Ervaring met schorsen en tijdelijk ontschorsen?

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Plaats reactie
roccade
Berichten: 306
Lid geworden op: za 02 mar 2019, 11:24

Ervaring met schorsen en tijdelijk ontschorsen?



Bericht door roccade »

Onze Hymer staat netjes in de binnen winterstalling.
Omdat hij daar naar verwachting een paar maanden gaat staan heb ik hem geschort.

Nu zou ik hem graag voor enkele dagen ophalen om even wat kleine klusjes te doen.
Echter moet ik hem dan uit de schorsing halen, maar kan ik hem dan na enkele dagen weer schorsen zonder extra kosten?

Dit vind ik op de NKC site;
"Vanaf 2019 is er geen verhoogd tarief meer van toepassing als een camper, met normaaltarief, binnen een jaar na het ingaan van de vorige schorsing opnieuw geschorst wordt. Ook kan er vanaf 2019 voor gekozen worden een voertuig één, twee of drie jaar te schorsen. Voor het tweede en derde jaar geldt dan het laagtarief (in 2022 € 24,95)."

Is dan de conclusie dat er geen extra kosten zijn als ik hem dan wederom schors?
Laatst gewijzigd door roccade op zo 16 jan 2022, 10:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Ervaring met schorsen en tijdelijk ontschorsen?



Bericht door Jan en Simonne »

Nee, elke keer dat je hem wilt schorsen, moet je daarvoor betalen.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Ervaring met schorsen en tijdelijk ontschorsen?



Bericht door Cee Pee »

Zijn die kleine klusjes niet in de stalling te doen.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
roccade
Berichten: 306
Lid geworden op: za 02 mar 2019, 11:24

Re: Ervaring met schorsen en tijdelijk ontschorsen?



Bericht door roccade »

Aan huis heb ik al mijn gereedschap én in de stalling is het niet toegestaan...

Enkel jaren geleden heb ik mijn auto geschort, toen heb ik binnen binnen dat jaar de schorsing opgeheven en wederom binnen datzelfde jaar de auto weer geschorst. Toen betaalde ik naast het "normale" tarief een opslag voor het schorsen binnen één jaar...

Is dat nu nog het geval, of kan ik bij wijze van spreken de camper om de maand schorsen voor €24,95 (ouder dan 15jr)?
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Ervaring met schorsen en tijdelijk ontschorsen?



Bericht door Cee Pee »

Dat klopt gewoon € 24,95 per keer en dat kan bij wijze van spreken ook als je hem er voor een weekendje uithaald.
En zeker als hij ouder is dan 15 jaar is dat een goede optie en scheelt een hoop centjes
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
WimZ
Berichten: 1814
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: Ervaring met schorsen en tijdelijk ontschorsen?



Bericht door WimZ »

Ja je kunt het zo vaak doen als je wilt. Wel minimaal 1 maand geschorst laten anders betaal je over die periode toch weer de wegenbelasting.

Als je heel kort ontschorst hebt betaal je geen wegenbelasting over die dag. Vinden ze denk de moeite niet!
Plaats reactie