Gezocht: handleiding Rollerteam Livingstone Duo (2020)

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
flipflip
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 18 jul 2010, 20:50

Gezocht: handleiding Rollerteam Livingstone Duo (2020)



Bericht door flipflip »

Ik heb in oktober 2021 tweedehands een Rollerteam Livingstone Duo uit 2020 gekocht. Daar zit een handleiding bij van het vorige type. Ik heb de leverancier in Italie om een nieuwere handleiding gevraagd, maar krijg geen reactie. Van de dealer in NL heb ik dezelfde (gedateerde) handleiding gekregen. Ik ben dus nog steeds op zoek naar de handleiding die hoort bij het type van 2020.
De aanleiding staat in een ander topic. Ik kan de aftapkraan voor de schoonwatertank niet vinden. Inmiddels is de schoonwatertank leeg, maar ik blijf nieuwsgierig naar een eventuele aftapkraan.

Wie heeft er een actuele versie van de handleiding?
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9157
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Handleiding Rollerteam Livingstone Duo 2020



Bericht door gjvonk »

Post even wat foto's van je camper, en met name ook van de voorzieningen waar je vragen over hebt. Er zijn vaak 'look alikes' te vinden: Chausson is er ook als Challenger, Globecar en Pössl zijn gelijk, Carabus en Weinsberg, zo zijn er veel verschillende merk- en modelnamen voor soms dezelfde (of hooguit op detailniveau verschillende) campers. Misschien dat een mede forumlid je dan verder kan helpen. Gaat het om b.v. het basis voertuig, dan maakt het qua handleiding b.v. al niet meer uit of er een Fiat Ducato, een Citroën Jumper of een Peugeot Boxer onder zit.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
flipflip
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 18 jul 2010, 20:50

Re: Gezocht: handleiding Rollerteam Livingstone Duo (2020)



Bericht door flipflip »

GJVonk, hij komt uit de Trigano familie. Ik zal inderdaad eens bij de andere familieleden gaan kijken.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9157
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Gezocht: handleiding Rollerteam Livingstone Duo (2020)



Bericht door gjvonk »

En ook niet onbelangrijk: veel losse componenten zijn in alle campers terug te vinden: absorptie of compressor koelkasten bijna altijd van het merk Dometic, een Truma 4 of 6 in de varianten gas, D(iesel) of E (hybride gas/ 230 volt) met bijbehorende vorstbeveiliging, het toilet van Thetford, de luifel van Fiamma of Thule, etc. Plaats een foto waarop de type aanduiding van de component te vinden is, waar je de gebruikersvragen over hebt en er is vast iemand die je de weg kan wijzen naar de handleiding van dat onderdeel.


Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13415
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Gezocht: handleiding Rollerteam Livingstone Duo (2020)



Bericht door hathi »

Flipflip…..,heb je hier iets aan.wel in het Italiaans,maar er staan afbeeldingen bij ,en deze tank word bediend,met een guillotine sluiting? http://www.emanzini.it/fly/index.php?op ... id=15:news
Hans
Gebruikersavatar
flipflip
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 18 jul 2010, 20:50

Re: Gezocht: handleiding Rollerteam Livingstone Duo (2020)



Bericht door flipflip »

Hathi, hier heb ik inderdaad een afbeelding gevonden van hoe de schoonwatertank in mijn Rollerteam is geplaatst. En de pomp is inderdaad van SHURflo. Alleen staat in de eng/spa/fra/ita/duitse handleiding niet om welk type het gaat. Maar de puzzelstukjes vallen langzamerhand op hun plek, dankzij jullie hulp!

http://magazine.camperonline.it/wp-cont ... ge_032.jpg

Bedankt weer voor jullie hulp en het meedenken!
Plaats reactie