Oost-Duitsland

Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Oost-Duitsland



Bericht door Jan en Simonne »

Colditz, het kasteel, eerst thuis even de film kijken, hoe de krijgsgevangenen probeerden te ontsnappen.
Dresden, prachtige stad.
Berlijn, vonden wij ook mooi, behalve Checkpoint Charlie, wat een poppenkast was dat...
Het Drielandenpunt, mooie omgeving.
De musea bij de west-oost grensovergangen, wij vonden het indrukwekkend.
Concentratiekamp Buchenwald.
Op weg naar oost Duitsland hebben we ook nog een bezoek gebracht aan concentratiekamp Bergen Belsen.
Meissen, mooi aardewerk.

We zijn niet in het noorden van oost Duitsland geweest, want we waren er in het hoogseizoen en hadden geen zin in de drukte.
Maar het zuiden, langs de grens met Polen, vonden we een prachtig gebied om rond te zwerven.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
harryvdw
Berichten: 8
Lid geworden op: di 12 jan 2021, 13:21
Locatie: Wervik

Re: Oost-Duitsland



Bericht door harryvdw »

Mijn "camper" is een Vito met een koelkastje en een bed, precies hetzelfde als mijn vrachtwagen had.😋
En dan nog de korte en lage uitvoering. Nadelen:
Net genoeg plek om in te slapen en aan de achterkant een rek met koelkast en vier bakken en nog een beetje plek onder het bed.
Voordelen: volledige vrijheid, hij lijkt niet op een camper, het is gewoon een bus waarmee ik overal kan parkeren, bij tol en ferry betaal ik tarief personenauto.
We zijn al een aantal keren naar Engeland geweest en September? staat Ierland op de planning.
Ook Frankrijk heb ik al goed doorkruisd en hoewel ik weinig autoweg gebruik is de tol dan laag.
Eten doen we altijd op restaurant, zeker in Frankrijk voel ik mij dan in de hemel, heerlijk eten in een routier, heel menu voor 13/15€, Ricard niet meegerekend.
Nu een keer naar het oosten van DLD, Met de vrachtwagen haatte ik het land, file, parkeren, eten in autohof, waren mijn problemen.
Als toerist is het prachtig en zijn alleen de file's kl*te

Al diegenen die mij tips gegeven hebben waarheen ik zeker moet gaan een dikke merci, ik ga moeten selecteren want onze reisjes zijn meestal een dag of 10-12 want dan willen we weer eens in onze eigen boxspring liggen, maar nu zou ik ook nóg een keer kunnen gaan, nu het zuidelijke deel en volgend jaar het noorden.
Jullie ook mooie reizen en veel zon.

Harry
Plaats reactie