Van brandweerauto naar expeditievoertuig

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
FlorisvanEenennaam
Berichten: 29
Lid geworden op: do 18 jun 2020, 19:53

Re: Van brandweerauto naar expeditievoertuig



Bericht door FlorisvanEenennaam »

Misschien heb je hier ook wat aan; Deze man is wel vrij handig..... maar hij heeft een basis koelcontainer gebruikt en daarna met afgeschreven / kapotte koelcontainers een alkoof erop gebouwd.

https://www.youtube.com/channel/UC2iL3v ... iHHWPPOVCg
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8864
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Van brandweerauto naar expeditievoertuig



Bericht door kampo »

Hier zie je zo een operatie.
Donorvoertuig met frigo opbouw gekocht.
Dak eraf gesneden was veel te hoog. Verlaagd naar 195cm binnenmaat.
Nieuw dakpaneel gekocht, L profielen en kit., koste even veel als donorvoertuig.
Achterdeuren vervangen door een stuk uit dakpaneel.
Heel veel werk. Afgewerkt met spoiler op de cabine.
Ik zou er nooit aan beginnen als er meer als 2 afmetingen verkeerd zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
FordtransitMK1
Berichten: 113
Lid geworden op: vr 26 nov 2021, 20:27

Re: Van brandweerauto naar expeditievoertuig



Bericht door FordtransitMK1 »

Maar dit is wel gaaf hoor bovenstaande combi. :-B Als je dit op de brandweerwagen kunt maken,
ik denk als je goed zoekt, je best wat voor weinig kan maken ( zeker als je creatief bent met materialen zoals met bv caravan) ziet het er ook nog vet goed uit. ( als is dit niet belangrijk ) je zou op je werk of bij vrienden en of kennissen van vrienden kunnen kijken of ze niet een plekje hebben waar je in ieder geval je frame en vierkante bak kan maken dit is denk ik niet heel veel werk :crazy: en voor een weekje heeft er vast iemand een plekje voor je ( net werken ) in een weekje kan je veel doen denk ik als de bak er eenmaal op staat kan je de rest doen zoals je het nu doet. het is maar een idee. waar je misschien zelf ook al aan hebt gedacht en of mee bezig ben geweest.. maar goed.
Wellicht is er hier iemand op het forum die je op weg kan helpen!! met een weekje ruimte met gereedschap vast wel denk ( en om te helpen en helpen doe je voor weinig of zelfs voor helemaal niets het is een leuk en goed doel denk ik dan maar. ( En sommige mensen hebben alles ) wie niet waagt wie niet wint
groet
Uiteindelijk komt alles op zijn pootjes
Expeditie
Berichten: 43
Lid geworden op: vr 14 jan 2022, 11:32

Re: Van brandweerauto naar expeditievoertuig



Bericht door Expeditie »

rijschoollucassen schreef:
do 02 jun 2022, 14:37
In de zomer wel lekker, maar in de winter is deur even op niet fijn.
In de winter is het inderdaad minder. Hangt ook van de deuren af, die van een koelbak zijn natuurlijk wel erg goed dicht, die zullen weinig tochten. De isolatie van de deuren is wellicht wel iets minder dan van de bak zelf.

[/quote]
Vraag dan gelijk waarvoor die koelbak is gebruikt, want een vlees- of vislucht ruik je over 5 jaar nog als je er een verwarming in plaatst.
[/quote]

Haha ja daar zeg je iets, nooit aan gedacht! Is jouw kantoorunit ondertussen vis & vleeslucht vrij?

@ Kampo, ja Super stoer! Eindresultaat is ook geweldig! Ik heb inderdaad overwogen wat hoogte weg te nemen, dat is ongetwijfeld wel te doen. Die extra hoogte is echter binnenin wel weer fijn en bij mij geld: form follows function :-B Dan maar wat hoger en lelijker (zolang het legaal en veilig blijft) en praktischer.

@FordtransitMK1, Dit is vast wel te doen, maar ik werk ook fulltime. Even een week klussen zit er niet in. Daarnaast moet dit vooraf gepland worden, moet je mensen gaan zoeken en materialen, etc. Dat neemt tijd. En ik wil juist door! We gaan dus voor een kant-en-klare laadbak. Wordt vervolgd!
Met 3 kleintjes op expeditie, dat is onze uitdaging! https://www.metvijfopreis.nl/
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8864
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Van brandweerauto naar expeditievoertuig



Bericht door kampo »

Expeditie schreef:
wo 08 jun 2022, 9:25
form follows function :-B Dan maar wat hoger en lelijker (zolang het legaal en veilig blijft) en praktischer.
Het probleem is dat er grenzen zijn. Als je daar over heen gaat dan valt er niet meer mee te rijden. Slechte/gevaarlijke wegligging. Geen laadvermogen wegens aslast overschrijding. Te hoog zwaartepunt. Geen terreineigenschappen. enz

Maar ik zal je gewaarschuwd hebben. Je kan niet zomaar, op hetzelfde chassis, een opbouw van 3m vervangen door een opbouw van 4,2m
Groeten Kampo
Expeditie
Berichten: 43
Lid geworden op: vr 14 jan 2022, 11:32

Re: Van brandweerauto naar expeditievoertuig



Bericht door Expeditie »

let's agree to disagree :-B
Laatst gewijzigd door Dafluc op wo 29 jun 2022, 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Met 3 kleintjes op expeditie, dat is onze uitdaging! https://www.metvijfopreis.nl/
Gebruikersavatar
tranny
Berichten: 1564
Lid geworden op: ma 15 nov 2021, 23:41
Locatie: twente

Re: Van brandweerauto naar expeditievoertuig



Bericht door tranny »

Expeditie schreef:
wo 08 jun 2022, 9:25
Vraag dan gelijk waarvoor die koelbak is gebruikt, want een vlees- of vislucht ruik je over 5 jaar nog als je er een verwarming in plaatst.
[/quote]

Haha ja daar zeg je iets, nooit aan gedacht! Is jouw kantoorunit ondertussen vis & vleeslucht vrij?

[/quote]

Na 5 jaar gebruik was het nog steeds te ruiken, vooral als de zon er op stond te branden of als de kachel aan stond.
Heb dat ding een paar jaar geleden verkocht aan een motorcrossclub, daar hebben ze er een toiletgebouw van gemaakt dus stinken zal die bak nog steeds doen. :mrgreen:
rustig aan, ben ik ook de hele dag druk mee...
Expeditie
Berichten: 43
Lid geworden op: vr 14 jan 2022, 11:32

Re: Van brandweerauto naar expeditievoertuig



Bericht door Expeditie »

Gewoon omdat deze zo leuk is:

Filmpje caravan van de brandweerauto af trekken met de auto van mijn vrouw

Het hele verhaal lees je hier
Met 3 kleintjes op expeditie, dat is onze uitdaging! https://www.metvijfopreis.nl/
Gebruikersavatar
rongreven
Berichten: 6189
Lid geworden op: za 03 dec 2005, 18:08
Locatie: Europa

Re: Van brandweerauto naar expeditievoertuig



Bericht door rongreven »

Dit is ook wel leuk?

Geisoleerde aluminium FM2 container NL leger expeditiecamper
€ 4.500,00
https://link.marktplaats.nl/m1850924687 ... ialbuttons
Groet, Ron Greven
Klass
Berichten: 216
Lid geworden op: di 19 mei 2020, 10:51

Re: Van brandweerauto naar expeditievoertuig



Bericht door Klass »

Stuk beter!
Bijlagen
12-1.jpg
12-1.jpg (100.28 KiB) 816 keer bekeken
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9047
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Van brandweerauto naar expeditievoertuig



Bericht door gjvonk »

rongreven schreef:Dit is ook wel leuk?

Geisoleerde aluminium FM2 container NL leger expeditiecamper
€ 4.500,00
https://link.marktplaats.nl/m1850924687 ... ialbuttons
Ik ken die Fokker containers uit mijn diensttijd. 'Shelters' werden ze in de logistieke keten genoemd. De isolatie bestaat uit onder andere uit een geïmpregneerde papieren honingraat structuur zoals het binnenwerk van een binnendeur in een woning.

Voor bevestiging van meubels, etc. ben je echt volledig aangewezen op de zichtbare montage rails.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Expeditie
Berichten: 43
Lid geworden op: vr 14 jan 2022, 11:32

Re: Van brandweerauto naar expeditievoertuig



Bericht door Expeditie »

@ Klass, bedankt, vinden wij ook! Ondertussen zit die ook goed vast op het chassis in plaats van met spanbanden:
11.jpg
11.jpg (145.84 KiB) 464 keer bekeken
Dit plaatje is bij de RDW, want we hebben de keuring achter de rug. Met enige trots mag ik aankondigen dat we door de keuring zijn en nu officieël deel uitmaken van de camperclub! Gewoon in één keer goedgekeurd :-B. Nu kunnen we snel verder met het interieur.

Het verhaal van de keuring lees je hier
Met 3 kleintjes op expeditie, dat is onze uitdaging! https://www.metvijfopreis.nl/
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8864
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Van brandweerauto naar expeditievoertuig



Bericht door kampo »

Proficiat 👍
🚚
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
JMD
Berichten: 339
Lid geworden op: ma 24 apr 2017, 21:13
Locatie: Westkapelle

Re: Van brandweerauto naar expeditievoertuig



Bericht door JMD »

Gefeliciteerd...
Plaats reactie