Of je iets wel of niet vaak gebruikt zegt niks over het nut ervan.
Hoeveel kilometer leg je jaarlijks af terwijl je achteruit rijdt? Afgerond 0 waarschijnlijk, toch laten we die versnelling er ook op zitten
Kapotte band, middle of nowhere: gelukkig reservewiel mee!
Re: Kapotte band, middle of nowhere: gelukkig reservewiel mee!
Bürstner Argos 747-2 G luisterend naar de naam "Betsie"
Re: Kapotte band, middle of nowhere: gelukkig reservewiel mee!
Koekoek, een achteruit is verplicht, een reserve wiel niet.
Uw vergelijking gaat mank.....
Het nut van nadenken is wel bewezen, wordt schijnbaar niet altijd gebruikt.....
Uw vergelijking gaat mank.....
Het nut van nadenken is wel bewezen, wordt schijnbaar niet altijd gebruikt.....
Het gaat niet om wat je doet ! , maar hoe je het doet !
Re: Kapotte band, middle of nowhere: gelukkig reservewiel mee!
Het gaat er niet om of iets wel of niet verplicht is, het gaat er om of iets nut heeft en of je dat kan concluderen op basis van gebruiksgegevens.
Mijn stelling is dat je niet kan concluderen dat iets niet nuttig is ondanks dat de data aangeeft dat iets (bijna) niet gebruikt wordt. Om die stelling te ondersteunen neem ik de achteruit als voorbeeld. Zo zijn er tal van andere voorbeelden die zeer nuttig zijn om te hebben terwijl ze bijna nooit gebruikt worden. Een waterslot bij je wasmachine, brandverzekering op je huis, brand- en koolmonoxidemelder, etc. Meestal vallen die onder de "in geval van nood" categorie, maar de jaarlijks afgelegde afstand in de achteruit versnelling (al dan niet als percentage van de totale hoeveelheid gereden kilometers) is een voorbeeld wat overduidelijk niet in de "in geval van nood" categorie valt terwijl het wel overduidelijk nut heeft, ondanks dat de statistieken zeggen dat je het bijna niet gebruikt
Een reservewiel valt onder de "in geval van nood" categorie, en als puntje bij paaltje komt ben je blij als je er een bij hebt en op dat moment is hij zeer nuttig. Dat geldt voor alle "in geval van nood" verzekeringen. Uiteindelijk is het een risico inschatting, en risico is kans maal impact: een kleine kans met kleine gevolgen is de moeite niet om je tegen te verzekeren. Een kleine kans met grote gevolgen is een stuk heftiger (huis brandt af) en daar sluit men vaak een verzekering voor af. Wat het risico van rijden zonder reservewiel is is volledig afhankelijk van de situatie: in the middle of nowhere op vakantie is het risico aanzienlijk groter dan hier in Nederland op de A2. Aan de andere kant heb je meestal wel water en eten bij in een camper, dat verlaagt de impact weer.
Ik zal verder niet reageren op je opmerking over het nut van nadenken. Wel het verzoek om respectvol te blijven, dank.
Bürstner Argos 747-2 G luisterend naar de naam "Betsie"
Re: Kapotte band, middle of nowhere: gelukkig reservewiel mee!
Koekoek, of een reservewiel verplicht is afhankelijk van het land en een camper wordt meestal gekocht om mee te reizen waarbij vaak meerdere landen worden bezocht.
De pot die de ketel verwijt niet na te denken doet dat zelf blijkbaar niet altijd verder dan zijn neus lang is
Eric
Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
- Aloys
- Site Admin
- Berichten: 19102
- Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
- Locatie: Kampen
- Contacteer: