Ik snap ook niet waar die 2500 vandaan komt. Heb net op RDW wat kleine campers hun kenteken ingevoerd en daar zijn er ook die onder de 2500 zitten en toch echt op kamperwagen staan.
Ik heb ook contact gehad met iemand in Lelystad met ook een jumpy die hij in sept 2021 heeft laten keuren in Zwolle en daar werd deze goedgekeurd.
Bij navraag in zoetermeer konden ze alleen maar zeggen dan heeft hij geluk gehad.
Zou het eventueel kunnen uitmaken dat mijn keuring op 04 -01- 2021 was (nieuwe regels ofzo ).
Ik denk wel Hean,…… Een keurmeester kan nu eenmaal niet meewerken aan een overtreding,…… mss zijn er ook wel jongere Jumpy,s met meer Technisch laadvermogen, dat weet ik niet
Ik snap ook niet waar die 2500 vandaan komt. Heb net op RDW wat kleine campers hun kenteken ingevoerd en daar zijn er ook die onder de 2500 zitten en toch echt op kamperwagen staan.
Ik heb ook contact gehad met iemand in Lelystad met ook een jumpy die hij in sept 2021 heeft laten keuren in Zwolle en daar werd deze goedgekeurd.
Bij navraag in zoetermeer konden ze alleen maar zeggen dan heeft hij geluk gehad.
Zou het eventueel kunnen uitmaken dat mijn keuring op 04 -01- 2021 was (nieuwe regels ofzo ).
Word een beetje veel als....
Als jij de jumpy op 04-01-2021 hebt laten keuren en de beste man uit Lelystad in sept 2021 en als de regels tussen 04-01-2021 en sept 2021 zijn veranderd kan je er nog een nieuwe keuring aan wagen. Of bedoel je met
mijn keuring op 04 -01- 2021
04-01-2022
Deze is lekker
Bij navraag in zoetermeer konden ze alleen maar zeggen dan heeft hij geluk gehad.
Of de regels zijn idd veranderd, zoniet dan zijn regels regels voor iedereen hetzelfde waar ook het keuringsstation staat.
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
De regels zijn gewoon te vinden bij de RDW……en bij de keuring heeft de keurmeester het draagvermogen,van voor en achteras bij elkaar opgeteld,en dan komt hij tot de conclusie,dat dit te weinig is voor deze Camper, dus is het een normale gang van zaken,of je dat nu terecht vind of niet,eigenlijk is het niet zo moeilijk
Ik heb nog eens goed naar de gewichten gekeken en kom op een volgende rekensom uit.
Indertijd de bus om laten keuren van dubbelcabine naar enkel, tussenschot en achterbank eruit.
Gewicht na de omkeuring 1455 kg = mrb grijs kenteken particulier € 397 per 3mnd
Als ik de bus 6 wintermaanden schors betaal ik 6 mnd mrb =€ 794 p.j
Als de bus camper wordt op 2500kg kampeerwagentarief mrb =€ 944 p.j
Dan zou je € 150 duurder uit zijn beetje afhankelijk van waar je woont en kan je alleen in de winter als het vriest niet kamperen maar hoeveel mensen willen dat.
Neemt niet weg dat het allemaal beetje vreemd blijft.
Ik snap ook niet waar die 2500 vandaan komt. Heb net op RDW wat kleine campers hun kenteken ingevoerd en daar zijn er ook die onder de 2500 zitten en toch echt op kamperwagen staan.
Ik heb ook contact gehad met iemand in Lelystad met ook een jumpy die hij in sept 2021 heeft laten keuren in Zwolle en daar werd deze goedgekeurd.
Bij navraag in zoetermeer konden ze alleen maar zeggen dan heeft hij geluk gehad.
Zou het eventueel kunnen uitmaken dat mijn keuring op 04 -01- 2021 was (nieuwe regels ofzo ).
Word een beetje veel als....
Als jij de jumpy op 04-01-2021 hebt laten keuren en de beste man uit Lelystad in sept 2021 en als de regels tussen 04-01-2021 en sept 2021 zijn veranderd kan je er nog een nieuwe keuring aan wagen. Of bedoel je met
mijn keuring op 04 -01- 2021
04-01-2022
Deze is lekker
Bij navraag in zoetermeer konden ze alleen maar zeggen dan heeft hij geluk gehad.
Of de regels zijn idd veranderd, zoniet dan zijn regels regels voor iedereen hetzelfde waar ook het keuringsstation staat.
Ik heb nog eens goed naar de gewichten gekeken en kom op een volgende rekensom uit.
Indertijd de bus om laten keuren van dubbelcabine naar enkel, tussenschot en achterbank eruit.
Gewicht na de omkeuring 1455 kg = mrb grijs kenteken particulier € 397 per 3mnd
Als ik de bus 6 wintermaanden schors betaal ik 6 mnd mrb =€ 794 p.j
Als de bus camper wordt op 2500kg kampeerwagentarief mrb =€ 944 p.j
Dan zou je € 150 duurder uit zijn beetje afhankelijk van waar je woont en kan je alleen in de winter als het vriest niet kamperen maar hoeveel mensen willen dat.
Neemt niet weg dat het allemaal beetje vreemd blijft.
Die 1455 is wat die nu blijkbaar weegt. Dat verandert niet als je zou kunnen laten omkeuren naar kampeerauto, die weegschaal verandert dan niet ineens. Het kampeerauto tarief wordt daar op berekend, dat blijft dus die 1455 kg.
Jouw probleem zit hem er hoogstens in dat je auto een technisch maximum gewicht mag hebben van 2205 en niet opgewaardeerd kan worden.
Als een kampeerauto blijkbaar een maximum gewicht moet kunnen hebben van 2500 kg, dan heb je inderdaad een probleem.
Laatst gewijzigd door EasyBee op ma 10 jan 2022, 22:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
De regels zijn gewoon te vinden bij de RDW……en bij de keuring heeft de keurmeester het draagvermogen,van voor en achteras bij elkaar opgeteld,en dan komt hij tot de conclusie,dat dit te weinig is voor deze Camper, dus is het een normale gang van zaken,of je dat nu terecht vind of niet,eigenlijk is het niet zo moeilijk
Camper weegt 1650kg omgebouwd zonder inzittenden
Max toegestane massa is 2205 ( nou ben ik wel een beetje aangekomen met de corona maar weeg nog geen 300 kg)
Op het constructeursplaatje staan 4 getallen boven elkaar n.l
2205kg
3305kg
1- 1230kg
2- 1230 kg
1en 2 zijn neem ik aan de asbelastingen wat die 3305kg is geen idee.
Camper weegt 1650kg omgebouwd zonder inzittenden
Max toegestane massa is 2205 ( nou ben ik wel een beetje aangekomen met de corona maar weeg nog geen 300 kg)
Op het constructeursplaatje staan 4 getallen boven elkaar n.l
2205kg
3305kg
1- 1230kg
2- 1230 kg
1en 2 zijn neem ik aan de asbelastingen wat die 3305kg is geen idee.
Het ene moment schrijf je : "Gewicht na de omkeuring 1455 kg". Nu schrijf je weer : "Camper weegt 1650kg omgebouwd zonder inzittenden"
Die 3305 is voertuig plus aanhanger = maximaal treingewicht.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Wel een vreemd verhaal van de RDW. In de Regeling Voertuigen wordt wel de massa van 2500 kilogram genoemd:
"In afwijking van het eerste en tweede lid, moeten ambulances, kampeerwagens en lijkwagens met een toegestane maximummassa van meer dan 2.500 kg, zijn voorzien van een bedrijfsrem waarvan de remvertraging op een droge of nagenoeg droge en ongeveer horizontaal liggende weg ten minste 4,5 m/s2 bedraagt, bij een pedaalkracht van niet meer dan 700 N. Bij controle van de remvertraging van deze voertuigen is het bepaalde ten aanzien van personenauto’s in bijlage VIII, hoofdstuk 1, titel 7, afdeling 2, van toepassing."
Maar dit artikel wil niet zeggen dat er geen kampeerwagens kunnen zijn met een maximummassa van minder dan 2.500 kg. Ik ben benieuwd op welk artikel de keurmeester zich baseert.