Petitie AOW

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Will
Berichten: 3551
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Petitie AOW



Bericht door Will »

Pilha schreef:
De huidige generatie profiteert uitbundig en schaamteloos van de wederopbouw door de vorige generatie. En de onstane problemen worden vrolijk en ongevraagd doorgeschoven naar de volgende generaties.
Gigantische staatsschulden, overbevolking, een uitgewoonde verkrachte planeet enzovoort.
Jij lijkt mijn vader wel die riep dat ook 50 jaar geleden ook tegen ons wat dat betreft is er weinig veranderd.
Die had het ook altijd over een witte Kerst die bijna nooit plaats vond en den Uil die alles maar weg gaf aan de minima en werklozen.
Toen waren er ook paters in de arme landen die riepen vooral kindjes maken en wat nu overbevolking heet.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1418
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: Petitie AOW



Bericht door FrankJC »

Dat glibberaal Mark Rutte zijn vermogen op de bank heeft staan is alleen maar gunstig, met die negatieve rente gaat er steeds een stukkie vanaf of zal hij bij de Belastingdienst een regelingetje hebben getroffen?
Will
Berichten: 3551
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Petitie AOW



Bericht door Will »

Ik denk dat Mark Rutte van zijn (negatieve) spaargeld een bus campertje heeft gekocht en daar alleen het kwart tarief voor betaald en op gratis camperplaatsen gaat staan. :lol3:

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Pilha
Berichten: 624
Lid geworden op: za 30 jan 2016, 18:31

Re: Petitie AOW



Bericht door Pilha »

Will schreef:
do 27 jan 2022, 23:45

Jij lijkt mijn vader wel die riep dat ook 50 jaar geleden ook tegen ons wat dat betreft is er weinig veranderd.

Mvrgr.Wil
De vaders, en moeders, van toen wisten de tering naar de nering te zetten, en anticipeerden daarmee op hun oude dag.

Nu loopt er een petitie om op de kromme rug van de behoeftigen mee te liften zodat het feest voortgezet kan worden.
Op kosten van de nieuwe generatie. Want ze hebben er voor betaald.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80380
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Petitie AOW



Bericht door Dafluc »

Dat 'want wij hebben het land opgebouwd' hangt me zo de strot uit. Was je later geboren had je ook geen baan kunnen vinden. Waren de koophuizen ook onbetaalbaar geweest. De tijd waarin je geboren bent is niet de verdienste van een generatie. Tel je zegeningen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1804
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Petitie AOW



Bericht door doov »

Precies dat.
En juist op een camperforum.
Niet echt een gremium waar de meest behoeftigen van ons land rondhangen.

We hebben allemaal een campert ( of een dikke auto met een chique caravan er achter) en hoe je het wendt of keert, dat is een enorme luxe.
Pilha
Berichten: 624
Lid geworden op: za 30 jan 2016, 18:31

Re: Petitie AOW



Bericht door Pilha »

@Dafluc - als je op mij reageert: het hangt mij de strot uit dat er verwezen, gerefereerd of geintepreteert wordt aan niet geschreven teksten.
De generatie die het land na de oorlog heeft opgebouwd is allang overleden en reageren hier niet.
Zij hebben het bedje gespreidt voor de huidige generatie.
En wat laat die na? Een niet meer terug te draaien puinhoop indien er geen natuurlijk herstel komt.
Fijn als je in deze tijd op de wereld gezet bent of wordt.
Kun je ook nog eens voor die puinhoopveroorzakers gaan zorgen. Althans, dat willen ze.
O.a. via een petitie.
Het gaat niet om de schrijnende zwakkeren, het gaat om henzelf, onder het mom van solidariteit.
Eerst hosanna het kan niet op, en als het dan tegen zit huilie-huilie doen. Burk. En groet.
PE1OPQ Theo
Berichten: 4573
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Petitie AOW



Bericht door PE1OPQ Theo »

Dat zei mijn vader ook altijd, wees dankbaar dat de generatie na de wo2 de boel opgebouwd heeft.
Als ik dan vraag wat is er dan opgebouwd waar ik tevreden over kan zijn?
Dan kwamen de antwoorden als eten en werk en een auto.
Over de verontreinigingen had hij het niet op, dat waren verzinsels v/h kapitaal om de werkende er onder te houden.

De regeling van AOW is natuurlijk fantastisch, vooral als de generatie die na je komt, er voor betaald.
Dit principe werkt zolang er maar meer werkende zijn dan ontvangers.
En juist daar zit hem de kneep, er zijn meer ontvangers dan dat er geld binnen komt.
En ook dat gegeven is al sinds de jaren 70 bekent, en er zijn mooie onderzoeken geweest om de financiering anders te doen.
Maar er was geen politiek draagvlak voor, men koos voor de korte termijn winst.
En nu zit je met een groot aantal mensen die AOW willen krijgen, want ze hebben betaald voor een generatie die hun voor is gegaan.

Theo
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80380
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Petitie AOW



Bericht door Dafluc »

De vorige generatie is de laatste die het goed heeft gehad. Zo zou je het ook kunnen zien. De huidige heeft geen ziekenfonds, geen vut, geen vervroegd pensioen, kan geen huis kopen want niet te betalen. Laat staan dat ze iets met de overwaarde kan doen. Mag blij zijn als ze als zzp-er na hun ontslag nog wat geld binnen krijgen enzovoort. Zo heeft elke generatie wat te klagen. Je kunt ze niet verantwoordelijk houden voor alle grote problemen van hun tijd. Daar kan de gewone man of vrouw niet zo heel veel aan veranderen. Het door jou geschetste beeld van een feestvierende alles verbrallende generatie over de rug van de vorige gaat er bij mij niet in.
Afbeelding
mikeanber
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 04 dec 2016, 9:49

Re: Petitie AOW



Bericht door mikeanber »

hallo allen
ik praat voor me zelf en toch ook voor veele anderen
ik werk van af mijn 16 jaar tot aan de 67 dat is over twee jaar dus 51 jaar als ik het haal.
maar mag ik toch wel wat aan aow en pensioen krijgen de generatie naar ons beginnen pas op 18 of nog later met werken er zijn er bij die pas met de dertig beginnen dus.
ik heb nog mee gemaakt dat als men 40 jaar had gewerkt dat ze klaar waren en met 57 jaar enz.
:cheers:
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31955
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Petitie AOW



Bericht door Bob Diesel »

30.000+
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Zonneke
Berichten: 1751
Lid geworden op: zo 09 sep 2018, 19:47

Re: Petitie AOW



Bericht door Zonneke »

Pilha schreef:
vr 28 jan 2022, 7:35

De generatie die het land na de oorlog heeft opgebouwd is allang overleden en reageren hier niet.
Zij hebben het bedje gespreid voor de huidige generatie.
De generatie die het heeft heropgebouwd had het ook eerst serieus afgebroken.
De logica zelve dus wilde men een dak boven zijn hoofd hebben. :-B
De volgende generaties hebben voor veel extra comfort gezorgd.
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Petitie AOW



Bericht door janmetdoka »

IAfbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op vr 03 nov 2023, 0:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1804
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Petitie AOW



Bericht door doov »

Bob Diesel schreef:
vr 28 jan 2022, 8:34
30.000+
Op ruim 3 miljoen huidige AOW’ers is dat natuurlijk een lage score.
En zijn er ook nog 11 miljoen mensen nu momenteel AOW opbouwen en die het ook aangaat.

Dat slechts 30.000 de petitie tekenen stelt me wel gerust.
Plaats reactie