Verschil tussen wifi en hotspot?

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: Verschil tussen wifi en hotspot?



Bericht door Toon »

Veebee schreef:
za 15 jan 2022, 10:32
Met android 11.....
en schakel de bluetooth is uit
dan zal je wifi wel aan moeten
maar ik gebruik een ander merk telefoon
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
Gebruikersavatar
Veebee
Berichten: 866
Lid geworden op: za 04 okt 2014, 23:47

Re: Verschil tussen wifi en hotspot?



Bericht door Veebee »

Ging de reactie niet over...... :crazy:
Het gaat niet om wat je doet ! , maar hoe je het doet !
Will
Berichten: 3552
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Verschil tussen wifi en hotspot?



Bericht door Will »

Aloy's schreef:
De hotspot in je telefoon is bedoeld om ANDEREN een verbinding te laten maken met jouw telefoon!
Bluetooth heeft hier totaal niets mee te maken. Het is een totaal ander manier van communicatie dan WiFi.
Omdat dan de Wifi uitgeschakeld dient te worden op mijn Samsung mobiel (hotspot) ga ik verbinding zoeken via Blue Tooth met mijn laptop bijvoorbeeld om tv te kijken.
En daar kan maar een apparaat tegelijk mee verbonden worden en dat bedoel ik te zeggen.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Verschil tussen wifi en hotspot?



Bericht door Hoofdnoorman »

Toon schreef:
za 15 jan 2022, 10:37
div reageerders zijn van mening dat ik wifi wil van een camping of van het thuis netwerk
NEE NEE NEE
dat is absoluut niet de bedoeling
ik wil niets met een vreemd wifi netwerk van een camping of een macsmac te maken hebben
ik maak via mijn eigen telefoon een hotspot en daarmee wil ik draadloos een mifi of router voorzien van een utp of W-lan aansluiting aansturen om de reciever op internet te krijgen waar de lijntjes inzitten om tv te kijken
na veel zoeken en lezen zal dat het makkelijkste gaan met een Mifi waar een duo sim kaartje in kan en waar dan een utp kabel in kan die naar de tv gaat
de Mifi kan dan tevens ook dienst doen als hotspot voor de ipad maar dat terzijde
Nog niet voor elkaar dus.

Nou, bestel nu gewoon een USB Wifi adapter. (hier voor de Enigma2--http://www.xbmc-center.nl/wireless-usb- ... -4ghz.html) de box even opnieuw herstarten, bij systeem/instellingen/ expert/ netwerk even de Wlan aanklikken en netwerk aanklikken alsmede jouw geheime code.

Met een duosim in een mifi kun je geen gesprekken meer ontvangen op je gewone telefoon, tenzij je een data duo sim hebt.
Laatst gewijzigd door Hoofdnoorman op za 15 jan 2022, 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6052
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Verschil tussen wifi en hotspot?



Bericht door TestCase »

Toon schreef:div reageerders zijn van mening dat ik wifi wil van een camping of van het thuis netwerk
NEE NEE NEE
dat is absoluut niet de bedoeling
ik wil niets met een vreemd wifi netwerk van een camping of een macsmac te maken hebben
ik maak via mijn eigen telefoon een hotspot en daarmee wil ik draadloos een mifi of router voorzien van een utp of W-lan aansluiting aansturen om de reciever op internet te krijgen waar de lijntjes inzitten om tv te kijken
na veel zoeken en lezen zal dat het makkelijkste gaan met een Mifi waar een duo sim kaartje in kan en waar dan een utp kabel in kan die naar de tv gaat
de Mifi kan dan tevens ook dienst doen als hotspot voor de ipad maar dat terzijde
Toon:
Ik heb een stukje hoger precies beschreven wat je moet doen. Of dat nu thuis of ergens anders is maakt niet uit. Het kan wat je wilt alleen kan het met wat je hebt?
Wanneer je thuis bent is het natuurlijk beter om de extra router, die in bridge modus moet staan, aan je thuis netwerk te koppelen, het wifimodem van je provider.
Ga aan de slag en rapporteer waar je tegenaan loopt.
Die verhalen er om heen leiden, zoals gewoonlijk, alleen maar af.


//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
CaradoT135
Berichten: 2355
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:15
Locatie: Borger-Odoorn

Re: Verschil tussen wifi en hotspot?



Bericht door CaradoT135 »

Ga aan de slag en rapporteer waar je tegenaan loopt.
Die verhalen er om heen leiden, zoals gewoonlijk, alleen maar af.
Precies, volg de handleiding van Fritz, zoals ik hierboven heb aangegeven en je maakt daarmee van een draadloze een kabel verbinding.
een apparaat zonder Wi-Fi-functie, bijvoorbeeld een IPTV-ontvanger, via de LAN-poort van de FRITZ!Repeater moet worden geïntegreerd in het thuisnetwerk.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Verschil tussen wifi en hotspot?



Bericht door appellover »

Je hebt dus een 4G router nodig (met lan) en dan met kabel naar de ethernet aansluiting van de reciever .Is dat dezelfde die je gebruikt voor de schotel ? Heb nl ook nog paar van die schotel recievers liggen maar nooit op internet aangesloten altijd via schotel.Of is het ander soort reciever?
Gr.Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
CaradoT135
Berichten: 2355
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:15
Locatie: Borger-Odoorn

Re: Verschil tussen wifi en hotspot?



Bericht door CaradoT135 »

Nee, Toon wil met een 4/5G verbinding van zijn telefoon een WiFi Hotspot maken. Daarmee wil hij een draadloze WiFi verbinding maken richting één van zijn Fritzbox repeaters, vanwaaruit hij daar via de LAN poort van diezelfde repeater een bedrade verbinding wil maken met zijn TV ontvanger welke geen WiFi heeft maar wel een LAN poort heeft.
DJSmiley
Berichten: 4036
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
Locatie: Nunspeet

Re: Verschil tussen wifi en hotspot?



Bericht door DJSmiley »

Dat kunnen 2 mogelijkheden zijn:

1. Een IPTV receiver, die alles via het internet ophaalt.
Of dat werkt is de vraag. Veel providers maken gebruik van multicast en/of beperken het gebruik van de boxen tot hun eigen netwerk. In dat geval gaat het niet werken. Daarnaast trekt dat aardig Gbtjes, afhankelijk van de kwaliteit van de zender.

2. Een schotelontvanger met cardsharing.
Dat zal prima werken. Je TV haalt het beeld gewoon van de schotel, maar ipv dat je zelf een smartcard bij CD hebt, 'deel' je er eentje met vele anderen via internet. En vaak niet alleen CD, maar ook tig andere betaalzenders. Legaal is het niet, wel makkelijk.
Dataverkeer is minimaal, alleen af en toe wat key updates. Maar als dat 1Mb per uur is is het al veel.
Opm: Veel van dat soort Dreambox achtige kastjes kunnen ook gewoon voorzien worden van een wifi stick. Dat lijkt me dan een veel handigere optie

Dus een paar opties
- Mifi met ethernetpoort
- Android telefoon met een ethernet adaptor
- Of, zoals ie het nu probeert, telefoon als wifi hotspot en daar weer een wifi client op aansluiten die het bridged naar ethernet

De laatste is wel de meest ingewikkelde en storingsgevoelige optie..

En het werkt vaak niet. Een telefoon als wifi hotspot is geen volwaardig accesspoint maar een soort van creatieve ad-hoc implementatie. Dat is een ramp om daar uberhaupt een wifi client op te krijgen (itt tot een volwaardig accesspoint, die in infrastructure mode zend)
Laatst gewijzigd door DJSmiley op za 15 jan 2022, 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Verschil tussen wifi en hotspot?



Bericht door Hoofdnoorman »

Inderdaad is het optie 2.

Bridge op Hotspot werkt niet. Is geprobeerd met een Vonets.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: Verschil tussen wifi en hotspot?



Bericht door Toon »

juist
optie 2 is precies waar ik naar uitkijk
mijn reciever is een VU+ Duo
daar zit een usb aansluiting op en uiteraard een utp internet kabel aansluiting
daar zitten de lijntjes (code's) in om via de schotel tv te kijken naar praktisch alle zenders
nou weet ik niet of er op de usb aansluiting een antenne op aangesloten kan worden waarmee dan via hotspot verbinding gemaakt kan worden met de iphone
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
DJSmiley
Berichten: 4036
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
Locatie: Nunspeet

Re: Verschil tussen wifi en hotspot?



Bericht door DJSmiley »

Ik ken die ontvanger zelf niet, maar t lijkt erop dat je er wel een wifi ontvanger op kunt krijgen.
Je moet die alleen installeren, dat is misschien even wat puzzelen, of informeren bij een tent die die dingen ook verkoopt


https://www.cardwriter.nl/vu-dual-band- ... -mbps.html
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: Verschil tussen wifi en hotspot?



Bericht door Toon »

TestCase schreef:
za 15 jan 2022, 11:10
Toon schreef:div reageerders zijn van mening dat ik wifi wil van een camping of van het thuis netwerk
NEE NEE NEE
dat is absoluut niet de bedoeling
ik wil niets met een vreemd wifi netwerk van een camping of een macsmac te maken hebben
ik maak via mijn eigen telefoon een hotspot en daarmee wil ik draadloos een mifi of router voorzien van een utp of W-lan aansluiting aansturen om de reciever op internet te krijgen waar de lijntjes inzitten om tv te kijken
na veel zoeken en lezen zal dat het makkelijkste gaan met een Mifi waar een duo sim kaartje in kan en waar dan een utp kabel in kan die naar de tv gaat
de Mifi kan dan tevens ook dienst doen als hotspot voor de ipad maar dat terzijde
Toon:
Ik heb een stukje hoger precies beschreven wat je moet doen. Of dat nu thuis of ergens anders is maakt niet uit. Het kan wat je wilt alleen kan het met wat je hebt?
Wanneer je thuis bent is het natuurlijk beter om de extra router, die in bridge modus moet staan, aan je thuis netwerk te koppelen, het wifimodem van je provider.
Ga aan de slag en rapporteer waar je tegenaan loopt.
Die verhalen er om heen leiden, zoals gewoonlijk, alleen maar af.


//Kees
Kees
waar ik tegenaanloop is dat wanneer ik in het Fritz menu de wifi verbindingen laat zoeken thuis hier in de buurt komen er 10 tallen mogelijkheden in het zoek menu
maar niet mijn iphone hotspot
die weg wel honderd keer geprobeerd maar heel af en toe een schim van de iphone maar is dan direct weer weg
ergens wordt die verbinding geblokkeerd waarschijnlijk
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
Uitgeschreven

Re: Verschil tussen wifi en hotspot?



Bericht door Uitgeschreven »

Ik neem aan dat je de stappen gevolgd hebt die Apple als oplossing ziet: https://support.apple.com/nl-nl/HT203302

Verder kan ik er niets aan toevoegen.

Groet,
Martin
Plaats reactie