Birdview camera systeem: waarop letten?

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
Lambiek
Berichten: 915
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 18:57
Locatie: Brabant

Re: Birdview camera systeem: waarop letten?



Bericht door Lambiek »

Zoals ik uitlegde
Op bijvoorbeeld mijn mercedes zit beide systemen
# 360 gr camera birdview
# En rondom parkeersensoren

Ik ga puur op het geluid vd sensoren, tot op de cm

En hou mijn ogen op het overige verkeer !!

Wel zo veilig, ipv op zon schermpje te kijken

( oja, het systeem kan ook automatisch parkeren, zonder mijn handen aan het stuur , dat moet ik eigenlijk vaker gebruiken , maar is meer geschikt voor parkeerplaatsen)

.
Camper_01

Re: Birdview camera systeem: waarop letten?



Bericht door Camper_01 »

Beste Lambiek, de Mercedes die U heeft is dit een personenwagen of is dit een camper?
Op mijn Kia Niro personenwagen heb ik (bijna) al de voordelen die ik mis op mijn Burstner TravelVan 620G edition 30 van 2019,wel zijn er achteruitrijindicatie sensors extra op gemonteerd.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8593
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Birdview camera systeem: waarop letten?



Bericht door seth_space »

Birdview is een marketing naam.

Ik doelde op systemen die een 360 beeld geven rondom je auto en daarbij het beeld laten zien van de vier camera's (of desgewenst overzicht plus 1 expliciet.

Echte birdview gebruikt de beeldenom een overzicht uit elke willekeurige positie te krijgen. Zoals een vogel rondom je camper vliegt. Daarbij gebruikt men computer gegenereerde beelden.

Voor het verschil moet je echt de gelinkt filmpjes bekijken.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Birdview camera systeem: waarop letten?



Bericht door hurktoilet »

Eigenlijk is de hele naam birdview natuurlijk onjuist. Vanuit welke hoek een vogel ook kijkt, het dier zal altijd een dode hoek hebben (als hij recht boven het midden van de auto vliegt zelfs vier)
Wat doorgaans bedoeld wordt met birdview is een volledig rondom-beeld (al gaf GeMa hierboven al aan dat systemen met zijcamera's op de spiegels die belofte niet helemaal waarmaken).
Het nut van de mogelijkheid voor de bestuurder om ook (virtueel) vanaf een willekeurige plek buiten de camper naar de wagen te kunnen kijken, ontgaat me. Bewakingsdoeleinden wellicht?
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8593
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Birdview camera systeem: waarop letten?



Bericht door seth_space »

Bekijk eerst die filmpjes dan zie je het nut

En geen dode hoeken!!
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Birdview camera systeem: waarop letten?



Bericht door hurktoilet »

Filmpje nog een keer bekeken, kwartje begint te vallen. Je krijgt er als het ware een virtuele bijrijder bij, die uitstapt en niet roept maar laat zien waar het probleem zit. Toch wel aardig wellicht.
Heb de link naar dit produkt bij oom Ali even gevolgd. van de screenshots van de losse camerabeelden word ik nou niet direct wild enthousiast. Maar goed, daar is de prijs dan ook tien keer vriendelijker voor...
Die dode hoek die rechts- en linksvoor overblijft sloeg op de Dynavin, daar monteren ze de zijcamera's op de buitenspiegels
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8862
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Birdview camera systeem: waarop letten?



Bericht door kampo »

Lambiek schreef:
vr 14 jan 2022, 3:15
Mijn ervaringen
...Schermpje met 360 gr camera , leid onodig af , de tijd dat je daar op zit te kijken... mis je gewoon een gedeelte vh overige verkeer, voetgangers enz

Het leid gewoon onnodig af, je schrikt je een hoedje als je weer wat gemist hebt , als je de ogen gewoon op de weg, spiegels had gehouden.....
...
Je beschrijft het systeem en het voordeel naar mijn ervaring te negatief.
Maar inderdaad het probleem is dat je zelf de zeer uitgebreide hoeveelheid informatie zal moeten kunnen verwerken. Zoals ik hierboven schreef moet je fit genoeg zijn en het vraagt concentratie. Niet iedereen kan daar mee om. Wat wel helpt is training.

De camera informatie, net zoals geluids waarschuwingen blijven secundair.
Opletten want ergens in de toekomst zal een automatische piloot minder fouten maken als jezelf. Zo ver is dat niet af.

Vandaag is wat je zelf ziet door de spiegels nog steeds primair.
De juiste evaluatie maken en de beperkingen begrijpen kan door eens afwisselend te parkeren op ENKEL
- de afstand sensoren
- het bird view combinatie camera systeem
- de achteruit rij spiegels
- door je nek om te draaien of uit de deur te hangen.

Het blijkt dan snel dat geen van deze systemen ALLEEN bevredigend is.
Het is de combinatie die het hem doet. Het aantal situaties die je onderweg kan tegenkomen is zo verschillend.
Groeten Kampo
Camper_01

Re: Birdview camera systeem: waarop letten?



Bericht door Camper_01 »

De keuze voor een nieuw systeem is hierdoor niet eenvoudiger geworden.
Heb nog bij geen enkele leverancier een realtime demo kunnen zien in een camper

Heb nu vanaf april dat Dynavin systeem met alle toeters en bellen in gebruik tot volle tevredenheid.
Heb het systeem wel in Duitsland bij de importeur/ hersteller zelf laten inbouwen en afstellen.
Laatst gewijzigd door Camper_01 op wo 21 sep 2022, 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
festerbe
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 28 jul 2010, 15:07

Re: Birdview camera systeem: waarop letten?



Bericht door festerbe »

Beste, ik heb zo’n bird view op mijn 8,7m lange camper. Deze gaat standaard in achteruit (+altijd overzicht scherm=bird view) of links of rechts als je de Betreffende richtingaanwijzer opzet. Ik zelf zet hem tijdens het rijden op achteruit camera. Bij dit laatste beeld Is wel moeilijk inschatten wat de juiste de afstand de de eerst volgende wagen. Andere beperking beeld is minder duidelijk bij nacht en of bij felle regen of sneeuw.
Het grootste nadeel is dat De camera’s de vloer tonen terwijl je denkt dat je alles ziet omdat je van bovenuit kijkt: je ziet dus niet de taken of laag hangende voorwerpen (verkeersborden, balkonnetjes,...). Wel een voordeel is dat je savonds ook buiten kan zien zonder de rolgordijn open te doen.
Samengevat ik vind het zijn geld waard en denk dat de techniek meer en meer zal ingeburgerd geraken.
Hob by
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 09 mei 2018, 22:14

Re: Birdview camera systeem: waarop letten?



Bericht door Hob by »

Beste Camper_01 hie bevalt het systeem tot nu toe? Kan je wat beelden posten?

Groeten Peter
Camper_01

Re: Birdview camera systeem: waarop letten?



Bericht door Camper_01 »

www.dynavin.de
Al de informatie is beschikbaar op de website evenals de inbouwmanual. Tot heden ben ik tevreden hiermee.
Plaats reactie