over de regeringsverklaring, overhandigde Liane den Haan de handtekeningen aan Carola Schouten, minister voor Armoedebeleid, Participatie en Pensioenen.

De gepensioneerden in ons land zijn er de afgelopen jaren ruim 20 procent in koopkracht op achteruit gegaan in vergelijking met de mensen die werken,” stelt Liane den Haan vast:

“Die inkomenskloof moet wat mij betreft worden gedicht. Maar in plaats daarvan wil het kabinet het minimumloon en de uitkeringen loskoppelen van de AOW. Het minimumloon gaat de komende tijd 7,5 procent omhoog, maar de AOW dus niet. Dat vind ik onacceptabel. De AOW was meer dan 40 jaar gekoppeld aan het minimumloon. Dat loskoppelen is de bijl aan de wortel die soliditeit heet. De ouderen in Nederland verdienen ons respect en dat toont het kabinet met dit voornemen niet.

“Ik heb er daarom vanochtend bij minister Schouten op aangedrongen om de AOW niet los te koppelen van het minimumloon en de uitkeringen. Bij een stijging van het minimumloon en de uitkeringen moet de AOW ook omhoog gaan!”
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Will
Berichten: 3530
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Petitie AOW



Bericht door Will »

Dafluc schreef:
De vorige generatie is de laatste die het goed heeft gehad. Zo zou je het ook kunnen zien. De huidige heeft geen ziekenfonds, geen vut, geen vervroegd pensioen, kan geen huis kopen want niet te betalen.
Ziekenfonds moest ook betaald worden het had alleen een andere naam.
Huizen waren toen ook niet te betalen de rente was 13 % alleen wat wel zo was dat de gemeente garant stond voor de lagere inkomens.
Nu is de hypotheek rente 1 % ongeveer en dan komen er allerlei cowboy's die de huizen opkopen en daar zit het probleem.
Wij als "rijke" hebben ook een huis wat een paar keer over de kop is gegaan maar wat heb ik daar aan mijn kinderen (erfenis) zijn de lachende derde. Waren er maar appartementen dat wij konden opschuiven maar het zijn of starterswoningen of luxe bungalows.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
CaradoT135
Berichten: 2302
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:15
Locatie: Borger-Odoorn

Re: Petitie AOW



Bericht door CaradoT135 »

Die 13% was maar over een kleine periode, de tijd dat de rente op 2% en minder zit, is velen malen langer.
Will
Berichten: 3530
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Petitie AOW



Bericht door Will »

Het was toen voor 10 jaar of 20 jaar dus dat klopt niet daarna betaalde je geen rente meer maar waren wij alleen aan het aflossen.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
CaradoT135
Berichten: 2302
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:15
Locatie: Borger-Odoorn

Re: Petitie AOW



Bericht door CaradoT135 »

Je gaat mij toch niet vertellen dat je bij een rentestand van 13% die hebt laten vastzetten voor 10 of 20 jaar?
Will
Berichten: 3530
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Petitie AOW



Bericht door Will »

Toen was het inderdaad stikken of slikken.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Petitie AOW



Bericht door thole »

Het gaat niet om de schrijnende zwakkeren, het gaat om henzelf, onder het mom van solidariteit.
Eerst hosanna het kan niet op, en als het dan tegen zit huilie-huilie doen. Burk. En groet.
Gelukkig zijn er nog steeds mensen die solidair zijn met mensen die het minder hebben, of ze nu in eigen land of in bv de 3e wereld wonen.
Als jezelf helemaal bent vergeven door de ikke ikke mentaliteit kun je je dat moeilijk voorstellen, het is veel makkelijker om gewoon met de heersende flow mee te gaan.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
metatoon
Berichten: 9611
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Petitie AOW



Bericht door metatoon »

Maar je mag iedereen die je de laatste 50 jaar heeft willen wijsmaken dat je een waardevast pensioen/AOW bij 65 jarige leeftijd zou gaan genieten, een draai om de oren gaan geven (en jezelf voor je kop slaan dat je er in geloofde
Grappig of niets eigenlijk ,juist dat stukje geloof in waardevast pensioen.
Dat heb ik nooit gehad .
Moest verplicht een aanvullend pensioen aangaan, zoniet ging de baan voorbij.
Heb jaren geroepen jongens , een waardevast pensioen bestaat niet.
Was toen net 24 jaar.

Gr. Toon.
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Petitie AOW



Bericht door TestCase »

Will schreef:Toen was het inderdaad stikken of slikken.

Mvrgr.Wil
Buiten topic:

Nee hoor, heb ook een huis gekocht toen met een lineaire hypotheek en variabele rente, hoger kon die rente niet worden dacht ik en met een lineare los je direkt flink af en wordt de impact van de hoge rente steeds minder.
Na verloop van tijd overgezet in annuitet want aflossen mocht op elk moment.

En ik heb gelijk gekregen.Afbeelding


Maar m.b.t. de A.O.W., ik heb het goed met mijn pensioen erbij maar ken veel anderen waar het minder gaat en die de koppeling dus wel graag zien. Die paar tientjes meer die ik dan krijg geef ik dan wel weer weg aan een goed doel, 'in mijn laatste jas zitten toch geen zakken.'
Daarnaast met de erfenis gaat er weer een hoop terug naar de staat.

//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Petitie AOW



Bericht door Bob Diesel »

Ook jongeren hebben belang bij koppeling AOW aan minimumloon


https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... gle.com%2F
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
AadenAnke
Berichten: 13179
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Petitie AOW



Bericht door AadenAnke »

Ach ja en dan te bedenken dat de grote meerderheid van de zzpers geen pensioen opbouwt en straks met een niet leefbaar inkomen van de aow zitten wordt het toch wel een heel vreemd en eng vooruitzicht.
Solidariteit is toch opkomen voor de zwakkere dus je zou zomaar de meerkosten van de koppeling van de aow kunnen opvangen door het iets meer belasten van pensioenen dat kan op een kosten neutrale manier. Dat zullen velen inderdaad niet willen, solidariteit en belasting zijn tegenwoordig vieze woorden voor velen. Gek toch dat ons pensioen stelsel wereldwijd geprezen wordt als het beste afgebroken moet worden? Ik heb nu al een vorm van medelijden met de huidige zzpers (schijnzelfstandigen) en al die flexwerkers de meeste van hun zijn de arme (aow ers) van de toekomst

Gr Aad
Peter+Annie
Berichten: 1336
Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
Locatie: Roosendaal

Re: Petitie AOW



Bericht door Peter+Annie »

Will schreef:
vr 28 jan 2022, 10:36
Het was toen voor 10 jaar of 20 jaar dus dat klopt niet daarna betaalde je geen rente meer maar waren wij alleen aan het aflossen.

Mvrgr.Wil
OF bedoel je dat je alleen rente betaalde en niets afloste.
IK kan me moeilijk voorstellen dat je ergens geld krijgt en dat alleen maar terug moet betalen en geen rente betaald voor het gebruik van dat geld.
Vopper
Berichten: 2186
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 12:46

Re: Petitie AOW



Bericht door Vopper »

Het voordeel van een hoge rente is dat die weer minder is geworden, de aankoopprijs die je ooit hebt betaald vermindert niet :wtf: Die kan als een molensteen om je nek blijven hangen.
Deze bubbel zal wel een keer uiteenspatten en dan staan er veel huizen diep onder water :(

:wave: Vopper
1mei dag van het pensioen🤓
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Petitie AOW



Bericht door Bob Diesel »

En dat heeft dan weer helemaal niks met de AOW van doen :crazy:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Plaats reactie