Verschil tussen wifi en hotspot?

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: Verschil tussen wifi en hotspot?



Bericht door Toon »

de hotspot werk wel hoor
de ipad en indien nodig ook de laptop werken er perfect op
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: Verschil tussen wifi en hotspot?



Bericht door Toon »

DJSmiley schreef:
za 15 jan 2022, 12:19
Ik ken die ontvanger zelf niet, maar t lijkt erop dat je er wel een wifi ontvanger op kunt krijgen.
Je moet die alleen installeren, dat is misschien even wat puzzelen, of informeren bij een tent die die dingen ook verkoopt


https://www.cardwriter.nl/vu-dual-band- ... -mbps.html
hier de reviews van gelezen
het zijn er maar 5 maar daardoor ben ik wel bang dat het mij niet gaat lukken
het zou inderdaad om de open PLI gaan
maar voor een ervaringsdeskundige zal het geen probleem zijn
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Verschil tussen wifi en hotspot?



Bericht door TestCase »

Toon:
Even niet begrepen dat je die router in bridge mode al probeerde te koppelen aan je hotspot.
Je loopt in deze configuratie tegen een ingeprogrammeerde onmogelijkheid van je router aan. Daar om zei ik dat het misschien niet lukt met je huidige apparaten.
Veel wifi apparaten, waaronder wifi routers, weigeren een verbinding met een 'adhoc' wifi netwerk en willen alleen koppelen met 'infastructuur' wifi netwerken. De reden hierachter gaat te ver om hier uit te leggen denk ik. De hotspot van je iphone is echter een 'adhoc' wifi netwerk en daarom gaat deze configuratie niet werken.
Wat is het verschil tussen die twee netwerken was de vraag, de een is infrastructuur en de ander adhoc.

Voor meer leesvoer heb ik dit even opgezocht. https://nl.phhsnews.com/what-s-differen ... -wi-fi2549


//Kees


AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Verschil tussen wifi en hotspot?



Bericht door Hoofdnoorman »

Toon schreef:
za 15 jan 2022, 12:15
juist
optie 2 is precies waar ik naar uitkijk
mijn reciever is een VU+ Duo
daar zit een usb aansluiting op en uiteraard een utp internet kabel aansluiting
daar zitten de lijntjes (code's) in om via de schotel tv te kijken naar praktisch alle zenders
nou weet ik niet of er op de usb aansluiting een antenne op aangesloten kan worden waarmee dan via hotspot verbinding gemaakt kan worden met de iphone
https://downloads.openpli.org/builds/vu ... 09_usb.zip

In ieder geval met deze laatste versie van OpenPli en de Wifi/USB adapter (zoals eerder getoond) moet het werken.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Will
Berichten: 3529
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Verschil tussen wifi en hotspot?



Bericht door Will »

Toon schreef:
Kees
waar ik tegenaanloop is dat wanneer ik in het Fritz menu de wifi verbindingen laat zoeken thuis hier in de buurt komen er 10 tallen mogelijkheden in het zoek menu
maar niet mijn iphone hotspot
Omdat thuis heb je waarschijnlijk een Ziggo of KPN netwerk met de bijhorende infrastructuur en je i-phone heeft een mobiel netwerk en dat is weer andere koek. Vandaar dat ik altijd voor Blue-tooth kiest dat werkt namelijk altijd. En een router is wat anders als een mobieltje ik vermoed dat je het daar het probleem in moet zoeken.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22714
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Verschil tussen wifi en hotspot?



Bericht door PaulBng »

Toon schreef:div reageerders zijn van mening dat ik wifi wil van een camping of van het thuis netwerk
NEE NEE NEE
dat is absoluut niet de bedoeling
ik wil niets met een vreemd wifi netwerk van een camping of een macsmac te maken hebben
ik maak via mijn eigen telefoon een hotspot en daarmee wil ik draadloos een mifi of router voorzien van een utp of W-lan aansluiting aansturen om de reciever op internet te krijgen waar de lijntjes inzitten om tv te kijken
na veel zoeken en lezen zal dat het makkelijkste gaan met een Mifi waar een duo sim kaartje in kan en waar dan een utp kabel in kan die naar de tv gaat
de Mifi kan dan tevens ook dienst doen als hotspot voor de ipad maar dat terzijde
Je wilt van WiFi naar utp.

Daar heb je een wireless bridge voor nodig.
Sommige routers kunnen dat.
Heb je er nog een liggen... Kijk eens in de gebruikshandleiding.

Paul

Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Verschil tussen wifi en hotspot?



Bericht door TestCase »

Will lees het artikel eens waarvan ik een url heb neergezet hierboven. Dan lees je wat 'infrastructuur' in deze context betekend. In ieder geval niet wat je hierboven post.
Vriendelijk bedoelt hoor.

Paul, die oplossing was Toon al bekend, alleen die wifibridge koppelen aan de hotspot lukte niet. Ik heb uitgelegd waarom.

//Kees


AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8594
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Verschil tussen wifi en hotspot?



Bericht door seth_space »

Geen idee hoe dat bij een iPhone zit. Maar android maakt een infrastructure hotspot.
Vaak zijn de onderlinge connecties niet mogelijk door privacy mode.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22714
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Verschil tussen wifi en hotspot?



Bericht door PaulBng »

Ik moet nog ergens een bridge hebben liggen. Uit het Wireless Leiden tijdperk.

Zal ik die eens opzoeken? Is geen router. Echte bridge. Kan ook niets anders....


Paul
Plaats reactie