LifePO lithium accu en randzaken
Re: LifePO lithium accu en randzaken
Huub ik geloof niet dat er zulke grote stromen lopen ,zolang je de orginele kabels gebruikt…..deze remmen juist de grote stromen ( ook meermaals door Smiley,aangetoond,). ,mss maar goed,ook anders zou het 1 op 1 omwisselen ook meer problemen geven?, het nadeel is dan weer ,dat het langer duurt,eer de accu,weer geladen is door de dynamo…en juist dat gegeven,…lijkt mij nu juist,het grote voordeel,…waardoor je sommige ,componenten ,niet nodig hebt,….de accu is daardoor,in de praktijk,bij vertrek en aankomst ,nog ALTIJD voldoende geladen, maar ja dan moet je wel het laden,door de Dynamo,automatisch uit kunnen schakelen,en niet blindelings,op die BMS vertrouwen,dat is enkel een stok achter de deur,lijkt me? In ieder geval,mijn ervaringen,zijn alleen maar positief
Hans
Re: LifePO lithium accu en randzaken
Bij mij kun je boven en onderwaarde niet instellen. De LFP had ik voor een soepel prijsje overgenomen omdat de bluetooth functie moeilijk deed. Voor monitoring heb ik een capiciteits meter er bij gezet, en weet zo exact wat er gebeurd. Zou inderdaad een contact vd capiciteit meter kunnen gebruiken om bij 10% lading uit te schakelen .
Laatst gewijzigd door Bob47 op di 18 jan 2022, 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: LifePO lithium accu en randzaken
Als je het huidige verbruik en het aantal dagen wat je vrij wilt staan met je accu niet wijzigt, dan kan je gerust 1 op 1 vervangen. Uiteraard met de lood/gel stand op je EBL. Vele anderen zijn je voorgegaan. Ga daarna rustig in de praktijk voor je zelf ervaren of je accu snel genoeg weer vollaadt of dat je meer wilt vrij staan of meer wil gaan verbruiken. Dan zal je ook moeten denken aan meer laadvermogen via een dc dc booster of zonnepanelen. Aan de walstroom heb je aan je EBL genoeg.
Re: LifePO lithium accu en randzaken
Dat ben ik dus ook van plan
Eric
Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat